• Längtan02

    Vi runt 20 som som vill bli gravid 2015

    Hej!

    Som rubriken lyder riktar jag mig åt oss tjejer runt 20 som vill ha vårat första plus 2015. :)

    Jag är 20 och min sambo 25 och vi har sedan en tid tillbaka försöka bli gravida. Jag lider också av PCO och tror därför att det är det som spökar för mig, att jag alltså inte har egen ägglossning. Jag ska på Gyn på onsdag och hoppas dom kan hjälpa mig att kicka igång den med Pergo :)

    Har en sån enorm barnlängtan och tror tyvärr inte jag kan bli gravid utan hjälp då det känns som att det redan skulle hänt isånafall..

    Detta är för mig (och säkert många andra) något som är ganska känsligt men som man går och funderar på dag ut och dag in, så jag tänkte att vi kan följas åt genom denna förväntansfulla resa med besvikelser och lycka :)

    Jag tror dock jag hade min ägglossning (som jag får Max 1 gång per år) nyss och har såklart börjat känna efter symptom ;)

    Hur går det för er?

    Kram!

  • Svar på tråden Vi runt 20 som som vill bli gravid 2015
  • Längtan02
    pareja333 skrev 2015-08-20 19:17:39 följande:
    Tack! Gullig du är smile1.gif hoppas med att det var ett ägg som släppte iaf!

    Åå nej så typiskt smile4.gif ..men nästa gång ska du se!!
    Då får man kanske snart veta om det är ett frö som börjar grott där inne :)

    Ja verkligen typiskt.. Vet ju inte när jag kan ha ÄL nästa gång :(
  • Längtan02

    Wihoo!! Äntligen fått tid till gyn! På måndag kl 13 är jag igång! Någon som har erfarenhet av utredning? Vad är det för prover man får ta? Är så otroligt lycklig och hoppfull nu!! :D

  • 201405

    Får se om vi kan få igång tråden igen?! Jag är 20, sambon 25 och vi har precis bestämt att vi ska börja försöka så är jätteglad! :D är dock nervös att jag kommer ha svårt att bli gravid, vet att mamma hade det och jag har inte blivid gravid hittils trots att vi bara kört säkra perioder och slarvat ibland med oskyddat runt äl...

    Tempar så har ganska bra koll på min cykel iaf, ska ha äl runt den 29'e (cd 19) så är på cd 11 idag.

    Så ska mysa hela veckan :D

    Härligt att ni ska få hjälp nu Längtan! :)

  • Otit
    201405 skrev 2015-09-18 16:44:04 följande:

    Får se om vi kan få igång tråden igen?! Jag är 20, sambon 25 och vi har precis bestämt att vi ska börja försöka så är jätteglad! :D är dock nervös att jag kommer ha svårt att bli gravid, vet att mamma hade det och jag har inte blivid gravid hittils trots att vi bara kört säkra perioder och slarvat ibland med oskyddat runt äl...

    Tempar så har ganska bra koll på min cykel iaf, ska ha äl runt den 29'e (cd 19) så är på cd 11 idag.

    Så ska mysa hela veckan :D

    Härligt att ni ska få hjälp nu Längtan! :)


    Hej!!

    Jag förstår din oro, känner samma sak. Vi har kört avbrutet i två år och aldrig blivit gravida än. Dock har jag läst om folk här på familjeliv som har kört avbrutet i 10 år och sedan blivit gravida på första försöket när de velat bli gravida. Så man kan ju alltid hoppas att det är så lätt :)
  • Misszandra

    Hoppas jag också passar in här, är 22 år gammal och tog ut min nuvaring för snart 4 veckor sedan. Har symptom, men vågar inte hoppas för mycket.

  • 201405
    Otit skrev 2015-09-18 18:08:45 följande:

    Hej!!

    Jag förstår din oro, känner samma sak. Vi har kört avbrutet i två år och aldrig blivit gravida än. Dock har jag läst om folk här på familjeliv som har kört avbrutet i 10 år och sedan blivit gravida på första försöket när de velat bli gravida. Så man kan ju alltid hoppas att det är så lätt :)


    Åh du inger hopp! :) har ni börjat försöka än? :)
  • Misszandra
    Julia93 skrev 2015-09-18 23:28:52 följande:

    Hej :)

    Kan också hoppa in här!

    Är 22 & har bim den 26e. Hoppas hoppas :)


    Har bim den 23e, lycka till!!! Har du biverkningar??
  • 201405
    Misszandra skrev 2015-09-18 23:06:45 följande:

    Hoppas jag också passar in här, är 22 år gammal och tog ut min nuvaring för snart 4 veckor sedan. Har symptom, men vågar inte hoppas för mycket.


    Jag hoppas ju självklart det har tagit sig direkt för er! Men man får ofta "grav" symptom när man slutar med p-medel, vilket är resultat av hormoner som knasar.. Jag var 99% säker att jag var gravid när jag slutade med p-pillerna, hade typ alla symptom och mensen blev en vecka sen. Men var bara hormonerna ;)

    Hur har ni andra förberett er inför att börja försöka? :)
Svar på tråden Vi runt 20 som som vill bli gravid 2015