• vemvet2015

    Gravid? Fler som väntar på att ta test?

    Hej!

    Jag och min sambo vill ha barn, men har egentligen inte planerat att skaffa barn just nu. Vi har inte varit tillsammans mer än ett år och vill gärna ha lite mer tid ihop innan vi får barn.

    Jag misstänker att jag kanske har blivit gravid. Vi hade 6 dagen på dagen för ÄL, eller kanske dagen innan ÄL, med pessar. Märkte flera timmar senare, när jag skulle ta ut pessaret, att det inte satt rätt/flyttat sig.
    Jag har inte varit gravid tidigare, så är inte särskilt insatt.

    ÄL var ca 21 juni, och BIM är den 6 juli. Ca 4-6 dagar efter ÄL började jag må konstigt:
    - molande värk i nedre delen av magen, som mensvärk
    - huvudvärk dagligen
    - tröttare än vanligt, men inte extremt
    - har känt mig sjuk vissa dagar, särskilt på kvällarna. Växlar mellan att vara varm och sedan frysa så det känns som jag har feber. Ibland blir jag alldeles varm i ansiktet
    - har mått lite illa några dagar. Inte farligt mycket, bara en lätt känsla av olust
    - blir hungrig mitt i natten eller väldigt tidigt på morgonen, så att jag behöver gå ut och äta lite knäcke eller nåt
    - har sura uppstötningar
    - inte ömma bröst, men däremot ömma bröstvårtor

    Kan man verkligen känna symtom så tidigt? Eller är det något annat? Någon som känner igen sig? Nu är jag BIM -6. När kan man tidigast testa sig?

  • Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?
  • vemvet2015

    Ja att det blev minus idag säger ju egentligen ingenting, men klart att det är kul att få plus! Ska också testa på söndag verkar inte som att mensen var på g iaf, var ju lite orolig för det igår. Men det har inte kommit mer rosa på toapappret ????


    Anonym (Emma) skrev 2015-07-03 12:21:23 följande:

    Här blev det ett minus igen idag. Tror jag håller mig till söndag med att testa igen. Bim på måndag! Förresten så kollade jag en annan app och enligt den har jag inte bim förrän fredag nästa vecka... Undra vilken jag ska lita på då. Aja det ända jag kan göra är ju att vänta helt enkelt.


  • vemvet2015

    Då är det kanske verkligen nåt på gång? ???? ska du testa på söndag?


    sofffi3 skrev 2015-07-03 09:22:51 följande:

    Idag fick jag ytterligare en temphöjning brukar ligga på 36.6-36.80 efter äl, men idag hade tempen hoppat upp till 37.3. Har inte varit med om en sån stor ökning tidigare? Är det bara tillfälligt eller kan det vara + på g? Illamåendet och tröttheten är kvar, lite ilningar i ljumskar och höger sida av "tjejmagen", inte så mycket molvärk längre. BIM på söndag!


  • vemvet2015
    Anonym (Emma) skrev 2015-07-02 18:21:39 följande:
    Å jag vågade inte ta något.. Jag ska ta ett imorrn tänkte jag. Eller lördag. Vill iaf göra det på lördag så att jag kan springa och köpa ett digitalt innan apoteket stänger (har ju stängt söndagar) så att jag kan bekräfta plusset så att säga :P
    Använder du dig av testlagrets stickor? Hur har du det med symptomen?
    Jag har använt mig av testlagrets stickor, det ska uppenbarligen vara rätt känsliga och känna av även mindre mängder hcg. Tycker konstigt nog att jag har färre symptom nu är för några dagar sedan. Lätt illamående och trötthet är kvar, men inte molande värk och den där sjukdomskänslan. 
  • vemvet2015

    Vet för övrigt inte varför några av mina senaste inlägg har en väldig massa frågetecken. Skrev inläggen via appen och avslutade med smileys, men istället verkar den ha producerat massvis av frågetecken. Skumt!

  • Anonym (Emma)

    Jag har testlagrets hemma men googlade såklart runt lite och såg att många fått minus på testlagret men plus på typ cb och rfsu. Känns onödigt att köpa andra när jag redan har så många hemma. Jobbigt när jag är så osäker på när jag har bim.. :/ Har alltid varit säker men tempar ju med Natural Cycles som nu har ändra om min bim och allting. Så allt känns lite huller om buller men pluset kommer väl om det kommer helt enkelt. Jag har aldrig varit duktig på att vänta ;)

    Jag har lite mindre molvärk kanske men fått ännu tydligare ådror på brösten och lite lätt illamående/avsmak ibland. Har också känt av den berömda järnsmaken i munnen och är väldigt hungrig hela tiden. Samt varm men det är väl allihop nu :P Har mycket flytningar förresten och det har jag aldrig! Inte så at det kommer i trosorna. Så det är nog ett bra tecken för annars är man väl torr mellan äl och mens?

  • Bärz

    Vi hade sex den 18:e och både 18:e och 19:e var det äl+, dock i mina appar så skulle jag ha ägglossning 25:e men men...mens beräknas till söndag, men jag testar nog hellre en vecka senare...inga symptom förutom lite ömmande bröst för några dagar sen, men det kan dom bli av mens också...och imorse fick jag super ont omkring urinblåsan och bäckenet i några sekunder...kollar pappret noga efter toabesök XD så normal man är

  • Anonym (Emma)
    Bärz skrev 2015-07-03 22:22:20 följande:

    Vi hade sex den 18:e och både 18:e och 19:e var det äl+, dock i mina appar så skulle jag ha ägglossning 25:e men men...mens beräknas till söndag, men jag testar nog hellre en vecka senare...inga symptom förutom lite ömmande bröst för några dagar sen, men det kan dom bli av mens också...och imorse fick jag super ont omkring urinblåsan och bäckenet i några sekunder...kollar pappret noga efter toabesök XD så normal man är


    När har du bim då? :)
  • Bärz
    Anonym (Emma) skrev 2015-07-03 22:27:19 följande:

    När har du bim då? :)


    Enligt en av apparna idag och enligt natural cycles på söndag så omkring nu närmsta dagarna
  • Anonym (Emma)
    Bärz skrev 2015-07-03 22:46:55 följande:
    Enligt en av apparna idag och enligt natural cycles på söndag så omkring nu närmsta dagarna
    Jag har enligt natural cycles inte bim förrän fredag nästa vecka! Men tror inte det stämmer för den flyttade från måndag till fredag helt plöstligt. Min andra app säger fortfarande måndag så jag satsar på det men är förberedd på att det kanske inte blir något eventuellt plus förrän fredag iaf.. 
    Idag blev det minus på testlagret.
Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?