• Fem barns morsa

    Tvillingbror till Majken??

    Majken har vi då valt till flickan. Men vad ska pojken heta?? De beräknas komma i Maj. Tidigare söner heter Emil, Vilgot och Axel. Vi gillar då lite modernare gubbnamn. Hjälp! Alla tips mottages! Tack på förhand:)

  • Svar på tråden Tvillingbror till Majken??
  • lindalinaa
    Fem barns morsa skrev 2015-03-31 18:09:38 följande:

    Majken har vi då valt till flickan. Men vad ska pojken heta?? De beräknas komma i Maj. Tidigare söner heter Emil, Vilgot och Axel. Vi gillar då lite modernare gubbnamn. Hjälp! Alla tips mottages! Tack på förhand:)


    Thorsten? :)
  • fluu

    August var första tanken. Annars kanske:

    Albert
    Manfred
    Manne/Magne
    Bertil
    Bo
    Conrad
    Edvard/Edgar
    Eskil
    Frej
    Gunnar
    Henning
    Hilmer
    Hilding
    Ivar
    Justus
    Lage
    Otto
    Nore
    Viljar
    Valdemar
    Ture
    Tage


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Abbe83

    Albin
    Anton
    Arvid
    Ebbe
    Erik
    Folke
    Frank
    Gottfrid
    Hjalmar
    Holger
    Johan
    Klas
    Love
    Lukas
    Melker
    Måns
    Nils
    Svante
    Tor
    Valter
    Vidar

  • nenwood

    Majken är för övrigt väldigt fint! Hade det på topplistan till vår dotter men maken satte sig på tvären..

  • Donum

    Har en kompis vars barn heter Majken och Egon. Tycker att det passar fint ihop, men annars är jag väldigt svag för Åke eller Olof. Olof passar nog bättre av de två.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • fluu
    Fem barns morsa skrev 2015-05-06 14:32:18 följande:
    Det blev inte ens en Majken, hehe. Det blev en Kerstin och en Olle men tack så mycket för alla förslag!
    Grattis!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Donum
    Fem barns morsa skrev 2015-05-06 14:32:18 följande:

    Det blev inte ens en Majken, hehe. Det blev en Kerstin och en Olle men tack så mycket för alla förslag!


    Grattis!

    Kerstin är ett fantastiskt fint namn! (jag är partisk dock eftersom vi har en Kerstin)
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Lovisa75

    Vi valde Majken till våran dotter. Edvin skulle vara jätte fint ihop med de namnet. Även typ Douglas eller Noah låter bra ihop med namnet. 

  • En blå giraff
    Fem barns morsa skrev 2015-05-06 14:32:18 följande:

    Det blev inte ens en Majken, hehe. Det blev en Kerstin och en Olle men tack så mycket för alla förslag!


    Jättefina namn!! Passar perfekt ihop =) Älskar böckerna och filmerna om Bullerbyn =)
Svar på tråden Tvillingbror till Majken??