• Mammamia77

    Hjälp mitt barn äter inget och jag har slutat amma

    Var tvungen att sluta amma tvärt pga av amalgamförgiftnings fara och är nu stressad för sonen tar ingen mat knappt. Vad tusan göra? Ingen välling, gröt. Pyttelite frukt bara.

    Räcker ju inte. vad gör man?

  • Svar på tråden Hjälp mitt barn äter inget och jag har slutat amma
  • begrundaren

    Försök att ge honom vatten bara? Han blir snart hungrig skall du se! Om inte välling duger, så försök att ge barnet litet mosat mat. eller lös havregrynsgröt? Det kan du göra om  barnet är 3 månader. Tro mig, din lilla baby, kommer att äta när det är hungrigt i magen. Få inte panik bara. Truga inte. Omställningen kan ta ett par dygn.

    Har aldrig hört om en baby som inte äter när man är hungrig. Bara förvirrat. Ditt lugn, förmedlar sig till lilla baby, var så säker!SoligNalle

  • Mammamia77

    Han vill inte ha ersättning eller burkmat eller vanlig mat. Inte ens macka.

    men tog några ärtor, morot och några makroner... Vatten dricker han. Hur mycket vätska behöver dom?

    Tack för stödet!

  • Natulcien
    Mammamia77 skrev 2015-05-24 14:54:02 följande:

    Han vill inte ha ersättning eller burkmat eller vanlig mat. Inte ens macka.

    men tog några ärtor, morot och några makroner... Vatten dricker han. Hur mycket vätska behöver dom?

    Tack för stödet!


    Hur gammal är han?
  • Natulcien
    Mammamia77 skrev 2015-05-24 16:19:42 följande:

    8 mån


    Har du provat olika ersättningar, och i olika flaskor/pipmugg? Jag hade satsat på att försöka få honom att äta ersättning och sedan kompletterat med plockmat istället för burkmat.
  • Dijon

    Försöka ge olika ersättningar och prova er fram, prova ge i mugg om han inte gillar flaska, eller kopp? I värsta fall skedmata ersättning? Fast kanske inte funkar heller om han är som min unge dvs vägrar bli matad med sked.

  • Elin_

    Min son har matvägrat till och från med men det ordnar sig ska du se! Dom äter när dom blir riktigt hungriga, fortsätt erbjud det du vet fungerar och prova dig fram bara..

  • Maramina

    Vår dotter vägrade plötsligt allt utom bröstet tidigare i våras när hon var förkyld. Hon hade innan tagit både flaska och pipmugg men så plötsligt vägrade hon allt. Vi testade allt och lite till. Inte förrän vi hittade en av MAM:s flaskor som har en oval, nästan fyrkantig pip som hon började med flaska igen. Nu accepterar hon pipflaska igen men inte vanlig "napp" till flaska

  • Mammamia77

    Han äter bara färdiga smoothies n grötar som är med sån sär sugpip. Blir ruinerad och orolig för att han inte ska ta annat. Så sött och inte så näringsrikt tänker jag. men nu äter han iaf????

  • Dijon

    Ok, men bra han får i sig något iallafall. Lite näring är det ju i de där ändå...de har nog sådana här perioder. Tror det kommer igång snart

  • cosinus

    Har du provat riktigt slät barnmat. Mina fixade bara det i början.

    Hipp hade (iaf när mina var små) en som heter typ nudlar/skinka från 6 månader och en pasta broccoli. De var helt släta och var länge den enda typen som gick i mina barn (de fick kväljningar av mina korn)

    Sen har jag inte dragit mig för att muta med lite fruktpure om barnen varit svåra. Alltså blandat på skeden. Själv tycker man ju nudlar och skinka blandat med mango-banan-pure skulle vara äckligt men det har gått utmärkt och vem har eg bestämt att man måste äta fruktpuren sist. Näringsinnehållet blir ju detsamma.

  • Mammamia77

    Har testat och tar tyvärr inte. Vänder bort huvudet.bara smoothies och nu macka med smör,rån och banan som gäller. Får de äta smör?

Svar på tråden Hjälp mitt barn äter inget och jag har slutat amma