• Anonym (Tsss)

    Jättesvårt att ta mig iväg till praktiken

    Hej! Jag är en grabb på 20 år och jag har praktik fyra dagar i veckan... Men när jag vaknar på morgonen tar det stopp. Vill bara ligga kvar i sängen. Mår inte bra av det nånstans men vet inte hur jag ska vända på det heller.

    Är det någon som har något förslag på hur man ska lyckas ändra på det? Och kunna börja må bra.

    Mvh ledsen kille

  • Svar på tråden Jättesvårt att ta mig iväg till praktiken
  • Anonym (Tsss)
    Tines skrev 2015-10-13 13:26:32 följande:

    Har du någon hjälp för din ångest av läkare eller liknande?

    Om inte, ring din vårdcentral.


    Jo jag äter redan sertralin sen ett år. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra annars... Har tid hos psykologen på fredag. Är så jobbigt att känna hopplösheten när man bara vill ligga kvar i sängen...
  • Långbenopluto
    Anonym (Tsss) skrev 2015-10-13 13:41:12 följande:
    Jo jag äter redan sertralin sen ett år. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra annars... Har tid hos psykologen på fredag. Är så jobbigt att känna hopplösheten när man bara vill ligga kvar i sängen...
    Låter som du behöver höja dosen.
  • Anonym (Tsss)
    Tines skrev 2015-10-13 16:28:57 följande:

    Låter som du behöver höja dosen.


    Äter redan 150mg, kan man höja nå mycket mer?
  • Långbenopluto
    Anonym (Tsss) skrev 2015-10-13 17:04:57 följande:
    Äter redan 150mg, kan man höja nå mycket mer?
    200 mg är maxdosen.

    Men du kanske även behöver en annan medicin? En del behöver byta flera ggr innan dom hittar rätt.....

    Ring och prata med din läkare om alternativ.
  • Anonym (:()

    Medicin japp.

    Vet inte om du testat detta men en rejäl kopp kaffe och en joggingtur? Är du inte pigg efter det så ver jag inte. Att lägga sig tidigare... :/ vet att det ärsjukt jobbigt.

  • Anonym (Tsss)
    Anonym (:() skrev 2015-10-13 18:54:19 följande:

    Medicin japp.

    Vet inte om du testat detta men en rejäl kopp kaffe och en joggingtur? Är du inte pigg efter det så ver jag inte. Att lägga sig tidigare... :/ vet att det ärsjukt jobbigt.


    Är inte riktigt att jag är trött som är det största hindret... Men vet inte riktigt heller.
  • Anonym (Hej! :))

    Du behöver fundera på varför du känner så. Är det något gällande praktiken som känns svårt eller jobbigt? Har du känt så tidigare inför andra saker du ska göra? Det är först när du vet orsaken som du faktiskt kan göra något åt det.

  • Anonym (...)
    Anonym (Tsss) skrev 2015-10-13 13:25:02 följande:

    Hej! Jag är en grabb på 20 år och jag har praktik fyra dagar i veckan... Men när jag vaknar på morgonen tar det stopp. Vill bara ligga kvar i sängen. Mår inte bra av det nånstans men vet inte hur jag ska vända på det heller.

    Är det någon som har något förslag på hur man ska lyckas ändra på det? Och kunna börja må bra.

    Mvh ledsen kille


    Hur känner du dagarna du är ledig? Är det skillnad?
    Antar att du har ångest och så har man ju svårt att ta för sig saker.
    Det bästa kanske är att bara bestämma sig för att gå till praktiken och sedan belöna dig när du kommer hem. Även om det är svårt.
    Ångesten kommer inte finnas där för alltid.

    Har du varit på praktiken lång tid ?
  • Anonym (Man)

    Men-gå upp bara!

    Ge inte efter för impulsen att ligga kvar-den har alla.

    Har du ångest så gå upp ändå.

    Kan ju inte strunta i allt du inte vill.

Svar på tråden Jättesvårt att ta mig iväg till praktiken