• 191919

    Tjugo års otrohet

    Har ett 40-årigt förhållande med min man och av dessa har vi varit gifta 35. För tre månader sedan avslöjades  det att min man varit otrogen med samma kvinna 20 år.  De senaste sju åren har han messat henne regelbundet samt även besökt henne såklart. Min värld rasade samman. Tappade sömnen. Blev apatisk, slutade äta som resulterar i nio kl viktminskning. Hemmet intresserar mig inte längre. All min livsglädje är borta. Självkänslan körd i botten. Tillit till min man existerar inte. Han menar att allt var så oskyldigt. Det är mig han älskar blabla bla. Går hos psykolog, läkare, kurator. Tillsammans går vi på familjeterapi. Har sökt skilsmässa. Kastade ringen omgående. Står i lägenhetskö. Kan tillägga att vi har tre vuxna barn samt åtta barnbarn. Barnen med resp. vet. Alla är bestörta. Vi bor fortfarande under samma tak. Bråkar inte men ibland får jag vredesutbrott så jag blir rädd för mig själv. Vissa dagar gråter jag hela tiden och resten av tiden är jag nedstämd. Hjärtklappning är mera regel än undantag. Jag älskar mannen men hatar den handling han gjort mot mig. Hjälp mig snälla ni därute. Kan jag bli hel som människa igen. Nu har jag ett blödande sår invärtes. Tycker själv jag haft ett lyckligt äktenskap och det tycker även min man men uppenbarligen ville han leva dubbelliv.  

  • Svar på tråden Tjugo års otrohet
  • Anonym (Rationell)
    191919 skrev 2016-07-03 15:19:10 följande:

    Min man fortfarande juridiskt sett vill att allt ska bli som förr. Men hur kan man ens i sin vildaste fantasi tro något liknande?

    Jag blir aldrig som förr, livet blir aldrig vad det varit.

    Han tycker allt är så besvärligt och jobbigt något som han lyfte på familjerådgivningen iaf.

    Undrar vad han hade förväntat sig ? Jag har frågat otaliga ggr men får inga svar.

    Vår dotter gifter sig i augusti så jag försöker ligga ganska lågt med det mesta.

    Hon gifter sig två dagar innan det datum som skulle varit vår "korallbröllopsdag"=35 år.

    Ska jag skratta eller gråta eller båda dera?


    Kanske kan du försöka komma över det och sluta älta? Det har ju gått nästan ett år sedan ditt första inlägg.
  • Anonym (svårt)

    Det är inte så lätt att sluta  älta en sådan sak.in man gifte sig med en annan efter 35 år tillsammans.Tydligen hade han planerat det länge.Nu har det gått 4 år och jag mår fortfarande dåligt.

  • 191919

    Oj här uttalar Rationell sig. Har du varit med? Om inte kan du aldrig sätta dig in i situationen. För det första handlar det inte om att älta. Det heter bearbeta en svår händelse man varit utsatt för. Ju större desto längre tid tar det att må någorlunda bra. Snälla du, ett år är enormt kort tid med tanke på det stora sveket. Jag läste ett i lägg från en psykolog som skrev att han stött på någon som fortfarande efter 15 år led av sviterna efter en lång otrohet.

    Av de människor jag mött de senaste året är det endast de som drabbats av liknande händelser som har kunnat sätta sig in någorlunda i min situation. Att bli sviken, bedragen, lurad osv av den man älskar och levt med i 40 år är oerhört svårt. Jag borde ju ha känt honom efter så lång tid. Känner mig stundtals ganska dum just för den sakens skull. Har han manipulerat mig?

    Som slutord så vill jag bara säga att besserwisser och förståsigpåare har mycket kvar att lära i livet. Hoppas att ni slipper gå igenom samma öde som jag

  • Anonym (s)

    jag blir bara så "arg" å dina vägnar! Hur man kan sitta i terapin och beklaga sig över att "det är så jobbigt"?! 

  • 191919

    Anonym (svårt) skulle vilja komma i kontakt med dig och höra lite mera om din historia. Sänd ett mail snälla du. Vi kanske har något att ge varann ?

  • LFF
    Anonym (Rationell) skrev 2016-07-04 05:41:43 följande:
    Kanske kan du försöka komma över det och sluta älta? Det har ju gått nästan ett år sedan ditt första inlägg.
    Japp, ett helt år har gått... Och TS har blivit bedragen så gott som hela sitt äktenskap. Hela livet har varit en lögn. Så japp, ett år är ju otroligt lång tid att bearbeta detta på... *snark*
  • Anonym (.)

    Hur kan man inte upptäcka att ens man är otrogen under 20 år??

  • Anonym (s)
    Anonym (.) skrev 2016-07-04 14:30:47 följande:

    Hur kan man inte upptäcka att ens man är otrogen under 20 år??


    men läs tråden.
Svar på tråden Tjugo års otrohet