• Anonym (Undran)

    Jag vill ha sex med min sambo!!

    Älskar att ha sex med min sambo och blir så himla ledsen när mensen kommer, även om det bara är för några dagar så känns det så jobbigt att inte kunna ha sex när som vi känner för det som vi brukar. :(

    Så jag undrar nu hur ni andra hanterar det när den ena har mens, blir det inget sex? Ligger fokus på något annat? Finner ni alternativa vägar till intimitet och tillfredsställelse för varandra?

    Vill så gärna ha det bra, njuta och tillfredsställa även under denna veckan av månaden och inte känna mig nere för att jag har mens :)

    Skulle jag kunna få lite tips på 'alternativa vägar' för sex vid mens? :)

  • Svar på tråden Jag vill ha sex med min sambo!!
  • Hadraniel

    Beror väl lite på vad som hindrar att du har sex vid mens? Är det för att du eller din sambo tycker att det är "äckligt" att ha sex då? Är det att du blir för öm vilket förhindrar att du blir stimulerad överhuvudtaget?

    Oftast finns det väl mycket man kan göra även denna perioden på måndaden och finns det inga fysiska begränsande effekter och ingen är äckelmagad gällande denna fullt naturliga kroppsliga processen så kan man väl i princip ha sex nästan precis som vanligt.

  • Anonym (så här gör vi)

    Ibland har vi sex när jag har tampong inne....fast det är kanske inte att rekommendera. ..oftast går jag till toaletten och tar ut tampongen och så har vi handduk under....eller så suger jag av min kille samtidigt som jag smeker mig själv...kanske kan prova nåt av dom alternativen!?

  • Anonym (ha det)

    Jag och min kille har sex iallafall, om det är att ni inte tycker det är fräscht med blodet så kan jag säga i mitt fall så blöder jag knappt när jag är kåt och vi har sex. det är bara vid få tillfällen :)

  • Anonym (Greta)

    Hormonspiral , med lite tur så försvinner mensen helt. För mej som hade lång och riklig mens höjde det livskvaliteten mycket att kunna bada sexa osv när som helst. Men när jag hade lång mens så var det antingen badhandduk i sängen som gällde eller tampong och köra smek oralt osv utan penetrering. Så svårt är det väl inte att lösa att man inte kan hitta på sätt att ha sex.

  • Anonym (Undran)
    Hadraniel skrev 2015-05-02 18:23:17 följande:

    Beror väl lite på vad som hindrar att du har sex vid mens? Är det för att du eller din sambo tycker att det är "äckligt" att ha sex då? Är det att du blir för öm vilket förhindrar att du blir stimulerad överhuvudtaget?

    Oftast finns det väl mycket man kan göra även denna perioden på måndaden och finns det inga fysiska begränsande effekter och ingen är äckelmagad gällande denna fullt naturliga kroppsliga processen så kan man väl i princip ha sex nästan precis som vanligt.


    Det handlar väl mest om att det känns lite ja, äckligt.. eller kladdigt (trots att det som du säger är en helt naturlig process) och inte så tilltalande och möjligt att göra spontant..
    Så det jag söker är tips på intima alternativ till vaginalt sex :)
  • Anonym (Oralt)

    Ge varandra oralsex och petting? Men menskopp är där inte ens ett snöre som stör i vägen.

  • Anonym (Koppen)

    Jag använder menskopp, så det är bara att sexa på som vanligt. Min man märker inte av den, och för mig känns det inte annorlunda heller :)

  • Anonym (ss)

    Jag o min tjej brukar ha sex i duschen medan vi duschar o då är problemet fixat :)

  • Sarakechi

    Sex i duschen givetvis! Alternativt handduk under i sängen.

Svar på tråden Jag vill ha sex med min sambo!!