• Elliott94

    Första barnet BF juni 2016

    Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

    3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

    6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

    6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

    9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

    10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

    13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

  • Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • littlemissE
    Marty88 skrev 2015-09-29 17:20:48 följande:

    Jag förstår dig ;) Båda gångerna jag ringt har jag sagt att jag är gravid och då fått frågan om det är något positivt för mig eller inte (jag hade ju lika gärna kunnat ringa för att jag ville göra abort såklart). Efter det är det mest formalia och man får ange personnummer och så bokas tid för första besöket in. :) De brukar vara jättegoa att prata med, åtminstone här där jag går. :)

    Inget att vara nervös över egentligen, det går bra när du ringer! :)


    Hehe okej. Ja då kanske man borde ringa imorgon då :)
  • Knell

    Testade positivt idag och har vad jag räknat ut bf 2 juni ?????? Hur gamla är ni? ??

  • Knell

    Haha grattis alla förresten, blev så lycklig att jag hittade denna tråd så jag glömde säga det :D

  • Ramiz

    Grattis till er :)

    Ringde idag för att få en tid men då skulle dom ringa upp imån... Har oxå vart nojjig för att veta vad jag ska säga när jag ringer...

  • tessan120

    Jag tänkte försöka ringa imorgon. De har tyvärr samma öppettider som jag jobbar och jag sitter i ett kontorslandskap med min chef mittemot. Men jag ska nog lyckas smita undan och ringa. Vet inte varför det känns så nervöst, kanske för att det blir mer verkligt på något sätt.

    Jag är lite orolig över att allt ska vara inbillning även om jag fick ett väldigt starkt plus. Så jag funderar på att göra ett tidigt UL.

    Idag har jag mått så sjukt illa till och från. Som tur är det värst på kvällarna. Har just nu fröknäcke i ugnen som jag tänkte ha så jag kan småäta när jag mår illa. Får se om det funkar.

  • Elliott94
    knaappeen skrev 2015-09-29 17:04:19 följande:

    Hej hoppas få hoppa in här hos er

    Var med i Bf Juni 2015 gruppen men fick konstaterat MA i slutet Nov i v 13. (Dog v 6)

    Så nu tänkte väl kroppen att det är dags för ännu ett september-plus och Junibebis! 1år o 4 dagar efter mitt första plus så fick jag svaaagt streck på testlagrets i morse. Testade efter jobbet med Clearblue PLUS som visde ett rätt så tydligt plus

    Mitt(25 år)o sambons(26 år)första barn .

    BIM-2 16.30

    BIM-2 07.00


    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Du är så välkommen så :D
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-09-29 17:10:00 följande:

    Vad sa dem på mvc när ni ringde? funderar själv på att ringa imorgon men blir så himla nervös. Vad säger man. -Hej jag e gravid. Hehe näe men seriöst. Vad sa ni och vad sa dem?


    Jag var sjukt nervös så hade dom tele svararen så dom ringde upp mig senare. Jag sa att jag hade plussat och att detta var min allra första gång så jag visste inte vad jag skulle göra mer än att ringa till dom. Så hon bara de var ju roligt vi ordnar en tid till dig nu snarast! Min barnmorska verkade jätte trevlig så här långt :D
  • Elliott94
    Knell skrev 2015-09-29 18:10:25 följande:

    Testade positivt idag och har vad jag räknat ut bf 2 juni ?????? Hur gamla är ni? ??


    Båda jag och min sambo är 21år :) själv?
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016