• ALSI

    Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?

    För att göra en lång historia kort:
    Efter upprepade missfall (två ofostriga och ett MA) blev vi gravida igen. Den här gången gick det vägen, men tyvärr slutade hjärtat på vår vackra son slå i vecka 30+0. Till veckan har vi återbesök, då får vi kanske veta vad som hände.

    Jag älskar min son och han kommer för alltid finnas med mig. Än så länge är sorgen så oerhört stark, men så är även längtan efter ett levande barn. Kroppen bara skriker efter en bebis att ta hand om och vi längtar till vi kan börja försöka skapa ett syskon till vår ängel. Finns det fler där ute som försöker skaffa syskon till sina änglar?

  • Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?
  • skiz
    blubb4m skrev 2016-01-24 19:16:38 följande:
    Ah konstaterat mf :( precis slutat blöda. Ska sluta försöka ett tag nu, blir för jobbigt. Nu ska vi rå om varandra och skulle jag bli gravid så blir vi jätte glada, men orkar inte försöka med äl test, grav test, klocka, temp osv.. Lycka till, till er alla kram

    Beklagar verkligen :(
    Försök att rå om varandra nu så gott det går.
    Gravida komma ni att bli, tror även det är bra att ta bort stressen med alla tester.
    Många kramar till er <3

    Och kom ihåg, denna tråd finns här och likaså gör vi!

  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-01-21 18:30:11 följande:

    Ja vi får helt enkelt hoppas! Har testat sedan super tidigt efter mens så det är helt omöjligt att jag har missat den i alla fall. Men hade ju känts lite bättre om Äl testerna ville ge en glad gubbe. NC funkar så att man tar tempen varje morgon, fungerade bra innan förra graviditeten. Men det kan ju vara så att kroppen inte riktigt är med än. Men fortsätter att hoppas på Äl så länge :)


    Hur går det för dig med ÄL och allt??
  • Kanelsnäckan

    Fick faktiskt fast smilie på cb i förrigår. Så nu hoppas vi att det blir nåt :) vill ju så mycket, samtidigt försöker jag tänka på att det är första försöket och att jag inte ska hoppas för mycket, men det är svårt. Hur mår du i din graviditet nu? :)


    skiz skrev 2016-01-26 10:22:08 följande:

    Hur går det för dig med ÄL och allt??


  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-01-26 16:39:54 följande:

    Fick faktiskt fast smilie på cb i förrigår. Så nu hoppas vi att det blir nåt :) vill ju så mycket, samtidigt försöker jag tänka på att det är första försöket och att jag inte ska hoppas för mycket, men det är svårt. Hur mår du i din graviditet nu? :)


    Vad kul! Skönt då vet du verkligen att det fungerar :)


    Är svårt att hejda hoppet som alltid finns där - lite väl mkt ibland dessvärre..
    Men vi håller tummarna! Är ju inte omöjligt att det kan ta sig :D

    Jag mår bra, visst har foglossning, illamående mm men det tar jag mer än gärna :) Känner att jag tar varje lite symptom med sån enorm glädje - vare sig det är ngt "jobbigt" eller "mysigt" symptom :) Känner att jag blir lite lycklig av dom, inte alls som med dottern när man kände att det var lite jobbigt ibland - men är ju en lite annorlunda situation man är i efter det som hänt...
    Men är snart halvvägs, helt otroligt! Går in i v.18 nu till helgen, och då jag ska bli igångsatt runt v 38 så är ju halvt gången vid v 19,  tiden har gått så fort, känns som att det var förra veckan jag höll på ÄL tester som inte visade utslag... och veckan där innan som jag förlorade min lilla tjej...

  • ALSI
    skiz skrev 2016-01-25 07:31:42 följande:

    Jaha, kanske stämmer att det alltid är ca 14 dgr för mens man har ÄL. Kan ju faktiskt vara så att du inte haft ÄL, men då har du det denna månad helt klart kan jag tycka - eftersom äggblåsan var så stor!

    De kollegor som vet om det har "sköt sig bra" än så länge, håller tummarna att det håller i sig nu när det börjar sprida sig på företaget - jag är ju lite av "apan" så att säga - "Alla känner apan men apan känner ingen", har vart det från start pga min roll i företaget och har väl blivit ännu mer så nu efter min dotter gick bort.

    Skönt med en helg av lite fest med allt sånt där man inte "får" när man är gravid, så helt klart att du nu är redo för 9 månader av avstånd från sånt! :)


    Har UL i eftermiddag - började redan i förra veckan noja mig inför det - men det SKA inte vara något fel!
    Sen på torsdag åker vi till Thailand äntligen - ska bli så skönt med sol, värme och total avkoppling!


    Jag tror mer och mer på att jag faktiskt inte hade ÄL. Men eftersom vi såg tre äggblåsor måste det ju vara igång till den här månaden får jag hoppas. Ska börja testa på fredag tänkte jag. Då är det cykeldag 10 redan, men de andra gångerna jag testat har jag inte fått utslag så tidigt och det är så jobbigt att se den där tomma cirkeln hela tiden :(

    Var tvungen att ta ett grav test i måndags igen, då jag fortsätter må illa till och från, men fortfarande inget. Så klart.

    Men jag kan tänka mig att det är lite "skönt" att folk vet nu iaf? Tänk vad fort det går! Redan snart halvvägs! Och snart sol och bad i Thailand! Åhh vad härligt det låter med båda!

    Hur gick UL?

    Kollegan la upp på instagram nu att hon var halvvägs. Oj vad det högg till i hjärtat! :( jag vill också så gärna!

    Kuratorn har sagt att jag först borde tänka igenom om jag orkar se saker på sociala medier och så liknande. Förbereda mig. Men ibland glömmer jag och så dyker något upp när jag öppnar appen...
  • skiz
    ALSI skrev 2016-01-27 08:14:34 följande:
    Jag tror mer och mer på att jag faktiskt inte hade ÄL. Men eftersom vi såg tre äggblåsor måste det ju vara igång till den här månaden får jag hoppas. Ska börja testa på fredag tänkte jag. Då är det cykeldag 10 redan, men de andra gångerna jag testat har jag inte fått utslag så tidigt och det är så jobbigt att se den där tomma cirkeln hela tiden :(

    Var tvungen att ta ett grav test i måndags igen, då jag fortsätter må illa till och från, men fortfarande inget. Så klart.

    Men jag kan tänka mig att det är lite "skönt" att folk vet nu iaf? Tänk vad fort det går! Redan snart halvvägs! Och snart sol och bad i Thailand! Åhh vad härligt det låter med båda!

    Hur gick UL?

    Kollegan la upp på instagram nu att hon var halvvägs. Oj vad det högg till i hjärtat! :( jag vill också så gärna!

    Kuratorn har sagt att jag först borde tänka igenom om jag orkar se saker på sociala medier och så liknande. Förbereda mig. Men ibland glömmer jag och så dyker något upp när jag öppnar appen...

    Verkar lite som att du inte hade ÄL, jag tror att de tre blåsorna var inför denna, visst är det jobbigt att testa och se ringen, men tror ju faktiskt att du får utslag denna vända, känns väldigt underligt om du inte har ÄL denna gång när du haft så många äggblåsor!

    Ledsamt att du har symptom men inget plus :(

    Jo, det är skönt att folk vet, slipper som sagt dölja magen. Fast är inga kollegor som nämnt något förutom min närmaste chefsgrupp, så tror inte det spridit sig så mkt ännu. Men är min sista dag idag innan jag drar till Thailand!!! :D Så när jag kommer hem lär jag få en del frågor räknar jag med - då magen inte kommer gå att dölja, är rejält stor redan nu! ;)

    UL gick bra, inga konstigheter, var dock för tidigt för att kunna se all anatomi på hjärna/hjärta. Men var inget som såg ovanligt/konstigt ut nu. Och könet ville den lilla inte dela med sig av, så får vänta till den 15/2 precis när vi kommit hem från Thailand för ett ordentligt RUL där man kan mäta allt, så känner visserligen en viss oro inför det. Visst tror verkligen inte att det ska vara ngt problem med hjärta/hjärna men som sagt, man känner sig aldrig säker numera...

    Jag stängde ner alla mina socialmedier så fort vi fick beskedet om våran dottern, maken likaså.
    Har visserligen startat upp en ny fb för att kunna vara med i BF grupp, skönt att ha ngr att ventilera med som är i samma tid, men märker att det är inte samma sak när man vart med om det vi upplevt. Man ser en graviditet på ett helt annat sätt än någon som är lyckligt nog aldrig behövt uppleva detta...
    Men jag har inga vänner/bilder/info mm upplagt på fb, bara ett alias i princip. Använder mitt flicknamn (som är väääldigt vanligt) så inga ska kunna hitta mig. 


    Jag känner verkligen inte att jag kan hantera det som skrivs/läggs upp på sociala medier, och just nu känner jag att jag aldrig kommer öppna upp dom igen...
    Känner inte heller att jag kan vara social med alla mina vänner, har tidigare varit en väldigt social person, har mkt vänner/bekanta över hela landet, men känner verkligen inte att jag är den personen längre.
    Just nu är det få utvalda vänner (3-4 st för att vara exakt) och sen min familj som enbart har plats i mitt liv...

    Förstår att det högg i hjärtat när du såg det på instagram om din kollega... Du kanske ska fundera över vad kuratorn sa - och testa att pausa ditt konto ett tag så du inte behöver se sånt som gör så ont just nu?
    Jag vet verkligen inte hur jag hade tagit det hela om jag varit din situation, som jag sagt tidigare - denna lilla parvel som växer inom mig är inte bara så önskad utan han/hon har verkligen hjälpt mig att känna lycka och glädje igen och på så vis komma tillbaka till verkligheten mycket fortare än vad jag trodde var möjligt..
    Vill även att du ska veta att jag verkligen har full förståelse om du inte vill prata så mkt om min graviditet, är inget jag tar illa vid mig av. Vet som sagt inte hur jag hade tagit det hela själv...

  • Kanelsnäckan

    Oj redan? Ja tiden går verkligen fort, men ibland är det ju skönt :) ja jag kan tänka mig att man tar alla symtom på ett annat sett nu, kanske njuter lite extra av allt. Men vad skönt att du mår bra :)

    Igår var det två månader sedan jag födde vår tjej, det är så dubbelt känns som igår och ett åt sen på samma gång.


    skiz skrev 2016-01-27 06:52:12 följande:

    Vad kul! Skönt då vet du verkligen att det fungerar :)

    Är svårt att hejda hoppet som alltid finns där - lite väl mkt ibland dessvärre..

    Men vi håller tummarna! Är ju inte omöjligt att det kan ta sig :D

    Jag mår bra, visst har foglossning, illamående mm men det tar jag mer än gärna :) Känner att jag tar varje lite symptom med sån enorm glädje - vare sig det är ngt "jobbigt" eller "mysigt" symptom :) Känner att jag blir lite lycklig av dom, inte alls som med dottern när man kände att det var lite jobbigt ibland - men är ju en lite annorlunda situation man är i efter det som hänt...

    Men är snart halvvägs, helt otroligt! Går in i v.18 nu till helgen, och då jag ska bli igångsatt runt v 38 så är ju halvt gången vid v 19,  tiden har gått så fort, känns som att det var förra veckan jag höll på ÄL tester som inte visade utslag... och veckan där innan som jag förlorade min lilla tjej...


  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-01-27 12:04:16 följande:

    Oj redan? Ja tiden går verkligen fort, men ibland är det ju skönt :) ja jag kan tänka mig att man tar alla symtom på ett annat sett nu, kanske njuter lite extra av allt. Men vad skönt att du mår bra :)

    Igår var det två månader sedan jag födde vår tjej, det är så dubbelt känns som igår och ett åt sen på samma gång.


    Precis, ibland känns det som att det var igår och i andra lägen känns det som att det var flera år sedan.... sorgen och verklighetsuppfattningen är inte bästa vänner eller hur man ska uttrycka det...
    Är nu ca 6 månader sedan jag födde våran tjej <3

    Hade rätt kraftig foglossning med dottern, började v 16 och vart bara värre och värre så i slutet var den hemsk. Och efter förlossningen läkte den aldrig, vart inte det minsta bättre under de veckor mellan förlossning och jag vart gravid igen, så nu var ju utgångsläget från dag 1 i samma läge jag var i slutet med dottern...
    Men precis, man njuter extra mycket av allt nu så jag tar foglossningen med en omfamning - läkarna ville sjukskriva mig redan i v 7-8 för foglossningen men som sagt jag tar den med ett leende och min lilla dröm är att det kanske inte kan bli värre än vad det är nu :) 
  • ALSI
    skiz skrev 2016-01-27 09:02:41 följande:

    Verkar lite som att du inte hade ÄL, jag tror att de tre blåsorna var inför denna, visst är det jobbigt att testa och se ringen, men tror ju faktiskt att du får utslag denna vända, känns väldigt underligt om du inte har ÄL denna gång när du haft så många äggblåsor!

    Ledsamt att du har symptom men inget plus :(

    Jo, det är skönt att folk vet, slipper som sagt dölja magen. Fast är inga kollegor som nämnt något förutom min närmaste chefsgrupp, så tror inte det spridit sig så mkt ännu. Men är min sista dag idag innan jag drar till Thailand!!! :D Så när jag kommer hem lär jag få en del frågor räknar jag med - då magen inte kommer gå att dölja, är rejält stor redan nu! ;)

    UL gick bra, inga konstigheter, var dock för tidigt för att kunna se all anatomi på hjärna/hjärta. Men var inget som såg ovanligt/konstigt ut nu. Och könet ville den lilla inte dela med sig av, så får vänta till den 15/2 precis när vi kommit hem från Thailand för ett ordentligt RUL där man kan mäta allt, så känner visserligen en viss oro inför det. Visst tror verkligen inte att det ska vara ngt problem med hjärta/hjärna men som sagt, man känner sig aldrig säker numera...

    Jag stängde ner alla mina socialmedier så fort vi fick beskedet om våran dottern, maken likaså.
    Har visserligen startat upp en ny fb för att kunna vara med i BF grupp, skönt att ha ngr att ventilera med som är i samma tid, men märker att det är inte samma sak när man vart med om det vi upplevt. Man ser en graviditet på ett helt annat sätt än någon som är lyckligt nog aldrig behövt uppleva detta...
    Men jag har inga vänner/bilder/info mm upplagt på fb, bara ett alias i princip. Använder mitt flicknamn (som är väääldigt vanligt) så inga ska kunna hitta mig. 


    Jag känner verkligen inte att jag kan hantera det som skrivs/läggs upp på sociala medier, och just nu känner jag att jag aldrig kommer öppna upp dom igen...
    Känner inte heller att jag kan vara social med alla mina vänner, har tidigare varit en väldigt social person, har mkt vänner/bekanta över hela landet, men känner verkligen inte att jag är den personen längre.
    Just nu är det få utvalda vänner (3-4 st för att vara exakt) och sen min familj som enbart har plats i mitt liv...

    Förstår att det högg i hjärtat när du såg det på instagram om din kollega... Du kanske ska fundera över vad kuratorn sa - och testa att pausa ditt konto ett tag så du inte behöver se sånt som gör så ont just nu?
    Jag vet verkligen inte hur jag hade tagit det hela om jag varit din situation, som jag sagt tidigare - denna lilla parvel som växer inom mig är inte bara så önskad utan han/hon har verkligen hjälpt mig att känna lycka och glädje igen och på så vis komma tillbaka till verkligheten mycket fortare än vad jag trodde var möjligt..
    Vill även att du ska veta att jag verkligen har full förståelse om du inte vill prata så mkt om min graviditet, är inget jag tar illa vid mig av. Vet som sagt inte hur jag hade tagit det hela själv...


    Jo. Det känns som det måste vara så att jag inte haft ÄL. Men känns ändå konstigt när läkaren sa att det såg ut som det var på gång. Hade det inte varit för det där UL hade jag ju mer bara accepterat när mensen kom förra veckan. Nu är det svårt att släppa det när jag har sett äggblåsan och att det sedan var så pyttelite mens. Och att illamåendet fortfarande kommer och går, men inte alls lika illa som när jag var gravid. Tog ett till test idag. På eftermiddagen, men 14 dagar efter då jag tänkte att jag hade ÄL. Fortfarande negativt och nu är de billiga testen slut. Så nu måste jag börja acceptera att jag inte är gravid. Men det är så svårt när man så gärna vill! Imorgon ska jag börja testa för ÄL. Hoppas jag får utslag den här gången! Annars kommer jag nog höra av mig till kvinnokliniken igen... Visst, det kan ta ett tag efter förlossning, det förstår ju jag med, men vill inte att det ska ta ett tag! Det är ju konstigt med om jag inte får ÄL tycker jag. Vi såg ju ändå 1 + 2 äggblåsor... Skulle de bara vara kvar där annars eller bara utplånas? Känner att jag inte alls riktigt fattar det där!

    Skönt att veta att allt ni kunde se nu är bra iaf! Nu kan ni verkligen bara njuta i Thailand! Hoppas ni får det fantastiskt!

    Jag är lite delad med det där med sociala medier. Vill ha en fot kvar under sociala, men ibland är det jobbigt. Men jag har bloggar en del också och tycker lixom om att berätta lite hur jag mår och vad vi går igenom... Har fått så fina kommentarer också om hur jag skriver. Så det värmer. Men det känns lite väl öppet att lägga ut adressen här...

    Självklart är jag avundsjuk på din graviditet, men den ger mig ändå lite hopp. Att kanske, kanske kan det snart få vara jag!

    Idag beställde jag gravstenen. Så nu är allt det praktiska över. Ser fram emot att få plantera blommor och göra fint när våren kommer!

    Jag och mannen pratade precis om att allt känns så konstigt. Att vi äntligen fått vårt barn, men att han ligger där i marken på kyrkogården. Här hemma är ju allt som det har varit innan. Vi längtar efter barn, försöker tajma ÄL och hoppas varje månad. Allt känns så overkligt med vår son. Samtidigt som det hela tiden känns i hjärtat!
Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?