• Anonym (Hmm)

    Sambo lägger ut utmanande bilder.

    Min sambo sedan 6 lägger ut minst 2-3 selfies i veckan på instagram. De flesta bilderna är på hennes ansikte där hon alltid putar med läpparna och ser utmanande ut. Och lite då o då lägger hon ut bilder på hennes mage eller en ny BH och lite sådant.

    Jag tycker detta är respektlöst mot mig, jag vill fan inte att andra män ska sitta och titta på hennes mage eller hennes nya underkläder! För det är enbart bara hennes manliga kompisar som gillar eller kommenterar bilden.

    Hon säger själv att hon inte vill ha uppmärksamhet utan bara tycker det är kul att lägga ut bilder på sig själv.

    Men det är ju klart som fan att det är uppmärksamheten hon är ute efter?

    Hon började med detta för bara ett år sedan ungefär, hon har aldrig gjort så förut.... För tidig 30årskris? Hon är 25.

    Finns det några kvinnor här som lägger ut en massa selfies även fast ni har män? Varför gör ni så? Överreagerar jag?

  • Svar på tråden Sambo lägger ut utmanande bilder.
  • Anonym (Woo)

    Jag gjorde det när jag var singel. Inte nu längre när jag är i ett förhållande.

  • Tihi

    Nej, du överreagerar inte men det verkar vara tidens anda att sälja sin kropp gratis på internet. Kräks

  • Anonym (!!!)

    Du äger inte henne. Hon gör precis som hon vill.

  • Anonym (:))

    Jag lägger ut mycket bilder men inte på anspelning av sex osv... Klart det är ett behov av uppmärksamhet!!! Har många kompisar som gör likadant som din sambo och dom vill ha uppmärksamhet... Det dom inte fattar dock, att den uppmärksamheten är inte för att dom är finna... Utan "henne kan man sätta på"... Det blir bara äckligt... Och har man förhållande så ska man tänka på vilken uppmärksamhet man vill ha... "Kom och ta mig" eller "vacker"....

  • Anonym (Snubben)
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-26 22:57:40 följande:

    Du äger inte henne. Hon gör precis som hon vill.


    Precis, du äger inte henne. Men vill du skrämma bort henne så är det din ensak.
  • Anonym (????)
    Anonym (Snubben) skrev 2015-05-27 09:04:15 följande:

    Precis, du äger inte henne. Men vill du skrämma bort henne så är det din ensak.


    Men vad fan är det med er då? Klart man håller med för en viss del, men är man i ett förhållande och lägger ut bilder på sina privata delar så är det respektlöst! Frågan är ju hur HON hade reagerat om TS gjort så. Och jag hoppas innerligt att NI två får äta upp era egna ord en vacker dag.
  • Anonym (Snubben)
    Anonym (????) skrev 2015-05-27 09:10:03 följande:
    Men vad fan är det med er då? Klart man håller med för en viss del, men är man i ett förhållande och lägger ut bilder på sina privata delar så är det respektlöst! Frågan är ju hur HON hade reagerat om TS gjort så. Och jag hoppas innerligt att NI två får äta upp era egna ord en vacker dag.
    Nu tycker jag att du överreagerar.
  • Anonym (????)

    Aha ja det är din åsikt det. Han mår dåligt , och hon tycker att han överdriver? Han mår dåligt pga hennes beteende. Och hon bryr sig inte ett dugg. Ts, jag ber dig, lägg ut bilder på din mage på facebook, så får vi se hur din flickvän reagerar!

  • Anonym (:))

    Tycker bara det är tragist att unga tjejor ( gamla med för den delen)... Lägger ut sexiga bilder... Det tror de får uppskattning osv... Men vad är det för uppmärksamhet det får? Varför tror dessa att det bara duger när det putar med munn och bröst? Jag är över 40 och har kompisar som forfarande håller på med det efter ett glad vin ;)... Dom har inte kommit längre.. Och nu när rynkerna kommer, ha dom panik... För det enda de har levt på är sitt utseende :(... Tråkigt... Att många tjejor/kvinnor bara tror att de duger med putande munnar och upp puchade bröst :(.... Och ni som håller på med dessa lättklädda bilder... Glöm inte... Det som är kul i dag, kanske inte är lika kul imorgon ;)

  • Anonym (!!!)
    Anonym (????) skrev 2015-05-27 09:10:03 följande:
    Men vad fan är det med er då? Klart man håller med för en viss del, men är man i ett förhållande och lägger ut bilder på sina privata delar så är det respektlöst! Frågan är ju hur HON hade reagerat om TS gjort så. Och jag hoppas innerligt att NI två får äta upp era egna ord en vacker dag.
    Min sambo bestämmer inte om jag lägger ut selfies eller inte. Inte heller om jag lägger ut bilder på mig själv i underkläder. Det är MIN kropp bara MIN och passar det inte och tycker han att han har äganderätt och bestämmer vad jag ska höra kan han dra.
  • Anonym (Vanligt)

    Alltså, IG svämmar över av sådana bilder. Kollar jag i mitt flöde bland folk som är upptagna så är det bikini-bilder och avklätt till höger och vänster. Inget ovanligt eller märkvärdigt, sedan får man ju tycka vad man vill om det. Att magen var utmanande att visa var dock något nytt för mig.

    Jag tycker inte du ska hänga upp dig alltför mkt på det. Att det är ett nytt beteende  sedan ett år tillbaka behöver inte vara något annat än att det inte var SÅ länge sedan IG slog igenom stort.

  • fr0kenandersson

    Det är väl inget fel med att lägga ut selfies?? DÄR överreagerar du tycker jag. Sen beror det på. Jag lägger gärna ut för att visa mina nya kläder eller för att jag helt enkelt känner mig fin!! Jag har dessutom bara folk jag känner på mina sociala medier. Förstår inte varför man ska ha folk man INTE känner.

  • Anonym (Vanligt)
    fr0kenandersson skrev 2015-05-27 16:05:55 följande:

    Det är väl inget fel med att lägga ut selfies?? DÄR överreagerar du tycker jag. Sen beror det på. Jag lägger gärna ut för att visa mina nya kläder eller för att jag helt enkelt känner mig fin!! Jag har dessutom bara folk jag känner på mina sociala medier. Förstår inte varför man ska ha folk man INTE känner.


    Just på IG följer jag många som jag inte känner.. folk som tar fina bilder, inspiration inom olika kategorier osv. Det blir inte riktigt samma sak som att ha någon man inte känner på fb.. det här är ju som att läsa bloggar och i alla fall jag läser bloggar även av personer jag inte känner.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Vanligt) skrev 2015-05-27 15:49:49 följande:

    Alltså, IG svämmar över av sådana bilder. Kollar jag i mitt flöde bland folk som är upptagna så är det bikini-bilder och avklätt till höger och vänster. Inget ovanligt eller märkvärdigt, sedan får man ju tycka vad man vill om det. Att magen var utmanande att visa var dock något nytt för mig.

    Jag tycker inte du ska hänga upp dig alltför mkt på det. Att det är ett nytt beteende  sedan ett år tillbaka behöver inte vara något annat än att det inte var SÅ länge sedan IG slog igenom stort.


    Tack för inlägget, detta lugnade mig faktiskt väldigt mycket. Antar att det bara är jag som överreagerar. Tyckte det var lite respektlöst av henne att lägga upp en, "enligt mig" utmanande bild på sig själv på internet. Men efter att ha kollat runt lite på instagram så verkar det som att i princip alla gör detta, upptagen som singel.

    Jag får helt enkelt ändra mina åsikter lite :)


  • JJSkog
    Anonym (Hmm) skrev 2015-05-26 21:44:13 följande:

    Hon säger själv att hon inte vill ha uppmärksamhet utan bara tycker det är kul att lägga ut bilder på sig själv.

    Men det är ju klart som fan att det är uppmärksamheten hon är ute efter?


    Ehm, javisst är det för att få uppmärksamhet.

    Antingen är du kanske lite dålig på att ge positiva komplimanger till henne, eller så har hon ett överdrivet behov av bekräftelse som du inte kan uppfylla oavsett hur mycket du anstränger dig.

    Men jag håller helt klart med dig att det känns lite olämpligt. Visst, "du äger inte henne" som flera har skrivit i tråden, men om hon bryr sig om dig, borde hon ju även lyssna till hur du känner kring det hela.
Svar på tråden Sambo lägger ut utmanande bilder.