• ALSI

    Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?

    För att göra en lång historia kort:
    Efter upprepade missfall (två ofostriga och ett MA) blev vi gravida igen. Den här gången gick det vägen, men tyvärr slutade hjärtat på vår vackra son slå i vecka 30+0. Till veckan har vi återbesök, då får vi kanske veta vad som hände.

    Jag älskar min son och han kommer för alltid finnas med mig. Än så länge är sorgen så oerhört stark, men så är även längtan efter ett levande barn. Kroppen bara skriker efter en bebis att ta hand om och vi längtar till vi kan börja försöka skapa ett syskon till vår ängel. Finns det fler där ute som försöker skaffa syskon till sina änglar?

  • Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?
  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-02-16 13:55:47 följande:

    Åh så roligt!! :)) en lillebror <3 stort grattis! Förstår att det känns som en milstolpe, så härligt att allt såg bra ut.


    Tack! :) 
  • ALSI

    Dag 29 idag, negativt graviditest och fortfarande ingen mens!!!! Gaaahhhh! Mensen har aldrig varit sen tidigare!

    Grattis till fint UL skiz! Nu hoppas vi att vi och kanelsnäckan också får uppleva det framemot sommaren när ni får träffa lillebror <3

  • skiz
    ALSI skrev 2016-02-17 09:21:45 följande:

    Dag 29 idag, negativt graviditest och fortfarande ingen mens!!!! Gaaahhhh! Mensen har aldrig varit sen tidigare!

    Grattis till fint UL skiz! Nu hoppas vi att vi och kanelsnäckan också får uppleva det framemot sommaren när ni får träffa lillebror <3


    Vad spännande ändå, men frustrerande att det inte blir något plus... håller tummarna att du får ett plus innan helgen! Hoppas verkligen inte på att mensen ska komma!!!!

    Tack så mycket :) 
    Hoppas så innerligt att ni får detta väldigt snart!!! <3
  • ALSI
    skiz skrev 2016-02-17 09:30:20 följande:
    Vad spännande ändå, men frustrerande att det inte blir något plus... håller tummarna att du får ett plus innan helgen! Hoppas verkligen inte på att mensen ska komma!!!!

    Tack så mycket :) 
    Hoppas så innerligt att ni får detta väldigt snart!!! <3
    Nu kom mensen... Ledsen och besviken, men ändå en lättnad att den till slut kom så vi kan få börja om. Kändes ju inte som det hade gått den här månaden även om vi hoppades så innerligt! Nu hoppas vi på tydlig temperaturkurva och tydligt ÄL-test (även om jag bestämt mig för att bara köra på billiga) den här månaden! Och sedan ett plus i mitten av mars!!!! Vilket skulle innebära BF bara någon vecka innan vår ängels födelsedag...
  • skiz
    ALSI skrev 2016-02-18 14:46:58 följande:
    Nu kom mensen... Ledsen och besviken, men ändå en lättnad att den till slut kom så vi kan få börja om. Kändes ju inte som det hade gått den här månaden även om vi hoppades så innerligt! Nu hoppas vi på tydlig temperaturkurva och tydligt ÄL-test (även om jag bestämt mig för att bara köra på billiga) den här månaden! Och sedan ett plus i mitten av mars!!!! Vilket skulle innebära BF bara någon vecka innan vår ängels födelsedag...
    Trist med mensen, men som du säger nu kan ni satsa på denna månaden! Har du fått ngt svar ännu på testerna från sjukhuset?

    Man säger att man inte ska hålla på med tester och så för att räkna ut ÄL men det är bra svårt att hålla sig borta, och som jag nämnt tidigare så kan det vara lugnande om man får göra kontrollerna om man är lite av ett kontrollfreak (som jag själv är, extremt enligt min make..;) )

    Håller verkligen tummarna för plus i mars :) 
    Ha det så underbart på eran resa nu i helgen - och försök verkligen njuta av miljöombytet och varandra <3
  • ALSI
    skiz skrev 2016-02-18 15:13:01 följande:
    Trist med mensen, men som du säger nu kan ni satsa på denna månaden! Har du fått ngt svar ännu på testerna från sjukhuset?

    Man säger att man inte ska hålla på med tester och så för att räkna ut ÄL men det är bra svårt att hålla sig borta, och som jag nämnt tidigare så kan det vara lugnande om man får göra kontrollerna om man är lite av ett kontrollfreak (som jag själv är, extremt enligt min make..;) )

    Håller verkligen tummarna för plus i mars :) 
    Ha det så underbart på eran resa nu i helgen - och försök verkligen njuta av miljöombytet och varandra <3
    Jag hoppas verkligen att kroppen kommer börja fungera normalt nu! Känns så ledsamt när vi känner att kroppen motarbetar oss...

    Inga svar än... Hon sa ju att de skulle komma den här veckan, men som vanligt när det gäller prover, inga svar. Tror aldrig jag fått svar fast de har sagt att de ska skicka/ ringa, utan jag har alltid fått ringa själv... Vill ju verkligen veta vad progesteronprovet visade!

    Jag vill mest hålla på med testerna för att se att kroppen är igång. Så har vi gjort varje gång förut, men vi försöker mysa varannan till var tredje dag i alla fall. Och ja, man vill ju ha koll på det lilla man kan...
  • skiz
    ALSI skrev 2016-02-18 17:25:45 följande:
    Jag hoppas verkligen att kroppen kommer börja fungera normalt nu! Känns så ledsamt när vi känner att kroppen motarbetar oss...

    Inga svar än... Hon sa ju att de skulle komma den här veckan, men som vanligt när det gäller prover, inga svar. Tror aldrig jag fått svar fast de har sagt att de ska skicka/ ringa, utan jag har alltid fått ringa själv... Vill ju verkligen veta vad progesteronprovet visade!

    Jag vill mest hålla på med testerna för att se att kroppen är igång. Så har vi gjort varje gång förut, men vi försöker mysa varannan till var tredje dag i alla fall. Och ja, man vill ju ha koll på det lilla man kan...
    Så ledsamt att man inte kan få svar när det är sagt att man ska få det :(

    Bra att ni inte stirrar er blint på testerna utan kör på ändå - men man vill kunna ha koll över det lilla man kan.

    Håller tummarna att du får bra svar på testarna under dagen!!!
  • ALSI
    skiz skrev 2016-02-19 08:14:10 följande:
    Så ledsamt att man inte kan få svar när det är sagt att man ska få det :(

    Bra att ni inte stirrar er blint på testerna utan kör på ändå - men man vill kunna ha koll över det lilla man kan.

    Håller tummarna att du får bra svar på testarna under dagen!!!
    Inga svar igår heller! Så trött man blir! Säg inte att ni hör av er om ni inte gör det lixom!

    Nu är vi på Arlanda iaf!
  • skiz
    ALSI skrev 2016-02-20 07:30:59 följande:
    Inga svar igår heller! Så trött man blir! Säg inte att ni hör av er om ni inte gör det lixom!

    Nu är vi på Arlanda iaf!

    Men va f*''n rent ut sagt! Varför säga att man ska få svar senast då och då sen inte få det... du får ringa ett samtal när du är tillbaka från eran resa :)


    Hoppas ni har det helt underbart i London :)

  • ALSI
    skiz skrev 2016-02-21 19:56:26 följande:

    Men va f*''n rent ut sagt! Varför säga att man ska få svar senast då och då sen inte få det... du får ringa ett samtal när du är tillbaka från eran resa :)


    Hoppas ni har det helt underbart i London :)


    Nu är vi hemma igen och vi har haft det jättebra! <3

    Fortfarande ingen post. Fattar inte varför de säger att de ska skicka och sedan inte gör det?! Vi ska till kuratorn idag, så hon kan kanske leta fram svaren... Men det gör mig så irriterad att de inte håller vad de lovar!
Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?