• Harvester

    Galon eller skalkläder när varmt?

    Verkar som att denna vecka ska bjuda på regn men ändå relativt varmt (typ 16-18 grader).

    Vad är bäst i regn men ej så kallt? Galonregnkläder som är tunna men inte andas eller skalkläder som är lite tjockare men andas?

    Tänkte t-shirt och mjukisbrallor under..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-06 10:30
    PS Barnet är drygt 1,5 år och rör sig mycket men vill ibland gunga och sitta i sandlådan.

  • Svar på tråden Galon eller skalkläder när varmt?
  • Maddi

    Oavsett hur kallt/varmt de är så är ju skalkläder att föredra pga att dom just andas. Galon finns ju ingen cirkulation vilket gör att de blir klibbigt och äckligt om man svettas.

  • Eleonor01
    Harvester skrev 2015-07-06 10:28:54 följande:

    Verkar som att denna vecka ska bjuda på regn men ändå relativt varmt (typ 16-18 grader).

    Vad är bäst i regn men ej så kallt? Galonregnkläder som är tunna men inte andas eller skalkläder som är lite tjockare men andas?

    Tänkte t-shirt och mjukisbrallor under..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-06 10:30
    PS Barnet är drygt 1,5 år och rör sig mycket men vill ibland gunga och sitta i sandlådan.


    Använder alltid pop skalkläder. Utan tvekan bäst. Vill inte plasta in barnet. Men tänk även på att ha svala kläder under om det är 18 grader. Det blir riktigt varmt ändå för barnet fast man inte har galon på dem
  • Cinza

    Min dotter brukar gå utan regnkläder på sommaren. Hon föredrar att bli blöt och sedan byta kläder. Hon är dock väldigt varm av sig och hade nog föredragit att gå naken för jämnan

  • Harvester
    Cinza skrev 2015-07-06 11:18:04 följande:

    Min dotter brukar gå utan regnkläder på sommaren. Hon föredrar att bli blöt och sedan byta kläder. Hon är dock väldigt varm av sig och hade nog föredragit att gå naken för jämnan


    Beror väl lite på hur länge man ska vara ute också?

    Sonen är också väldigt varm av sig men kan tyvärr inte fråga honom vad han föredrar då han inte pratar än :)
  • whitestar

    Hade nog kört galonbyxor till en sån liten, med tanke på att dom gärna sätter sig i vattenpölar o sånt. Gal

  • whitestar

    Äh, det skickades innan jag skrev klart! Galonjacka har jag aldrig använt, mkt bättre med skaljackan till!

  • Cinza
    Harvester skrev 2015-07-06 14:05:04 följande:
    Beror väl lite på hur länge man ska vara ute också?

    Sonen är också väldigt varm av sig men kan tyvärr inte fråga honom vad han föredrar då han inte pratar än :)
    Ja det förstås. Beror även på hur mycket det regnar. Är det en heldag i ösregn så är ju regnkläder en bra idé.
Svar på tråden Galon eller skalkläder när varmt?