• Anonym (undrar)

    Hur kan man som gift mamma till en dotter vara otrogen mot sin man?

    Man kan ju tycka att som mamma till en dotter bör man vara en bra förebild och föregå med gott exempel. Ändå så finns det gifta mammor som faktiskt är otrogna mot sina män. 

    Kan ni förstå hur det kommer sig? 

  • Svar på tråden Hur kan man som gift mamma till en dotter vara otrogen mot sin man?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Otrohet inte värst) skrev 2015-04-18 11:53:39 följande:

    Jag tycker att det finns värre saker som man kan göra mot sina barn.

    En förälder som är spelmissbrukare och oansvarig med pengar tex och sätter sitt eget behov av pengar före sina barn tex är värre tycker jag.

    En förälder som misshandlar den andra föräldern framför sina barn är absolut värst.

    Otrohet är inte så trevligt, men det är verkligen ingenting jämfört med ovanstående exempel.

    Vad tycker du om ovanstående exempel på föräldrar? Är inte de uslare än någon som bara varit otrogen men i övrigt gör allt för sina barn och älskar dem mer än allt i världen?


    Hm...så att vara otrogen, svika sina allra närmaste och orsaka stor skada i familjen, kanske förändra hela livssituationen....det tycker du inte är att sätta sitt eget ego före sina barns välbefinnande?

    Jag köper att en misshandlande förälder är värre (oavsett om det är partnern eller barnen en misshandlar) men spelmissbrukaren går jag inte med på att den är värre.

    Det är givetvis riktigt illa, jag bagatelliserar inte det...men det är inte nödvändigtvis värre än otroheten.
    Spelmissbruk är just ett missbruk, något personen inte riktigt styr över, otrohet är ett medvetet val.

    Vill klargöra att jag inte uppskattar något av dem tre exemplen ovan, anser att alla tre skadar barnen oerhört mycket.
  • sextiotalist

    Jag tycker det är precis lika illa när en man med söner är otrogen mot sin fru.

    Nu är både sambon och jag den trogna typen. Men skulle något inträffa så det sista jag skulle göra var att blanda in barn i detta. Det är en vuxensak som endast angår de vuxna.

    Barn ska inte bära sina föräldrars samvete

  • sextiotalist
    Anonym (Anna) skrev 2015-04-18 10:10:52 följande:

    Jaa, självklart. Men på det här forumet verkar inte moralen vara så hög. Verkar mest vara såna som är otrogna och hejar på varann till att vara det också. Eller har sex med grannarna typ. Nä, den vuxna människan är definitivt ingen bra förebild längre. Inte om man läser här inne iaf. Synd om barnen.....


    De trådar jag läst, då har en överväldigande majoritet varit av inställningen. Separera först. Jag har ytterst sällan sett några seriösa svar dom uppmuntrat otrohet
  • Anonym (Anna)
    sextiotalist skrev 2015-04-18 12:21:29 följande:

    De trådar jag läst, då har en överväldigande majoritet varit av inställningen. Separera först. Jag har ytterst sällan sett några seriösa svar dom uppmuntrat otrohet


    Har du läst om den gifta 48 åringen som vill sätta på en 20-åring? Läs dom kommentarerna. Nu är det några dagar sen ja läste men där var en del hejarop, ja
  • Anonym (Xander)
    Anonym (Anna) skrev 2015-04-18 13:00:52 följande:

    Har du läst om den gifta 48 åringen som vill sätta på en 20-åring? Läs dom kommentarerna. Nu är det några dagar sen ja läste men där var en del hejarop, ja


    TS i den tråden skriver att han är singel.
  • Nenne666

    Varför skaffar sig omoraliska människor barn öht?

  • spillerkillern

    Ja det kan man ju undra över hur de äventyrar sin familj. Det verkar som sexlusten går före familjen och då kan man undra varför de överhuvudtaget lever i en relation.

  • Anonym (Otrohet inte värst)
    spillerkillern skrev 2015-04-18 13:15:58 följande:

    Ja det kan man ju undra över hur de äventyrar sin familj. Det verkar som sexlusten går före familjen och då kan man undra varför de överhuvudtaget lever i en relation.


    Det beror helt och hållet på vad som har föregått otroheten.

    Om den andra parten skött sig och alltid varit sjysst och ärlig och en bra förälder så ja, då håller jag med dig.

    Men OM den andra partnern i åratal svikit sin familj, tex genom att behandla dem illa och sätta sig själv främst. Tex genom att inte engagera sig i barnen, misshandla dem och den andra föräldern, slösa bort alla pengar, missbruka knark, sprit, spel eller vad fan som helst. Hela tiden säga nedlåtande saker till dem "på skoj" etc. Då kan hen fan ta lite otrohet tycker jag.

    Så det beror helt på situationen menar jag.
  • spillerkillern
    Anonym (Otrohet inte värst) skrev 2015-04-18 14:33:23 följande:
    Det beror helt och hållet på vad som har föregått otroheten.

    Om den andra parten skött sig och alltid varit sjysst och ärlig och en bra förälder så ja, då håller jag med dig.

    Men OM den andra partnern i åratal svikit sin familj, tex genom att behandla dem illa och sätta sig själv främst. Tex genom att inte engagera sig i barnen, misshandla dem och den andra föräldern, slösa bort alla pengar, missbruka knark, sprit, spel eller vad fan som helst. Hela tiden säga nedlåtande saker till dem "på skoj" etc. Då kan hen fan ta lite otrohet tycker jag.

    Så det beror helt på situationen menar jag.
    Nu talar jag för min egen del, jag har blivit våldtagen och misshandlad i tidigare relation, han missbrukade både droger och alkohol. Den sista relationen jag hade innan jag träffade min man blev jag utsatt för otrohet, det är i dagsläget jag sliter med mest av det jag varit med om tidigare traumatiska händelser, jag litade på karln till 200%, det fanns inte i min värld att han skulle vara otrogen. Jag kämpar hårt med tillitsproblem och dålig självkänsla av att blivit bedragen.
  • Anonym (Otrohet inte värst)

    Det är fruktansvärt det du varit med om. Men du är ett offer, inte en förövare (antar jag).

    Jag hade nog inte reagerat som du. Våltäkt och misshandel är värre anser jag.

    Min poäng är att otrohet kan vara olika illa beroende på i vilket sammanhang. Har man varit otrogen mot någon som aldrig svikit en, så ja då är det vidrigt. Men om personen i fråga svikit en och barnen många gånger förut då har den förverkat sin rätt att ha en trogen partner.

Svar på tråden Hur kan man som gift mamma till en dotter vara otrogen mot sin man?