• elinamoalindgren

    Mitt hjärta håller på att gå sönder, vem ska jag välja?

    Jag har ingen att prata med om detta, och jag vet inte hur jag ska gå vidare. Jag hoppas detta och ni kanske kan ge mig lite klarhet. 


    Sedan nästan två år tillbaka har jag bott med en kille, det gör vi än idag. Men sen i somras har vårt förhållande varit lite i paus, då jag har känt att jag inte vet hur jag vill ha det. Någonstans har jag varit så jävla kär i denna killen, han är min bästa vän och min största trygghet. Vi har en lägenhet i malmö tillsammans, min drömlägenhet, jag pluggar här och det är "bra". 


    I somras när jag och min pojkvän bestämde oss för att vi skulle få testa annat, att vi skulle ha ett mer öppet förhållande där vi bägge fick göra lite vad vi ville så började jag prata med en annan kille. Som jag idag är så jävla kär i, han är den finaste människan jag har träffat. Det finns ingen som får mig att skratta som han gör. Problemet är någonstans tryggheten, denna killen bor i Stockholm. Jag skulle kunna lämna min trygghet här nere i Skåne för att få vara med honom, lämna både min familj och mina vänner, och killen jag bor med. Som jag någonstans har planerat min framtid med, som jag är "vardagsförälskad" i och som jag vet att jag kan fortsätta med. Denna killen vet för övrigt om "den andra", men jag tror han är mer kär i mig än vad jag är i honom, och han kommer kämpa för mig in i det sista. 


    FAN, vad jag känner mig förvirrad. Jag känner hur mitt hjärta går sönder mer och mer, och att jag behöver ta ett beslut för både killarnas skull. Ska man lämna allt, tryggheten och framtiden för en kille som man egentligen inte vet hur det ska bli med? Men en kille som man känner att man klickar med bättre på alla sätt, och där det finns en större likhet rent personlighetsmässigt, men även hobbys, vart man vill komma, stil osv ja princip allt. 

  • Svar på tråden Mitt hjärta håller på att gå sönder, vem ska jag välja?
  • Priscill

    Är det helt uteslutet att helt enkelt ta båda?

    Om din "gamla" var ok med ett öppet förhållande kanske ni helt sonika kan fortsätta på samma spår?

  • Pentagram

    Tja, jag skulle ju föreslå att välja den nye av den enkla anledningen att om du stannar med den gamle så kommer du alltid att fundera på hur det SKULLE kunnat ha varit om du istället valt den nye. Väljer du den nye och det inte funkar så vet du det, åtminstone (och kan kanske lappa ihop det med den gamle).

Svar på tråden Mitt hjärta håller på att gå sönder, vem ska jag välja?