• Anonym (Susanne)

    Lukthallucinationer ( någon)

    Hej. Jag har i ca 8 mån haft lukthallucinationer. Jag kan inte beskriva lukten, det luktar liksom "lila" Jag vet att det låter knäppt men det är jättekonstigt. Luktar lite som nytt tyg.. Lite sött, lite tungt. Kommer vid illamående och huvudvärk har jag upptäckt. Näe, jag använder inte droger. Ps, ingen annan känner den här doften och jag känner den jättetydligt upp i näsan o långt upp i hjärnan känns det som. Finns det nån annan som har varit med om detta?

  • Svar på tråden Lukthallucinationer ( någon)
  • Anonym (VC)

    Ring din VC, det är symptom på något allvarligt.....

  • Anonym (Susanne)
    Anonym (VC) skrev 2015-08-26 20:41:29 följande:

    Ring din VC, det är symptom på något allvarligt.....


    Driver du med mig eller menar du allvar. Du skrämmer mig
  • Smarthuvud

    Man brukar ju säga att lukthallucinationer är ett tecken på hjärntumör.. Nu tror jag ju dock att det kan finnas en hel uppsjö av andra orsaker med, men att ta kontakt med VC kan nog vara klokt!

  • Anonym (Jag också.)

    Känner du det hela tiden?

    Jag har några gånger i sommar känt lukt, nästan som du skriver.

    Ingen annan i familjen har känt något, jag har gått runt här hemma och luktat och försökt hitta vad det kunde vara men till sist tänkt att det kommer utifrån.

  • Anonym (1177)

    Håller med de andra om att det är ett allvarligt symptom och att du bör kontakta din vårdcentral bums imorgon. Med det menar jag inte att det nödvändigtvis är ett tecken på allvarlig sjukdom MEN det KAN vara det.

  • nathalie78

    Min man har epilepsi och ksn ibland känna en bränd lukt som ingen annan känner. Doktorn sa att det kan vara ett symtom. Nu förstår jag att det inte är sån lukt du känner, vill mer säga att det finns annat än hjärntumör som kan ge lukthallucinationer. Själv har jag upplevt att dofter dröjer sig kvar i näsan i flera dagar innan det klingar av.

  • Anonym (Susanne)
    Anonym (Jag också.) skrev 2015-08-26 21:35:50 följande:

    Känner du det hela tiden?

    Jag har några gånger i sommar känt lukt, nästan som du skriver.

    Ingen annan i familjen har känt något, jag har gått runt här hemma och luktat och försökt hitta vad det kunde vara men till sist tänkt att det kommer utifrån.


    Tack för era svar alla.

    Jag har inte doften hela tiden men den kommer då och då. Jag blir tokig på den. Vi flyttade till ny lägenhet i dec och då trodde jag att det var den men ikväll åkte vi upp till sjön och jag hade ont i huvudet och mådde illa och kände doften så tydligt så det ilade i näsan. Jag öppnade bilfönstret och lukten som kom in var exakt den doften också. Nu( i skrivandets stund) har huvudvärken gått över och illamåendet med. Men doften är kvar..
  • Anonym (Susanne)

    Ni som skrev det där om hjärntumör.. Jag kom på en sak. Min balans är mycket sämre det sista halvåret. Ramlar omkull lättare om jag kliver upp på nån stol och ska nå nåt. Mest på morgonen eller om jag är trött.

  • nokitus

    Jag brukar få "lukthallucinationer", allt börjar lukta typ ammoniak...jag har själv kopplat det till stress och migrän...men säger som andra..kontakta vc.

  • Anonym (Susanne)

    Vi har bott på landet i sommar, och flyttat hem för en vecka sen. Och nu är det värre. Min kille sa precis nu att han inte har hört mig säga att jag har "lukten" en enda gång i sommar. Förräns nu. Tänk om det är lägenheten iaf? Men vad kan lukta lila, sött, o tungt i en lägenhet? Nästan som lavendel faktiskt..

Svar på tråden Lukthallucinationer ( någon)