• Anonym (Klo)

    Alltid irriterad?

    Jag vet inte vad jag ska göra. Jag bor med min sambo, hans barn och mina två älskade katter. Jag har allt man kan önska. Men jag är nästan aldrig glad. Känner mig sur och deprimerad alltid. Detta är inte bara mot sambon men det går ju ut över honom eftersom det är han man kommer hem till. Ni vet den känslan när man skrattar så mycket att man får ont i magen. Jag minns inte ens när det hände mig sist. Jag känner mig aldrig glad men jag kan inte sätta fingret på varför. Har funderat på om det kan vara p pillerna, men jag har haft uppehåll och bytat utan resultat. Ibland kan jag börja storböla för ingenting liksom. Ser inte fram emot att komma hem efter en dag på jobbet utan jag är sur innan jag ens hunnit sätta mig i bilen. Detta har pågått i typ 2 år och jag är så trött på det. Min sambo lämnar mig snart för han orkar inte med det. Och det kan jag förstå. Speceillt när jag vet att där finns andra tjejer som är gladare än mig, så jag är inte så viktig för sambon egentligen. Så tänker jsg hela tiden. Jag vill känna att jag betyder något och är viktig och att jag gör min sambo lycklig och glad, inte bli sedd som en jävla surkärring. Är det någon som känner igen sig och har varit i samma situation och hur fan löser man det? Jag vill vara en glad och positiv människa. Speciellt mot min sambo, för han förtjänar det.

  • Svar på tråden Alltid irriterad?
  • Anonym (Kan vara)

    Om det inte finns några andra problem i ditt liv kan det vara så enkelt som att du har låga serotoninnivåer. Vilket i sin tur betyder att du kan känna dig mycket gladare med antideppmedicin. Prata med husläkaren eller den lokala psykiatrin!

  • Flisan79

    Känner igen mig som bara den. Det har varit så mer eller mindre hela mitt liv. Jag har alltid ansetts som en smula melankolisk.
    Men det finns bättre och sämre perioder. Just nu är en riktigt låg period för mig och har varit så senaste året. Jag blev ännu sämre med p-piller men inte mycket bättre sen jag slutade. Funderar på att kolla upp lite värden för det är sjukt trist att alltid vara sur.

    Vet att detta kanske låter konstigt men min man har adhd och medicinerar för det. Han gav mig ett par av hans tabletter (väldigt, väldigt låg dos) och jag mådde sjukt mycket bättre. Känner mig ambivalent inför det. Att det kanske är "falsk" glädje och ork. Å andra sidan så fick jag ju känna hur mycket bättre man kan må. Funderar på att ta med denna info med till en läkare och höra hur hen skulle tolka detta. Ssri preparat är jag inte sugen på för jag vill INTE bli av med min sexlust, vilket är en väldigt vanlig bieffekt.

  • Anonym (....)

    Har du kanske ångest? Ibland kan den vara förklädd i irritation.

  • Anonym (Klo)

    Vet inte vad jag skulle ha ångest för. Har ju ett perfekt liv egentligen men nu är det sämre pga att jag aldrig kan skärpa mig och vara glad mot min sambo. Snart kommer han lämna mig. Jsg känner det i hela kroppen.

  • Flisan79
    Anonym (Klo) skrev 2015-10-06 21:57:17 följande:

    Vet inte vad jag skulle ha ångest för. Har ju ett perfekt liv egentligen men nu är det sämre pga att jag aldrig kan skärpa mig och vara glad mot min sambo. Snart kommer han lämna mig. Jsg känner det i hela kroppen.


    Man behöver inte ha ångest "för" något. För det mesta är det generell ångest man pratar om.

    Men det är ju lite det som är det man måste ta reda på. Varför man är irriterad. Om det är psykiskt eller fysiskt. Kan vara en bra start att veta det så att det blir lättare att veta vad man ska göra åt det.
Svar på tråden Alltid irriterad?