• Anonym (Hej)

    granne fuskar med bidrag?

    Vår granne är sjukskriven sedan 5 år tillbaka och kommer aldrig mer arbeta säger han.Han har hjärtbesvär.Och värk.Men under dessa 4 år har han grävt upp rötter runt deras hus,huggit ner träd,dränerat,renoverat hela deras hus och byggt.Nu arbetar han hos grannarna och bygger deras tak.Får man slita så hårt när man är sjukskriven?Eller fuskar han?Han sa till mig att hans läkare aldrig skulle våga släppa ut han på arbete igen pga hjärtat,men han jobbar ju hela tiden?

  • Svar på tråden granne fuskar med bidrag?
  • Frontline

    Vill du behålla grannsämjan så kör efter principen sköt dig själv och skit i andra.


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nenne666
    Frontline skrev 2015-04-18 18:05:55 följande:

    Vill du behålla grannsämjan så kör efter principen sköt dig själv och skit i andra.


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Schnaa

    Är inte hjärtfel lite svårt att fejka för en läkare? Om jag var du skulle jag hoppas på att slippa upptäcka grannens flagga på halv stång istället.


    It takes a fool to remain sane
  • Anonym (Hej)

    Han har hjärtfel,det vet alla.Men att aldrig jobba är väl att ta i när han jobbar hela dagarna hemma och hos grannar/vänner?

  • jenny99

    Han verkar vara dum i huvudet,har man hjärtfel bör man inte jobba så även om det är svart/privat.Om det är fusk vet jag inte,min personliga åsikt är att det är fisk.

  • Schnaa
    Anonym (Hej) skrev 2015-04-18 18:22:28 följande:

    Han har hjärtfel,det vet alla.Men att aldrig jobba är väl att ta i när han jobbar hela dagarna hemma och hos grannar/vänner?


    Han kanske inte blir lika stressad när det är frivilligt och inte en massa deadlines och övertid. Jag vet inte, men jag tycker som Frontline här.
    It takes a fool to remain sane
  • Anonym (Noir)

    Sjukskriven i 5 år? Den bortre gränsen för sjukskrivning är 2 år bestämde regeringen Reinfeldt. Och Socialdemokraterna som lovade att flytta den bortre gränsen svek löftet så den gränsen är kvar. Så han kan inte ha varit sjukskriven i 5 år.

  • Anonym (pens)
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-18 18:33:49 följande:

    Sjukskriven i 5 år? Den bortre gränsen för sjukskrivning är 2 år bestämde regeringen Reinfeldt. Och Socialdemokraterna som lovade att flytta den bortre gränsen svek löftet så den gränsen är kvar. Så han kan inte ha varit sjukskriven i 5 år.


    Han är förmodligen sjukpensionär/förtidspensionerad och då kan han aldrig mer arbeta.

    Släpp detta ts!
  • Ms H
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-18 18:33:49 följande:

    Sjukskriven i 5 år? Den bortre gränsen för sjukskrivning är 2 år bestämde regeringen Reinfeldt. Och Socialdemokraterna som lovade att flytta den bortre gränsen svek löftet så den gränsen är kvar. Så han kan inte ha varit sjukskriven i 5 år.


    Nej då. Sjukskriven kan man vara hur länge som helst. Dock blir man utförsäkrad efter 2,5 och då får man ingen sjukpenning. 90 dagar senare kan man ansöka om (och få) sjukpenning igen.
  • Nenne666
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-18 18:33:49 följande:

    Sjukskriven i 5 år? Den bortre gränsen för sjukskrivning är 2 år bestämde regeringen Reinfeldt. Och Socialdemokraterna som lovade att flytta den bortre gränsen svek löftet så den gränsen är kvar. Så han kan inte ha varit sjukskriven i 5 år.


    Den bortre gränsen kommer plockas bort enligt vårbudgeten.
Svar på tråden granne fuskar med bidrag?