• Anonym (ts)

    Varför tar flaskmatare åt sig så jävla mycket?

    Varför tar de som matar sina barn med ersättning åt sig så himla lätt?

    Säger man att det bästa är att amma blir dom helt skogstokiga och att ersättningen är minst lika bra. Fastän det är bevisat att bröstmjölken fortfarande är bäst.

    Så varför tar ni åt er? Är det avundsjuka?

    Det enda jag kan tänka mig som är bättre är att bebisen inte måste sitta fast i dig hela tiden och att pappan får mata.

  • Svar på tråden Varför tar flaskmatare åt sig så jävla mycket?
  • Nenne666

    Det är väl inte så konstigt att dom tröttnar på tjötet. Detta har en flaskmatande förälder fått höra till leda sedan dagen 1. Tro på sjutton hon är trött på det.

  • Anonym (loppan)
    Anonym (ts) skrev 2015-04-15 07:52:48 följande:

    Varför tar de som matar sina barn med ersättning åt sig så himla lätt?

    Säger man att det bästa är att amma blir dom helt skogstokiga och att ersättningen är minst lika bra. Fastän det är bevisat att bröstmjölken fortfarande är bäst.

    Så varför tar ni åt er? Är det avundsjuka?

    Det enda jag kan tänka mig som är bättre är att bebisen inte måste sitta fast i dig hela tiden och att pappan får mata.


    Vad skulle de vara avundsjuk på?
  • viseversa

    Vad ger dig rätt att ens påpeka med vad och hur andra matar sina barn ts? Huvudsaken är att barnen får mat eller? Tycker du inte föräldrar har tillräckligt mycket att må skit för så du bara MÅSTE knäppa flaskmatande föräldrar på näsan? Eller vad sysslar du med? Har du tänkt på att alla kanske inte KAN eller VILL amma av olika orsaker? Men inte heller det har du något att göra med. Så lägg ner liksom.

  • Anonym (loppan)

    Jag ammade men är övertygad om att det inte gör någon skillnad (vilket studier också visat) för barnet när man bor i ett i-land.

  • Chinchilli

    Jag delammade tills mitt barn var 4 månader pga att jag aldrig fick igång amningen 100% samt bara kunde amma liggandes. Fick tyvärr sluta då stackaren fick suga sig blå för en väldigt liten skvätt. Jag tror absolut att amning är det bästa även om flaska är likvärdigt, hade gärna fortsatt men är tacksam för varje dag det gick. Dem som försvarar sig med näbbar och klor är de som endast gett ersättning av rena bekvämlighetsskäl och inte varit "tvungna" och inte kunnat.

    Har själv aldrig blivit ifrågasatt att jag inte ammat, har bara fått höra att "det är ju jättebra att det finns ersättning när det inte fungerar".

  • Anonym (ts)
    Chinchilli skrev 2015-04-15 08:14:24 följande:

    Jag delammade tills mitt barn var 4 månader pga att jag aldrig fick igång amningen 100% samt bara kunde amma liggandes. Fick tyvärr sluta då stackaren fick suga sig blå för en väldigt liten skvätt. Jag tror absolut att amning är det bästa även om flaska är likvärdigt, hade gärna fortsatt men är tacksam för varje dag det gick. Dem som försvarar sig med näbbar och klor är de som endast gett ersättning av rena bekvämlighetsskäl och inte varit "tvungna" och inte kunnat.

    Har själv aldrig blivit ifrågasatt att jag inte ammat, har bara fått höra att "det är ju jättebra att det finns ersättning när det inte fungerar".


    Ja det är det jag menar, uttryckte mig dåligt i trådstarten.

    Trist att det inte funkade för dig men se där, superbra att det faktiskt finns ersättning!
  • Anonym (loppan)
    Chinchilli skrev 2015-04-15 08:14:24 följande:

    Jag tror absolut att amning är det bästa även om flaska är likvärdigt


    Lite motsägelsefullt måste jag säga...
  • Anonym (ts)
    viseversa skrev 2015-04-15 08:05:19 följande:

    Vad ger dig rätt att ens påpeka med vad och hur andra matar sina barn ts? Huvudsaken är att barnen får mat eller? Tycker du inte föräldrar har tillräckligt mycket att må skit för så du bara MÅSTE knäppa flaskmatande föräldrar på näsan? Eller vad sysslar du med? Har du tänkt på att alla kanske inte KAN eller VILL amma av olika orsaker? Men inte heller det har du något att göra med. Så lägg ner liksom.


    Jag säger inte vad som är rätt eller fel, jag undrar bara varför dessa kvinnor blir alldelens svettiga och vrålar ut hur bra ersättningen är.

    Men det sagt så menar jag inte de sstackarna som verkligen vill amma och det inte funkar för, det är superbra att det finns!

    Menar de mammor som ger ersättning för att de är lata. Det är de som alltid skriker och blir upprörda. Kanske de försöker övertala sig själv och överrösta sitt dåliga samvete.
  • aleydis

    I allmänhet tycker jag man kan ge folk råd när de frågar efter det och annars kan man försöka vara lite finkänslig och hålla sina åsikter för sig själv.

    I vilka tillfällen känner du behov av att påpeka att bröstmjölk är så mycket bättre? Det är många som har skuldkänslor för att de inte lyckas få amningen att sluta och andra km inte amma av medicinska skäl. Det är jättejobbigt att bli ifrågasatt varför man inte ammar av kända och okända stup i kvarten, man kanske inte orkar motivera sig.

    Varför bryr du dig om hur andra gör? Fokusera du på din amning så lovar jag att det blir mindre irritation

  • LaFontaine
    Anonym (ts) skrev 2015-04-15 08:26:02 följande:
    Jag säger inte vad som är rätt eller fel, jag undrar bara varför dessa kvinnor blir alldelens svettiga och vrålar ut hur bra ersättningen är.

    Men det sagt så menar jag inte de sstackarna som verkligen vill amma och det inte funkar för, det är superbra att det finns!

    Menar de mammor som ger ersättning för att de är lata. Det är de som alltid skriker och blir upprörda. Kanske de försöker övertala sig själv och överrösta sitt dåliga samvete.
    Ja alltså, om du talar om för folk att de är lata är det ju inte så märkligt att de skriker högt.

    Om en hel grupp mottagare reagerar bör man nog som sändare överväga hur man uttrycker sig. Bara ett tips i all välmening!
Svar på tråden Varför tar flaskmatare åt sig så jävla mycket?