• Anonym (TS.)

    Är det ok att min man gör så här?

    Min man och jag har varit gifta i 11 år och har två barn ihop. Vi båda jobbar och gör många saker isär på vart sitt håll. Oftast har jag alltid varit den som velat göra saker ihop men han har prioriterat sina vänner ganska högt på listan och sagt nej till nästan alla förslag.

    Han jobbar mån-fre och är ledig på helgerna. Varje lördag och söndag går han ut med sina vänner på dagen och hittar på olika grejer, allra helst fika på stan elr fiska. Oftast mellan kl 12-17. VARJE helg sedan dagen jag känner honom.

    När det är någon lovdag och vi är lediga, spenderar han den med sina vänner. Nu har vi semester båda två sedan 30 juni i en hel månad. Han har gått ut varje dag med sina vänner. Varje dag! Han är ute och solar, badar, fiskar, reser mm med dom. Jag och barnen ser honom i ca 30 min -1 timma om dagen.

    Igår kom han hem efter en utlandsresa med vännerna och det första han gör när han äntligen kommer hem är att ta en dusch, äta och gå ut och festa med gänget. När jag frågade honom om han menade allvar svarade han "du behöver inte vara så beroende av mig och vilja umgås jämt ". Men jag ser dig ju aldrig! "Sluta tjata" får jag som svar. Det är juför fan äntligen semester och jag har längtat till detta. "Äsch, du har mig hemma hela året om vardagarna"...

    Jag blir så jävla ledsen att jag sprängs i tusen bitar. Jag pratar dagligen med honom om att han ska sluta vara så barnslig och mogna och växa upp. Men det blir aldrig en ändring. Såhär har det varit jämt så länge jag kan minnas. Så länge jag känt honom. Våra barn är inte alls fästa vid honom för han är aldrig hemma. Jag blir så jäkla illamående att jag spyr snart . Vilket jäkla svek! Jäkla dålig ursäkt till en man.

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Är det ok att min man gör så här?
  • Anonym (Delat ansvar)
    Anonym (TS.) skrev 2015-07-25 11:25:37 följande:

    Varje gång vi åkt utomlands med vänner (innan barnen) har jag aldrig fått bestämma något. Jag har alltid velat åka själv med honom men han har tyckt att det är tråkigt stt åka själv med sin partner. "Vad ska vi göra helt själva?" I en heeeel vecka?" Vad tråkigt!

    Har jag sagt att jag inte åker med så brukade han säga "men då åker jag själv med dom då".

    När vi var framme så fick jag aldrig ha något att säga om gällande hotell, bar och resturanger. "Du ska inte hålla på och tjata om vad du vill inför alla nu". Hela gruppen ska inte följa efter DINA behov och önskningar". Du framstår som bestämmande och barnslig".

    Istället följde vi vad hans väns fru ville hela tiden. "Vart ska vi göra så som Lisa vill hela tiden då?" ... "Men häng på bara"..

    När jag gav förslag på vilket hotell som var bra kunde han trycka hårt på min hand så jag ska fatta att jag ska vara tyst. Så vi kunde spendera runt 15 000 kr på en resa där jag aldrig fick sova vart jag ville eller äta vad jag ville. För hela gruppen ska inte göra som jag vill utan jag bara hänger på vad dom vill göra.


    kan inte låta bli att undra lite varför du inte sa ifrån innan ni skaffad barn, varför skaffade du barn med en man som enligt dig idag gjort allt för att dominera din vilja. Det är svårt att efter så många år ändra sig, men det verkar inte vara din man som ändrat sig utan du som nu efter många år och två barn inser att detta är inte vad du vill ha.

    vad såg du hos honom då?
  • Poison82

    Vad bra att du rannsakar och tänker tillbaka. Jag förstår att vi omöjligen kan få hela bilden av honom men jag undrar verkligen ; vilka är hans goda sidor? Vad fick dig att bli kär i honom?

  • Anonym (My)

    Visst är det väl skönt att du lämnat honom nu! Nu bestämmer du över ditt liv! Go girl!!!

  • Anonym (Jeez)

    Ni passar inte ihop hur ont det än gör, är säker på att du kommer träffa nån som kommer tycka om att vara med dig och göra en massa kul med DIG och tycka om dina barn också..

  • Anonym (Barnen offer)
    Anonym (TS.) skrev 2015-07-25 11:25:37 följande:

    Varje gång vi åkt utomlands med vänner (innan barnen) har jag aldrig fått bestämma något. Jag har alltid velat åka själv med honom men han har tyckt att det är tråkigt stt åka själv med sin partner. "Vad ska vi göra helt själva?" I en heeeel vecka?" Vad tråkigt!

    Har jag sagt att jag inte åker med så brukade han säga "men då åker jag själv med dom då".

    När vi var framme så fick jag aldrig ha något att säga om gällande hotell, bar och resturanger. "Du ska inte hålla på och tjata om vad du vill inför alla nu". Hela gruppen ska inte följa efter DINA behov och önskningar". Du framstår som bestämmande och barnslig".

    Istället följde vi vad hans väns fru ville hela tiden. "Vart ska vi göra så som Lisa vill hela tiden då?" ... "Men häng på bara"..

    När jag gav förslag på vilket hotell som var bra kunde han trycka hårt på min hand så jag ska fatta att jag ska vara tyst. Så vi kunde spendera runt 15 000 kr på en resa där jag aldrig fick sova vart jag ville eller äta vad jag ville. För hela gruppen ska inte göra som jag vill utan jag bara hänger på vad dom vill göra.


    Varför är du kvar hos äcklet? Han år störd.

    Inget beteende du vill att dina barn anammar och blir sådana freaks själva mot sina nära, dig kanske om något år?

    Skippa bihanget istäloet och visa dina barn annat, något konstruktivt istället.
  • Anonym (P)

    Ts, när jag säger...nu börjar det bli lite väl mycket info här...hittar du på?
    Vad ligger bakom ditt inlägg egentligen?

  • Poison82
    Anonym (P) skrev 2015-07-30 16:06:06 följande:

    Ts, när jag säger...nu börjar det bli lite väl mycket info här...hittar du på?

    Vad ligger bakom ditt inlägg egentligen?


    Är du dum eller? Varför skulle hon hitta på? Vad tror du inte att någon kan bete sig så svinaktigt som hennes ynkrygg till karl eller?
  • Anonym (P)
    Poison82 skrev 2015-07-30 23:18:22 följande:
    Är du dum eller? Varför skulle hon hitta på? Vad tror du inte att någon kan bete sig så svinaktigt som hennes ynkrygg till karl eller?
    Nä, jag är inte dum! Självklart finns det sådana idioter. Men det är något med inläggen från ts som säger mig att det är något lurt. Det eskalerar på ett sätt som normalt en drabbad inte skriver på...
    Är det inte det så hoppas jag att hon flyr väldigt snabbt.
  • Poison82
    Anonym (P) skrev 2015-07-31 11:11:34 följande:

    Nä, jag är inte dum! Självklart finns det sådana idioter. Men det är något med inläggen från ts som säger mig att det är något lurt. Det eskalerar på ett sätt som normalt en drabbad inte skriver på...

    Är det inte det så hoppas jag att hon flyr väldigt snabbt.


    Spekulationer kring hur en historia är sann eller ej är faktiskt inte tillåtna.
Svar på tråden Är det ok att min man gör så här?