• Anonym (Ångest)

    Ångrar att jagröstade SD, känner mig som en ond människa :(

    Jag har länge levt i förnekelse känns det som. Det var mina vänner som försökte övertala mig att rösta SD både i valet 2010 och valet 2014. Jag har blivit lurad bland annat angående hotet från muslimer som sägs vara överhängande. Jag har den sista tiden lärt känna många muslimer eftersom jag för 6 månader sedan flyttade till ett invandrartätt område och lärt känna en del av dem. De är hur trevliga och hövliga som helst och när jag frågar dem om de har planer på att införa Islam och sharialagar i Sverige så menar de att det inte alls är så och någon sa att det var bland det dummaste hon hört. De menar att SD bara försöker skrämmas för att locka till sig väljare och de är själva rädda för vad som kan hända om SD skulle få makten.

    Jag pratade även med en vänsterpartist för lite sedan och han sa att SD försöker ställa grupper mot varandra. När jag frågade honom hur vi ska göra med bostäder nu åt alla flyktingar som kommer, och hur våra resurser ska räcka till, svarade han att det i första hand är de rikas fel att det inte finns bostäder eller resurser, eftersom, menade han 10% av befolkningen sitter på 70% av alla pengar/resurser/tillgångar. Han sa också att man planerar att bygga 250 000 nya bostäder/hyrsrätter fram tills 2020.

    Jag känner mig som en billig idiot som gått på SDs simpla propaganda. Häromdagen grät jag när jag tänkte på hur SD vill köra ut muslimer, när de muslimer jag lärt känna är så genomtrevliga och snälla. De är ju bara oskyldiga brickor i spelet, de kan inte rå för att de inte har någonstans att ta vägen, att de varit tvungna att fly.

    Jag känner att jag har låtit ondskan segra inom mig de 5 år jag sympatiserat med rasistpartiet SD och jag har nu börjat gå i kyrkan för att rena min själ, eftersom jag även har börjat få panikångest på nätterna och är livrädd för att dö, eller att Gud ska straffa mig för att jag valde ondskans väg.

    Tänk att SD har 2 miljoner av svenskarnas röster. Ondskan breder ut sig och den kan drabba även dig även om du inte tror det. Jag är rädd för vad som håller på att hända med vårat land. Jag är själv inte 100% svensk (har inte svenska rötter) och är  mörk- på gränsen till svarthårig. Vad händer om SD kommer till makten och beslutar t.ex. att alla mörkhyade och brunögda ska dödas eller kastas i arbetsläger?

    okej det kanske låter lite överdrivet men det känns som om SD flyttar fram sina positioner hela tiden och blir alltmer skrupelfria...  jag hoppas vid Gud att vi inte får ett nytt 30-tal i Europa.

  • Svar på tråden Ångrar att jagröstade SD, känner mig som en ond människa :(
  • Anonym (q)
    Anonym (Ångest) skrev 2015-10-01 20:21:52 följande:
    Naiv tyckte jag att jag varit som gått på SD:s propaganda. Nu kommer du som SD och säger att jag är naiv åt andra hållet istället. Man vet snart inte vilketoc ben man ska stå på. Är man för SD blir man utfryst, klandrad och tråkad för det, och är man anti-SD så blir man klandrad och utskälld för det.

    Nu är det så att det är människor som du och jag som kommer hit, alla människor har samma grundläggande behov av mat, tak över huvudet och framförallt TRYGGHET och FRIHET!

    nu byggs det en massa nya bostäder så det görs ju någonting åt bostadssituationen iallafall Ok?

    Det är ett litet fåtal av muslimer som är extrema, men SD dömer alla efter samma mall. Muslim, farlig som snäll, är alltid ett hot enligt er. Man buntade ihop judarna på samma sätt, frånsett att hotet från judarna var helt inbillat och taget ur luften, det var driftiga och duktiga människor som tyskarna var avundsjuka på.

    Tänk dig in i de flyendes situation.. gör det om så bara för 5-10 minuter. Tänk om det var du som hade varit tvungen att fly från krig och förtryck. Så kommer du till Sverige för att söka din trygghet och säkerhet och så får du höra att "vi vill inte ha dig här, återvänd!"

    Problemet med SD:are är att ni inte kan leva er in i andra människors situation, ja förutom svenskarnas situation då Vi svenskar som är värda allt gott och fint medans andra människor inte är det. Det är etnocentrism och egoism OCH rasism!!
    Du får gärna kalla mig moderat. Vilket jag alltid röstat på och kommer antagligen alltid göra.

    Ja vad byggs och du måste ta hänsyn till den naturliga delen av befolkningsökningen. Även om flyktingar kommer eller inte kommer så föder kvinnor barn i detta landet och dessa barn växer upp och vill ha någonstans att bo.

    Människor bildar familjer också. 

    Man har inte beslutat om att bygga för exempelvis flyktingströmmen. Beslut om bygga är en process. Först måste exempelvis kommunen planlägga och VA ska fram. Sen finns tomterna för avsett ändamål.

    Så det du ser idag är troligtvis beslut som fattades för minst 10 år sedan. En hel del av det planerade infrastruktur utvecklingen fick stanna av under några år. Du har väl inte glömt att vi hade en världs ekonomisk kris för några år sedan?

    Jag kan också förstå flykten.. Men tycker du själv att det är vettig flykt från fara att då passera Tyskland, Danmark, Sverige och hela vägen upp till Norrbotten för att ta sig över till Finland.
    Du ser inte det konstiga i detta eller?

    Fast om du tittar på jordens konflikter och tumult så finns det en stor gemensam nämnare och det är att nästan 100 % så är Islam i dessa länder.
    Ibland är det för många tillfälligheter för att det ska fortsätta vara tillfälligheter och man kan börja ana ett konstaterande.

    Men du ser själv... Du antog mig för SD..
    Vilket jag iofs kan förstå... Med tanke på rådande situation på nätet.

    Men efter lever och blodkorv så är nog vänsterpack det värsta jag vet. Flummrökare och Kumbaya Kumbayah sjungande vimshönor.

    Jo du är nog en aning naiv.. 
  • Anonym (q)
    Världsmedborgare skrev 2015-10-01 20:26:13 följande:

    Herre jävlar
    Här kör q ihop asylsökande, flyktingar och invandrare m.fl till en enda grupp, och försöker på nåt vis få till nån slags sanning av det.
    Det enda som går att säga om inlägget är att det är omöjligt att bemöta, eftersom det består av en enda röra som ingen kan förstå sig på.


    Men nåt förstod du... eller, för du kunde bemöta det med en "röra som ingen förstod sig på"
    Känns ju skönt att du dumförklarar alla för att du inte fattadeFlört
  • ninasord

    Är det bara jag som ser att denna tråd är Läst 0 gånger?
    Antal visningar visas bara i trådar på hot-listan och vissa trådar bland senaste.

    Om funktionen är borttagen har det en påverkan på debatten.
    Bugg eller medveten liten hokuspokus konst?

  • Anonym (Inte SD)

    Att rösta på SD är för mig att ta den enkla vägen. Det är mycket enklare att säga attdet är deras eget fel, att verkligen tro att människor kommer hit som "lyxflyktingar". Man slipper sätta sig in i någon annans situation, slipper att känna hur det skulle vara om det var mitt barn som jag var tvungen att sätta i en knappt flytande båt, för att mitt barn skulle ha skuggan av en chans till en framtid. Så enkelt att istället tänka att de har det ganska bra i sitt hemland och är bara ute efter pengar. Så enkelt men så fel.

    En del SDare tror jag inte har förmåga att sätta sig in i någon annans situation pga olika diagnoser. Den stora andelen tror jag mest är livrädda för att känna något. Då är det enklare att bara tänka att de får skylla sig själva.

  • Anonym (IQ)
    Anonym (Ångest) skrev 2015-10-01 14:38:47 följande:

    Jag har länge levt i förnekelse känns det som. Det var mina vänner som försökte övertala mig att rösta SD både i valet 2010 och valet 2014. Jag har blivit lurad bland annat angående hotet från muslimer som sägs vara överhängande. Jag har den sista tiden lärt känna många muslimer eftersom jag för 6 månader sedan flyttade till ett invandrartätt område och lärt känna en del av dem. De är hur trevliga och hövliga som helst och när jag frågar dem om de har planer på att införa Islam och sharialagar i Sverige så menar de att det inte alls är så och någon sa att det var bland det dummaste hon hört. De menar att SD bara försöker skrämmas för att locka till sig väljare och de är själva rädda för vad som kan hända om SD skulle få makten.

    Jag pratade även med en vänsterpartist för lite sedan och han sa att SD försöker ställa grupper mot varandra. När jag frågade honom hur vi ska göra med bostäder nu åt alla flyktingar som kommer, och hur våra resurser ska räcka till, svarade han att det i första hand är de rikas fel att det inte finns bostäder eller resurser, eftersom, menade han 10% av befolkningen sitter på 70% av alla pengar/resurser/tillgångar. Han sa också att man planerar att bygga 250 000 nya bostäder/hyrsrätter fram tills 2020.

    Jag känner mig som en billig idiot som gått på SDs simpla propaganda. Häromdagen grät jag när jag tänkte på hur SD vill köra ut muslimer, när de muslimer jag lärt känna är så genomtrevliga och snälla. De är ju bara oskyldiga brickor i spelet, de kan inte rå för att de inte har någonstans att ta vägen, att de varit tvungna att fly.

    Jag känner att jag har låtit ondskan segra inom mig de 5 år jag sympatiserat med rasistpartiet SD och jag har nu börjat gå i kyrkan för att rena min själ, eftersom jag även har börjat få panikångest på nätterna och är livrädd för att dö, eller att Gud ska straffa mig för att jag valde ondskans väg.

    Tänk att SD har 2 miljoner av svenskarnas röster. Ondskan breder ut sig och den kan drabba även dig även om du inte tror det. Jag är rädd för vad som håller på att hända med vårat land. Jag är själv inte 100% svensk (har inte svenska rötter) och är  mörk- på gränsen till svarthårig. Vad händer om SD kommer till makten och beslutar t.ex. att alla mörkhyade och brunögda ska dödas eller kastas i arbetsläger?

    okej det kanske låter lite överdrivet men det känns som om SD flyttar fram sina positioner hela tiden och blir alltmer skrupelfria...  jag hoppas vid Gud att vi inte får ett nytt 30-tal i Europa.


    Du har inte levt i förnekelse, däremot har du låtit dig lockas in i förnekelse av dina okunniga vänner.

    Om du gråter över att du röstade mot totalt okontrollerat inflöde av människor som hade 30.000:- att lägga på flyktingsmugglare, och som läst på sina Iphones att Sverige är det bästa förmånslandet med bidrag och barnbidrag retroaktivt mm. mm. Då tycker jag du ska titta på denna länk: http://www.omvarlden.se/Branschnytt/Flyktingmottagande-sanker-bistandet-/

    Fattiga, hungrande barn i Afrika som aldrig har en chans att ta sig till från elände, sjukdomar och fattigdom, blir nu utan biståndspengar för att det kostar vansinniga summor att ta emot den, för oss i lilla Sverige alldeles överproportionerliga mängd flyktingar men som globalt sett är en liten liten klick, som med biståndspengar skulle kunna rädda så otroligt många fler.
    Vill vi verkligen ha det så här? Detta är bara början min vän.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21551490.ab

  • nevermind

    Du var en billig idiot. Inte mycket du kan göra åt det nu. Bara rösta annorlunda i nästa val.

  • Världsmedborgare
    Anonym (q) skrev 2015-10-01 19:53:54 följande:
    Om SD fick 2 miljoner röster så vore nog saken klar om vilka som haft makten i Sverige. Då hade SD fått mer än vad S fick.

    Jaha planerat ja. Planen var att man löst energifrågan till nu, enligt NEJ till kärnkraft. Var är den där evighetsmaskinen?

    Men låt oss stanna vid bostäder och planering. Initialt så kanske det finns tomma bostäder runt om i landet. Men med takten om TUSEN om dagen så lär det ta slut och det ganska snabbt.

    Men för att testa din praktiska kunskap.
    Låt oss säga att du ska bygga ett höghus med 50 lägenheter.
    Hur lång tid tar det att bygga ett sådant?
    Hur lång tid tar det att bygga en massa höghus som täcker ett dagligt intag av 1000 flyktingar/dag
    Vem ska bygga?
    Vem ska betala?
    Byggarbetare... Kan du bygga?
    Ska vi ta in exempelvis polska byggarbetare och var ska dessa bo under tiden?

    Nu ska vi räkna lite mellan tummen och pekfingret....

    I snitt så kommer det ca 7000 SJUTUSEN i veckan. detta om vi gångar det med 52 veckor så hamnar vi på 364 000 personer. 

    Jag tror att både du och den där vänsterpartisten får sluta drömma.

    Jamen JA vist. Vi kan upphäva äganderätten och jag kan komma och rycka nåt från dig. Nåt du äger. Vad tror du händer då?
    Nåja med tanke på marken i Malmö som blivit ockuperat av romer och ingen kan slänga bort dem. Inte ens ägaren så kan man väl säga att äganderätten är upphävd.
    Men jag kan komma och ockupera ditt vardagsrum om du vill och skita i din soffa.

    Du gör nog för mycket kopplingar med SD och nasse Tyskland. O andra sidan kan du fråga din drömmande vänsterpartist om kopplingar till Stalin, Nord Korea, Kina och Mao Tse Tung... Bara Stalin lyckades med konststycket 20 miljoner i massgravar.
    Men om du passar på att fråga S, om tvångssterilisering och rasbiologi eller facklig Stazi rapportering om vänster risker.. Åsiktsregistrering

    Jag vet inte hur ärliga dina muslim vänner är- Men när uppdrag granskning filmade dolt i moskeer. Så var det jätte ärligt...tills man visade de dolda filmerna..

    Säger inte vem du ska rösta på. Det är upp till dig. Du har rätt att rösta på vem fan du vill. 

    Du kan ju alltid fråga en återfallsförbrytare om hen tänker göra brott igen och du kommer säkert få ett ärligt svar.
    Vill du sätta en pedofil att passa barn om hen bara svarar.. Nej tänker inte göra det igen...

    Sluta drömma och sluta vara så förbaskat naiv. Sen ska man givetvis inte vara paranoid.

    Om flyktingströmmen fortsätter i 6 månader till. Då har Sverige ett stort problem att ta ansvar för alla. Ett större problem än du nog kan ana. 
    Jag vet eg inte vad du vill säga, men det fick säkert fler att välja bort SD, än att välja dom.

    SD:s kopplingar till högerextrema och även öppet nazistiska partier i ute i Europa vet idag de flesta om, de som missat kan googla så blir det fort uppenbart.

    Och vad gäller Nordkorea, så ligger SD närmare deras tokerier än något annat svenskt parti, SD är ju det enda parti som vill fjärma Sverige från övriga världen.
    Det är bara idelogin som skiljer, men resultatet blir ungefär detsamma.
  • Anonym (godmorgon)

    Du menar du vill tillbaka till förnekelsen under tiden sverige trampas ner och förstörs av tredje världen, har du öppnat ögonen en gång så är det klokt att hålla dom öppet.


    ingorans is a bliss vet jag inte om det stämmer i det verkliga livet när allt vi är vana vid slutar fungera.


     

  • Anonym (Dont feel bad)
    Haha, pratade du med en vänsterpartist om hur våra resurser ska räcka tillSkrattande.  De har ju en obegränsad påse pengar där vi har råd att ge allt till alla.

    Men en sak är säker, om inget av de andra partierna vågar ta ansvar för flyktingpolitiken så kommer SD bli största parti. Sveriges "oberoende" media har tagit ställning för invandring och då vågar ingen av de andra partierna gå emot detta. Media undviker att rapportera händelser som skulle kunna ha en negativ inverkan på synen på invandrare och har tydliga ståndpunkter i debatter som lyser igenom. UG har t. ex. fått mycket kritik för att de visat sanningar som övriga media inte vill visa.

    Jag själv är för en invandring i måttlig mängd, att bara släppa den helt okontrollerat är för mig rena vansinnet och jag är rädd för de konsekvenser detta kommer ge i framtiden. Människor som hamnar i utanförskap har en tendens att inte bli de bästa medborgarna,

    Folk fortsätter att likt medias propaganda kalla SD för ett rasistiskt parti. Ni får gärna ge någon källa på rasistiska åsikter i partiprogrammet. Att det finns rasister i partiet tvivlar jag inte på men det finns det i många andra partier också. Man är inte rasist för att man har en annan syn än media i invandrarfrågan. Hela debatten dör ju för att ingen får säga sin åsikt i denna fråga utan att bli kallad för rasist vilket ger bränsle till SD. Vi måste bemöta SD och diskutera frågan sakligt utan pajkastning.

    Enligt en bekant i rättsväsendet har det skett stora förändringar de senaste åren och i den regionen han befinner sig står utrikes födda för c:a 70% av de våldsbrott och inbrott som de hanterar. Om det är så ger ju det en ganska tydlig signal att något måste göras på politisk nivå för att stoppa denna utveckling och att integreringen måste hanteras på annat sätt.
  • Vanja

    Var glad istället att du kommit till insikt! :) nästa gång röstar du tätt, dvs vad du känner för och inte dina vänner. Finns dom som gjort värre saker än att rösta på SD ;)

Svar på tråden Ångrar att jagröstade SD, känner mig som en ond människa :(