• Anonym (Tragiskt?)

    Har jag ett tragiskt liv?

    Jag är sen något år tillbaka sjukskriven för social fobi. Om dagarna sitter jag mest hemma, går helst inte ut om jag inte behöver. Pga min sjukdom har jag inga vänner som jag kan umgås med. De enda jag träffar är min sambo och min mamma då och då.

    Går självklart ut och handlar mat (även om jag tycker det är jobbigt), städar och sköter markservicen för min sambo som jobbar. Jag går även i terapi en gång i veckan, men det är med ångest jag går till terapin då jag är rädd för min terapeut.

    Vad tycker ni om mitt liv?

  • Svar på tråden Har jag ett tragiskt liv?
  • Anonym (deppigt?)
    Anonym (Tragiskt?) skrev 2015-10-06 21:59:34 följande:

    Hur menar du med en sambo som jobbar och drar in stålar? Ja han jobbar men vi har inte gemensam ekonomi, jag vill inte ta hans pengar liksom.

    Hmm konstnärsmaterial, jag suger på att måla hehe. Bibliotekskort har jag, går sällan till biblioteket pga min sjukdom. Brukar låna e-böcker ibland.


    Om du suger på att måna så är det ju för att du inte har tränat tillräckligt mycket, fast viktigare än hur bra man är, är hur meningsfullt det känns att göra. Du kan be sambon låna böckerna åt dig.
  • Anonym (Tjej)

    Haha, låter som mitt liv.

    Det är ett lugnare liv och bra för psyket på sätt och vis. Stress förstör människan. Samhället behöver slappna av.

  • Anonym (Tjej)

    Tragiskt - du lever väl det heteronormativa livet!

    Hade velat ha en sambo jag.

  • Anonym (Tragiskt?)

    Det var ju inte riktigt såhär jag tänkte att mitt liv skulle se ut. Jag tänkte mig ett välbetalt jobb jag trivs med, jag tänkte mig fina kläder och hus. Jag är smart och otroligt lättlärd, har alltid haft bra betyg, tänkte det skulle leda till en karriär. Tyvärr kan jag inte jobba pga min sjukdom. Men livet blir inte alltid som man tänkt sig.

  • Anonym (Meningslöst)

    Är i samma sits som dig, tycker att livet är tråkigt & meningslöst. Rynkar på näsan Varit arbetslös/sjukskriven i 25 år. Jag har ingen familj & inga vänner. Har dock en rottweiler som är min bästa vän. Tack vare hunden så kommer jag ut dagligen skulle jag inte ha hunden så skulle jag aldrig gå utanför dörren överhuvudtaget.

  • Anonym (.)
    Anonym (Tragiskt?) skrev 2015-10-06 21:59:34 följande:
    Hur menar du med en sambo som jobbar och drar in stålar? Ja han jobbar men vi har inte gemensam ekonomi, jag vill inte ta hans pengar liksom.

    Hmm konstnärsmaterial, jag suger på att måla hehe. Bibliotekskort har jag, går sällan till biblioteket pga min sjukdom. Brukar låna e-böcker ibland.
    Aha ni delar på alla utgifter rakt av?
  • Anonym (Tragiskt?)

    Jag går i terapi en gång i veckan, så det är den behandling jag får.

    Vad är du sjukskriven för anonym (meningslöst)?

  • Anonym (blir vad man gör det till)

    Du är inte din sjukdom. Du verkar snöat in dig på detta och "skyller allt på den" . Många med psykiska besvär som gör detta, gjorde jag själv en gång i tiden.

    Vad för terapi får du? Är du rädd för din psykolog går du till en annan. KBT och medicin är bra grejer.

  • Stolt Farsa

    Jag håller med en annan här. Tragiskt liv är kanske lite väl att ta i men du lever väl ett isolerat liv. Din sjukdom gör väl just att du blir isolerad.

    Jag tror inte din sjukdom försvinner om du inte utsätter dig för prövning, dvs träffar folk även fast det gör ont. Ta småsteg i taget. Din terapeut vet säkert om det här.

    Lycka till!

Svar på tråden Har jag ett tragiskt liv?