Inlägg från: Längtan02 |Visa alla inlägg
  • Längtan02

    Vi runt 20 som som vill bli gravid 2015

    Hej!

    Som rubriken lyder riktar jag mig åt oss tjejer runt 20 som vill ha vårat första plus 2015. :)

    Jag är 20 och min sambo 25 och vi har sedan en tid tillbaka försöka bli gravida. Jag lider också av PCO och tror därför att det är det som spökar för mig, att jag alltså inte har egen ägglossning. Jag ska på Gyn på onsdag och hoppas dom kan hjälpa mig att kicka igång den med Pergo :)

    Har en sån enorm barnlängtan och tror tyvärr inte jag kan bli gravid utan hjälp då det känns som att det redan skulle hänt isånafall..

    Detta är för mig (och säkert många andra) något som är ganska känsligt men som man går och funderar på dag ut och dag in, så jag tänkte att vi kan följas åt genom denna förväntansfulla resa med besvikelser och lycka :)

    Jag tror dock jag hade min ägglossning (som jag får Max 1 gång per år) nyss och har såklart börjat känna efter symptom ;)

    Hur går det för er?

    Kram!

  • Svar på tråden Vi runt 20 som som vill bli gravid 2015
  • Längtan02
    Nalien94 skrev 2015-08-02 17:17:47 följande:

    Hoppas det går bra hos Gyn, håller båda tummarna åt dig.

    Jag är 21 år och min sambo är 26 år. Båda har stor barnlängtan och bestämde oss för att vi skulle skaffa barn för ett  tag sen.
    Så tog ut spiralen för snart en månad sen och fick mensen i veckan här. Så väntar nu bara på ÄL för att kunna köra igång.

    Kram


    Tack så mycket! Hoppas dom på gyn hjälper, känns som att det är en risk att dom inte gör det då man är så ung..

    Men åh så spännande! :D Har hört många solskens historier hos kvinnor som tagit ut spiralen och blivit gravida nästan på en gång (som att det gjort att det kickat igång nåt i tjejmagen) så tror verkligen på dig! Håller tummarna för er! Berätta gärna hur det går här, så kul att följas :)
  • Längtan02
    Nalien94 skrev 2015-08-02 18:15:06 följande:

    Det ska jag göra :)Vad jag vet om POC så är en av symptomerna är att man har högt BMI och att det då kan hjälpa med att man ändrar kosten till lågkolhydratskost. Vet inte om det är så i dit fall. 


    Mitt BMI ligger på 18 så det är inte problemet i mitt fall :) ska däremot försöka äta lite ordentligare för att hjälpa på traven :)
  • Längtan02
    Nalien94 skrev 2015-08-03 13:44:15 följande:
    Okej. det va bara en tanke som slog mig när jag läste om de. 
    Är själv underviktig så hoppas på att inte de förhindrar då jag har supersvårt att gå upp i vikt. :/
    Jag har också tänkt så och kan inte gå upp, men tror inte det är något hinder :)

    Hoppas på oss nu! Ska vänta tills onsdag och se vad gyn säger :)
    När dom gör utredning, kollar dom hans spermier då också? På en gång isf eller om det inte blivit något på ett tag? :)
  • Längtan02
    Nalien94 skrev 2015-08-03 23:13:01 följande:
    Det får vi göra :)
    Tror inte de kollar den på e.n gång utan de utreder nog dig först skulle jag tro iaf, men ska inte säga säkert. :)
    Var på gyn idag och pratade med dom, nu ska det börjas utredning! Dom kollar han det första dom gör tydligen, innan jag får ÄL stimulans :) Men känns så spännande :D
  • Längtan02
    SaraIdun skrev 2015-08-07 15:29:41 följande:

    Hej!

    Jag hoppas också in här om det är okej även om jag är 25 år "gammal" och nästan närmare 30 än 20!

    Min sambo är väldigt redo att ha barn, och jag också egentligen men jag grubblar över allt och alla tänkbara scenarion. Men nu känner att jag jag vill gå efter min och hans magkänsla och inte vad alla andra tycker :)

    Hoppas det går bra för dig med din utredning!


    Åh vad roligt!
    För att kanske göra dig en aning lugnare så vet jag att man så gott som aldrig kommer känna sig "redo" med första barnet, men det blir du :)
    Vet du när du har ägglossning? :)

    Lyckokramar!!
  • Längtan02
    pareja333 skrev 2015-08-07 17:24:29 följande:

    Hej! Jag ansluter mig här med! smile1.gif

    Är 22 år, jag och min pojkvän är redo att skaffa barn. Vi längtar oerhört mycket! Man känner ju sig nästan lite smått galen, när man går och tänker på det hela tiden hehe.

    Efter p piller stopp i mars-april i år, är min mens oregelbunden. Vet ej om jag har ägglossning varje cykel...

    Denna cykel började jag äta Royal Jelly (bidrottninggele) på 1-a mensdagen (21/7), hoppas att den framkallat äl och jämnat till samt kortat ner cykeln lite.

    Tror att jag hade ägglossning antingen den 3 eller 4/8. Så Bim är väl runt 17-18/8 smile1.gif


    Jag förstår dig med "smått galen" haha (tror de flesta av oss här är det) :D

    Men vad spännande!! Vad är ska den gelén vara bra för? Vart och varför köper man sånt? :)
    Hoppas på ett snabbt pluss för dig, och jätte spännande att höra hur det går den 17e!
    Håller tummarna!!
  • Längtan02
    pareja333 skrev 2015-08-08 11:27:12 följande:
    Bra att man inte är ensam att känns sig galen smile5.gif .

    Köpte den efter jag läst olika trådar här på FL om tjejer som haft oregelbunden mens/problem med äl, som börjat äta Bidrottningggele, och för många verkar den fungera kanon! Dvs kortat ner cykeln, samt fått igång ägglossning. Jag köpte den på en hälsokost sida online för ca 130kr.

    Är ju inne på min första månad med Royal Jelly. Enda jag känt skillnad är att jag fick riktig molvärk runt äggstockarna 1 vecka. Och såg ut som positivt utslag på äl-test! Så förhoppningsvis var det ägglossning.

    Det återstår ju att se hur bra Royal Jelly är smile5.gif

    Man det är absolut något jag kan rekommendera om man vill "känna" sin äl!

    Tack detsamma smile1.gif håller verkligen tummarna för dig med och önskar ett snabbt plus!!
    Jaha, det var något nytt! Måste testas :D

    Spännande att höra hur det funkar för dig :)
    Tack så mycket, roligt att följas :)
  • Längtan02

    Pareja333:
    Ja oja, det ska testas!! Spännande med något nytt =)
    Ja precis, ska börja med ÄL stimulerande så fort sambon har kollat sina simmare och om dom är ok, annars sa hon att vi skulle få remiss direkt till IVF :) Känns så jäkla bra att äntligen fått börja utredning :)
    Men vad spännande för dig!! Vi hoppas på att det inte är någon tant röd utan ett litet för där inne!! *hoppas hoppas hoppas*

    Nalien94:
    Ja det känns otroligt skönt! :)
    Vad jag har hört så brukar det ofta gå fort för kvinnor med "normal fertilitet" dvs inte PCO eller något efter dom tagit ut spiralen :) håller tummarna på att det kommer vara grönt och snart ÄL för dig!! :)

    hennaah:
    Kul att du vill följas också!!
    Spännande med ÄL i helgen, berätta gärna om du börjar känna nåt!
    När har du BIM? :)

    charlotta2015:
    Åh vad spännande!! Kan knappt vänta på att höra om det tagit sig!
    Det låter ju dock som typiskt graviditetssymptom ;) *håller tummarna*

    Saraldun:
    Gå efter din magkänsla :)
    Jaha, har inte förstått mig på det där med Natrual Cycles än, vad är det för något? :)
    För mig står det still än så länge, men vi myser regelbundet för säkerhets skull (och såklart för att det är mysigt ;) ) Väntar på remiss bara.. Vill att tiden ska gå fortare!!!!

  • Längtan02
    viljaa skrev 2015-08-09 15:57:24 följande:

    Hej!
    Jag och min sambo är båda 21! Gör första försöker imorn :)


    Spännande att höra hur det går :)
    Har du BIM eller ÄL imorgon? :)
  • Längtan02
    hennaah skrev 2015-08-10 19:48:52 följande:
    Jag har bim den 23:e enligt P-tracker :) lång väntan dit haha! Jadå det ska jag! :)
    Väntar ivrigt på att höra hur det går den 23:e !!:D
  • Längtan02
    viljaa skrev 2015-08-11 08:24:46 följande:
    ÄL! Eller jag tror i alla fall det, har ingen app eller något sånt så har fått studera min kropp;) myste hela kvällen igår efter 2 veckor ifrån varandra, så nu håller jag tummar och tår på att det kommer några intressanta symptom ????
    Åh *hoppas*!!
    Dela gärna med dig om du får några såna "intressanta" :)
    Lycka till!!!!!
  • Längtan02
    SaraIdun skrev 2015-08-11 09:12:27 följande:

    Natural cycles är en jättebra app / kalender där du varje morgon mäter din temperatur under tungan och skriver upp i kalendern. Du kan välja om kalendern ska vara "Prevent" (alltså att inte bli gravid) eller "Plan" (för att bli gravid).

    I början tar det ett tag för den att lära känna din kropp och din temperatur, men så småningom (ganska snabbt) visar den vilka dagar som du är fertil eller ej fertil på (beroende på om du väljer Prevent eller Plan). För att få bättre resultat kan du även göra ägglossningstest på utsatta dagar.

    Faktiskt riktigt bra app för den som vill bli gravid eller inte utan kemikalier! :)

    Hoppas det går bra för er!
    Redan nerladdad, ska börja testa :)
    Tack för tipset!
    Hoppas det får bra för er med!!
    Kramar
  • Längtan02
    hennaah skrev 2015-08-12 21:51:40 följande:
    Alltså, jag undrar om min äl verkligen var i helgen, för igår och framförallt idag har jag haft (ursäkta) lite.. Lotionsaktiga flytningar. Fall den kanske var lite senare.. Men ja, vi siktar på bim den 23. Har dock fått typ värk "därnere" så ja.. Haha analyserar allt nu haha!

    När hade du bim?? Känner du något än? :)
    Ni kanske har hunnit ändå? Vi siktar oss mot den 23e :D

    Jag har tyvärr inte kännt något alls än..
    Möjligtvis lite molvärk, men det finns säkert någon annan förklaring till det tyvärr..
  • Längtan02

    Tror för ovanlighetens skull att jag har egen ÄL nu!! Hoppas hoppas!! Ska se till att mysa nu och förhoppningsvis pricka in det :D

  • Längtan02
    pareja333 skrev 2015-08-18 17:10:46 följande:
    Va kul!! Wohoo smile2.gif

    Skrev ju innan att jag trodde att Bim var runt 18/8.. Har extrem oregelbunden mens så vet inte riktigt hur jag ska räkna.

    Men (!!) Idag värker äggstockarna mycket mer än innan, och har vattnigt sekret! Förhoppningsvis ägglossar jag med inom de närmsta dagarna!! :))
    Åh vad kul om det kunnat tagit sig för dig och att det verkligen var ÄL!! :D

    Själv så missade vi det helt då jag blev skitdålig.. Typiskt.. När man väl ägglossar :(
  • Längtan02
    pareja333 skrev 2015-08-20 19:17:39 följande:
    Tack! Gullig du är smile1.gif hoppas med att det var ett ägg som släppte iaf!

    Åå nej så typiskt smile4.gif ..men nästa gång ska du se!!
    Då får man kanske snart veta om det är ett frö som börjar grott där inne :)

    Ja verkligen typiskt.. Vet ju inte när jag kan ha ÄL nästa gång :(
  • Längtan02

    Wihoo!! Äntligen fått tid till gyn! På måndag kl 13 är jag igång! Någon som har erfarenhet av utredning? Vad är det för prover man får ta? Är så otroligt lycklig och hoppfull nu!! :D

Svar på tråden Vi runt 20 som som vill bli gravid 2015