• Gladorolig

    Gravid (v6) efter MA, orolig. Följas åt?

    Hej!

    Har aldrig skrivit här förut men läst mkt.

    Fick ett Missed Abortion september 2014 och nu ett år senare har vi fått ett plus igen.

    Jättekul att äntligen få plus! Men samtidigt förstås oroligt då fostret förra gången dog i vecka 8 och vi fick veta först i vecka 13... Nu är jag orolig att det ska bli så igen även om jag försöker att inte tänka på det...

    Då bodde jag i en kommun där man erbjuds Kub vilket vi gjorde och då fick veta om MA. Nu bor jag i en kommun där man inte erbjuds Kub och får vänta till v18-20 på Rul för att veta.

    Hoppas på att kunna få göra ett ultraljud tidigare iaf. Annars får d kanske bli privat då.

    Funderar också kring det här med att berätta för familj... Sist gjorde vi inte det för vi tänkte vänta tills vi hade bild från ultraljud. Nu känns d som att man kanske vill berätta tidigare.

    Hur har ni gjort?

    Någon annan som är gravid efter missfall eller MA? Någon som är i typ vecka 5-7 nu?

    Dela gärna med er av tankar etc!

    Mvh orolig men glad!

  • Svar på tråden Gravid (v6) efter MA, orolig. Följas åt?
  • Jag är bara jag
    EmPe skrev 2015-10-23 12:35:24 följande:
    Vad skönt att du kan tänka så! Jag är nog inne i det de kallar spöveckorna nu..från en dag till en annan så mår inte illa längre och är inte lika trött. Brösten ömmar men inte lika mycket. Skulle säkert blivit nojig om det inte var för att jag har lyssnat hjärtat så jag vet ju att den lever där inne. Jag får väl vara glad för att man mår bättre nu då:) Härligt med en positiv partner:) Bor ni utomlands?
    Jag bara går och väntar på den där spökveckorna, men än känner jag ungefär likadant. Det är ju väldigt ovanligt att barnet dör när man sett hjärtat v.9-10 så håll fast vid det du. Glad  Nej,vi bor långt söderöver och jag kommer långt norrifrån så det är sällan vi åker hem. gruvar mig ändå vad mamma ska säga om jag är gravid!! Får nog bli via brev...
  • Jag är bara jag

    Tiden går, men oron kvarstår...  Läser varje dag här om de som fått MA efter v.13!  Tyst  Järnbrist har jag dratt på mig,hoppas det är ett bevis på att nåt lever där inne som tar kraft av mig! 

  • EmPe
    Jag är bara jag skrev 2015-11-05 13:48:05 följande:

    Tiden går, men oron kvarstår...  Läser varje dag här om de som fått MA efter v.13!  Tyst  Järnbrist har jag dratt på mig,hoppas det är ett bevis på att nåt lever där inne som tar kraft av mig! 


    Usch.. Du borde inte läsa sånt..säger jag som också hamnar på de sidorna ibland:/

    Vilken v är du i nu? Har du fått en tid till rul än? Jag var på kub idag. Var rätt så orolig och förväntade mig lite halvkassa resultat men blev glatt överraskad när vi fick riktigt fina resultat:) Fick dessutom se den lille/a ligga där inne och sparka och pilla sig i ansiktet. Helt otroligt vad man kan se fast man bara är i v14!

    Får man fråga vart i söder du kommer i från. Själv är jag från Malmö nämligen:)
  • Jag är bara jag
    EmPe skrev 2015-11-05 14:33:25 följande:
    Usch.. Du borde inte läsa sånt..säger jag som också hamnar på de sidorna ibland:/ Vilken v är du i nu? Har du fått en tid till rul än? Jag var på kub idag. Var rätt så orolig och förväntade mig lite halvkassa resultat men blev glatt överraskad när vi fick riktigt fina resultat:) Fick dessutom se den lille/a ligga där inne och sparka och pilla sig i ansiktet. Helt otroligt vad man kan se fast man bara är i v14! Får man fråga vart i söder du kommer i från. Själv är jag från Malmö nämligen:)
    Mycket man inte borde läsa, men jag halkar in ändå...  V.13 nu,RUL bokat v.20. Hoppat över allt vad VUL och UL heter hittills. Jag bor i landskapet ovanför dig då! Glad
  • sasaj

    Å hej på er!

    Får jag hoppa in här :)

    Jag fick tyvärr ett ma i augusti och skulle då vart i 11+2 men lillen hade stannat runt vecka 5-6.

    Är nu gravid igen och är jätte rädd.

  • EmPe
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 14:59:45 följande:

    MA nr. 3 i v.14. Finns ALDRIG några garantier!


    Åå nej, jag beklagar:( så jäkla orättvist. Kram
  • Jag är bara jag
    EmPe skrev 2015-11-11 15:04:58 följande:
    Åå nej, jag beklagar:( så jäkla orättvist. Kram
    Tack. Nu är det konstaterat att nåt är fel på mig.
  • EmPe
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 15:05:35 följande:
    Tack. Nu är det konstaterat att nåt är fel på mig.
    Men har du inte en lång historia av mf/ma bakom dig? Har du inte fått genomgå utredning redan? Menar inte att vara okänslig så ta inte illa upp. Men man blir förvånad över hur mycket en människa ska behöva gå igenom innan det konstateras att något är fel så att man kanske kan få hjälp..
  • Jag är bara jag
    EmPe skrev 2015-11-11 15:26:22 följande:
    Men har du inte en lång historia av mf/ma bakom dig? Har du inte fått genomgå utredning redan? Menar inte att vara okänslig så ta inte illa upp. Men man blir förvånad över hur mycket en människa ska behöva gå igenom innan det konstateras att något är fel så att man kanske kan få hjälp..
    Man får bara utredning om man är ung och går inom landstinget. Första MA var mina ägg=åldern trodde alla. Andra MA= slumpen trodde alla. Nu inser nog alla att en 22-åring inte får 2 MA så felet är mitt. Finns några fler mediciner att ta och ska fråga min läkare här om prover. Jag har ingen aning längre.
Svar på tråden Gravid (v6) efter MA, orolig. Följas åt?