• Anonym (rutan)

    Psyket

    Känner du ngn som varit inlagd?

    Vad tänker du om denne?

    Hur tror du att det är därinne?

  • Svar på tråden Psyket
  • Anonym (A)
    ninasord skrev 2015-10-05 22:41:21 följande:

    Ett tips jag har till andra som har det svårt med personalen är att lyssna på vad dom alla faktiskt säger. Kommentarerna är många gånger helt absurda och grundlösa. Det blir väldigt tydligt att dom verkligen anstränger sig

    Har blivit bältad vid två olika tillfällen när jag fått raseriutbrott som heter duga, vilket skrämt andra patienter men någonstans måste ju allt det där ut, förr eller senare. (8 år senare för mig) Då satt en av dom bredvid sängen och dillade om att hon tycker synd om mig, men jag sa: Ja vi får väl se vem som tycker synd om vem. Jag kan inte tippa på tårna och bli galen bara för att göra "fröken fin" till lags.

    Skulle jag se henne igen skulle jag faktiskt spotta henne rakt in i ansiktet.

    Det är också ett sätt att säga tack. Var och en får vad dom förtjänar.


    Du behöver så otroligt mycket hjälp. Sjuka, sjuka, sjuka människa.
  • ninasord
    Anonym (A) skrev 2015-10-05 22:47:48 följande:
    Du behöver så otroligt mycket hjälp. Sjuka, sjuka, sjuka människa.
    Ja jag måste nog vara den sjukaste i heeeela det avlånga landet.
    Du får gärna lägga dig där ute på gatan för att bli filmad. Helt fine med mig och misströsta inte, det är vare sig början eller slutet.
  • Anonym (Insider)
    Anonym (A) skrev 2015-10-05 22:47:48 följande:
    Du behöver så otroligt mycket hjälp. Sjuka, sjuka, sjuka människa.
    De sjukaste kommentarerna i den här tråden står väl ändå du för? Att skriva såna kommentarer till någon du konstaterat är psykiskt sjuk, hur friskt är det?

    Oj, jag glömde för en stund att jag är ett psykfall själv så min åsikt räknas kanske inte.
  • ninasord
    Anonym (Insider) skrev 2015-10-05 22:58:02 följande:
    De sjukaste kommentarerna i den här tråden står väl ändå du för? Att skriva såna kommentarer till någon du konstaterat är psykiskt sjuk, hur friskt är det?

    Oj, jag glömde för en stund att jag är ett psykfall själv så min åsikt räknas kanske inte.
    Psst... stör inte processen. Låt dom skriva, vi behöver veta vilka dom här människorna är.
  • ninasord

    Fast om jag ska vara lite självkritisk (igen) så kan jag hålla med om att jag är ganska duktig på att krypa under skinnet på någon om jag vill alternativt behöver det av någon anledning. Sen är det en sämre sida att vara aggressivt lagd normalt sett, en klar fördel i helt andra sammanhang. Jag vet jag är väl störd, men fråga vem som gjorde mig till den jag är idag. Det finns ingen mening i att tänka sig tillbaka till ett normalt liv när man gått igenom alla barriärer till ett landskap bara ett fåtal bland civila känner till.

  • ninasord

    From Mr wrong to Mr right.
    Jag hade inga val, än att överleva.

  • Anonym (LPT)
    Anonym (Insider) skrev 2015-10-05 22:27:48 följande:
    Så kan jag också känna. Jag håller med dig men har du tänkt på att vårdare också är människor och mycket väl kan ha egna erfarenheter som patient?
    Jo, det är klart att vårdare också varit i situationer där de är patienten. Men jag tänker också att det måste finnas bättre sätt att visa empati på. Det är ju bättre att fråga patienten hur de har det, istället för att tala om för dem att de mår si eller så. Man måste få äga sin egen upplevelse, det är nog så jag känner.
    Ens hud är så tunn när man är inlagd att man suger åt sig allt vad som sägs.
  • HäckHäxan
    Anonym (rutan) skrev 2015-10-05 16:14:10 följande:

    Känner du ngn som varit inlagd?

    Vad tänker du om denne?

    Hur tror du att det är därinne?


    Jadå jag älskar en av dem djupt och innerligt.

    Vad jag tänker om personen? Hur menar du? Jag tänker inget speciellt om personen i förhållande till det faktum att vederbörande varit inlagd.

    Jag tror inte ett skit, jag vet att det är skillnad på låst och öppen avdelning. Sen är jag rätt jävla säker på att olika avdelningar och ställen och orter helt enkelt är olika och att folk kan uppfatta samma ställer väldigt olika.
  • Anonym (Insider)
    Anonym (LPT) skrev 2015-10-05 23:47:06 följande:
    Jo, det är klart att vårdare också varit i situationer där de är patienten. Men jag tänker också att det måste finnas bättre sätt att visa empati på. Det är ju bättre att fråga patienten hur de har det, istället för att tala om för dem att de mår si eller så. Man måste få äga sin egen upplevelse, det är nog så jag känner.
    Ens hud är så tunn när man är inlagd att man suger åt sig allt vad som sägs.
    Det har du helt rätt. Jag känner igen vad du menar.
  • HäckHäxan
    Anonym (Insider) skrev 2015-10-05 22:58:02 följande:
    De sjukaste kommentarerna i den här tråden står väl ändå du för? Att skriva såna kommentarer till någon du konstaterat är psykiskt sjuk, hur friskt är det?

    Oj, jag glömde för en stund att jag är ett psykfall själv så min åsikt räknas kanske inte.
    Förlåt men jag älskar din humor där. Humor är viktigt och bra.
Svar på tråden Psyket