• ALSI

    Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?

    För att göra en lång historia kort:
    Efter upprepade missfall (två ofostriga och ett MA) blev vi gravida igen. Den här gången gick det vägen, men tyvärr slutade hjärtat på vår vackra son slå i vecka 30+0. Till veckan har vi återbesök, då får vi kanske veta vad som hände.

    Jag älskar min son och han kommer för alltid finnas med mig. Än så länge är sorgen så oerhört stark, men så är även längtan efter ett levande barn. Kroppen bara skriker efter en bebis att ta hand om och vi längtar till vi kan börja försöka skapa ett syskon till vår ängel. Finns det fler där ute som försöker skaffa syskon till sina änglar?

  • Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?
  • Kanelsnäckan

    Det ska bli jätte mysigt att komma iväg. Vi ska till Miami så det blir förhoppningsvis varmt & skönt :) enligt första dagen i sista mensen är jag i vecka 4+6 men om jag räknar på det och jämför med förra graviditeten där vi blev tillbaka flyttade vid första ul så är jag nog bara i vecka 4+0 så vi får se vad de säger på ul.

    Vår ängel blev beräknad till 24 nov, hade nu Äl 9 dagar tidigare så min gissning är att bf bör vara 15e :)


    skiz skrev 2016-03-07 11:33:15 följande:

    Vad skönt med lite semester, vart åker ni?

    Det är det alltid, fast lite extra nu när man vart med om det som vi vart... vi har ju råkat ut för det som alla väntande föräldrar fasar för..!

    Men då borde du vara i v. 5 nu, och runt v.9 vid UL? Då kommer ni att få se lite mer än en liten böna bara :) Är ju mer likt en bäbis i den veckan än tidigare :)


  • Kanelsnäckan

    Så skönt att ändå tagit tag i det, bra jobbat. Jag mailade en stenhuggare vi hört bra om, men kom inte längre sen. Ska nog försöka ta tag i det idag eller imorgon. Vill så gärna ha det ordnat snart <3

    Usch vad sorgligt :( nä ingen ska behöva vara med om det!


    skiz skrev 2016-03-07 09:27:42 följande:

    I helgen tog vi äntligen tag i något som vi dragit oss för - ordna med en gravsten till våran dotter.

    Träffade stenhuggaren i lördags och vi kom fram till en jättefin sten och han ska rita upp en bild efter våra önskemål som även ska pryda stenen.

    Mötet kändes väldigt bra och känns skönt att ha direkt kontakt med skaparen av stenen, han kommer göra allt som har med stenen att göra. Egen företagare så vi behöver inte vara oroliga att det är massa andra inblandade, känns tryggt. Han har även en rad meriter så känns verkligen som man fått tag på "en av de bästa".

    Han berättade en väldigt sorglig historia som inträffade för inte allt för länge sedan; ett par beställde en sten av honom då deras 18-åriga son gått bort i en bilolycka. 

    ca 6 månader senare förlorade paret sin 6-åriga son i en drunkningsolycka...

    Jag fick återigen bekräftat att det finns absolut inget här i livet som är rättvist och det finns absolut ingen mening med tragiska händelser - de har inte ett högre syfte. Det är enbart ren och skär ondska som kan komma ur dessa hemska händelser. Ingen förälder ska behöva uppleva sina barns bortgång...


  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-07 14:32:59 följande:

    Det ska bli jätte mysigt att komma iväg. Vi ska till Miami så det blir förhoppningsvis varmt & skönt :) enligt första dagen i sista mensen är jag i vecka 4+6 men om jag räknar på det och jämför med förra graviditeten där vi blev tillbaka flyttade vid första ul så är jag nog bara i vecka 4+0 så vi får se vad de säger på ul.

    Vår ängel blev beräknad till 24 nov, hade nu Äl 9 dagar tidigare så min gissning är att bf bör vara 15e :)


    Åhh vad härligt och häftigt med Miami! Varmt lär det nog vara ;)

    Okej, vänta och se vad de säger på UL då :) Men då är du minst i v. 4 nu iallafall :)
    Roligt med beräknad BF så nära varandra :)
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-07 14:35:28 följande:

    Så skönt att ändå tagit tag i det, bra jobbat. Jag mailade en stenhuggare vi hört bra om, men kom inte längre sen. Ska nog försöka ta tag i det idag eller imorgon. Vill så gärna ha det ordnat snart <3

    Usch vad sorgligt :( nä ingen ska behöva vara med om det!


    Det är ett jobbigt steg att ta, men som sagt är en liten lättnad när man väl tagit tag i det - vill så gärna att hon ska få en fin sten innan våren är helt förbi! Vet inte vart ni bor, men bor ni Sthlm trakten så kan du få kontaktuppgifter till den vi använt nu, jag har fått väldigt mkt förtroende för honom och han verkar väldigt bra och förstående...

    Verkligen inte... men man får innerst inne hoppas att det finns någon typ av "rättvisa" ändå och att vi alla nu upplevt våran dos, eller som ALSIs vän utformat det - vårat mörkaste parti borde vara slut nu - ska inte finnas fler mörka delar kvar, finns bara ljusa och eventuellt en del gråa kvar för oss alla!!
  • ALSI
    skiz skrev 2016-03-07 14:48:42 följande:
    Åhh vad härligt och häftigt med Miami! Varmt lär det nog vara ;)

    Okej, vänta och se vad de säger på UL då :) Men då är du minst i v. 4 nu iallafall :)
    Roligt med beräknad BF så nära varandra :)
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-07 14:35:28 följande:

    Så skönt att ändå tagit tag i det, bra jobbat. Jag mailade en stenhuggare vi hört bra om, men kom inte längre sen. Ska nog försöka ta tag i det idag eller imorgon. Vill så gärna ha det ordnat snart <3

    Usch vad sorgligt :( nä ingen ska behöva vara med om det!


    Det är ett jobbigt steg att ta, men som sagt är en liten lättnad när man väl tagit tag i det - vill så gärna att hon ska få en fin sten innan våren är helt förbi! Vet inte vart ni bor, men bor ni Sthlm trakten så kan du få kontaktuppgifter till den vi använt nu, jag har fått väldigt mkt förtroende för honom och han verkar väldigt bra och förstående...

    Verkligen inte... men man får innerst inne hoppas att det finns någon typ av "rättvisa" ändå och att vi alla nu upplevt våran dos, eller som ALSIs vän utformat det - vårat mörkaste parti borde vara slut nu - ska inte finnas fler mörka delar kvar, finns bara ljusa och eventuellt en del gråa kvar för oss alla!!
    Nu ökade ju dock vårt mörka streck häromveckan med en annan sak som rör familjen. Att det aldrig tar slut... Vi behöver en ljusare rand nu!

    Vår sons sten borde sättas dit vilken dag som helst efter att tjälen släpper. Längtar så! Ser så tomt och tråkigt ut nu... Vi beställde vår över telefon. Hade räknat med att träffa någon som ritade upp den, men det blir nog bra. Fick en ritning som såg så fin ut!
  • skiz
    ALSI skrev 2016-03-08 12:33:22 följande:
    Nu ökade ju dock vårt mörka streck häromveckan med en annan sak som rör familjen. Att det aldrig tar slut... Vi behöver en ljusare rand nu!

    Vår sons sten borde sättas dit vilken dag som helst efter att tjälen släpper. Längtar så! Ser så tomt och tråkigt ut nu... Vi beställde vår över telefon. Hade räknat med att träffa någon som ritade upp den, men det blir nog bra. Fick en ritning som såg så fin ut!
    Er ljusa rand kommer snart, med ett plus på stickan! Det är jag helt övertygad om!!!

    Stenen kommer nog vara jättefin! De brukar vara kunniga och är ritningen fin brukar det om bli bättre på plats så att säga! 
    Hoppas det blir lite varmare fort nu så stenarna kan komma på plats så snart de är klara!
  • ALSI

    Jag har en väldigt down-period just nu. Sorgen är ofantlig igen och jag är ledsen och frustrerad hela tiden. I fredags klarade jag inte att hålla ihop det på jobbet längre när jag känner mig så överflödig. Är jag där eller inte spelar lixom ingen till. Cheferna ville inte att jag skulle ha någon press, men det har snarare gett mig motsatt effekt. Imorgon ska jag försöka få fram det här till chefen. Men i mitt tillstånd just nu kommer jag bara gråta, gråta och gråta :'( aldrig känt så här förr inom mitt jobb. Känslan att inte vara det minsta behövd.

  • skiz
    ALSI skrev 2016-03-13 12:43:07 följande:

    Jag har en väldigt down-period just nu. Sorgen är ofantlig igen och jag är ledsen och frustrerad hela tiden. I fredags klarade jag inte att hålla ihop det på jobbet längre när jag känner mig så överflödig. Är jag där eller inte spelar lixom ingen till. Cheferna ville inte att jag skulle ha någon press, men det har snarare gett mig motsatt effekt. Imorgon ska jag försöka få fram det här till chefen. Men i mitt tillstånd just nu kommer jag bara gråta, gråta och gråta :'( aldrig känt så här förr inom mitt jobb. Känslan att inte vara det minsta behövd.


    :( hoppas att du kan få fram dina känslor till cheferna idag, är absolut inte ok att att du inte ska känna dig behövd på din arbetsplats - varför ska du gå dit, om det kvittar liksom?
    Du är tillbaka på ditt arbete för att du vill OCH kan arbeta, då måste de börja se dig som en tillgång inte som en liten fågelunge som behöver tas hand om... självfallet ska de ha förståelse när du behöver det men de måste ändå kunna räkna med dig och på så sätt räkna med att du ska göra din del av arbetet och tillföra ngt. För det kommer du ju att göra om du får chansen! 
    Hoppas verkligen att du kan få fram dina känslor idag, tror inte att dina chefer gjort detta medvetet - är bara så att vissa absolut inte vet hur de ska bete sig/agera runt/med en kollega/vän som genomgår stor sorg och kris.... de gör sitt bästa och ibland får man hjälpa dom på traven för att de ska hitta rätt tillväga gångsätt för just hanteringen av din kris och sorg. <3
  • ALSI
    skiz skrev 2016-03-17 12:29:28 följande:

    ALSI - Hur går det för dig? Hur har det gått på jobbet, hur mår du?


    Det gick väl okej med chefen. Lyckades få fram vad jag ville iaf, vilket hon inte kunde ge mig, men jag har fått en annan extra uppgift iaf. Den här veckan har flutit på något bättre än förra... Men det är ju så där. Alla reagerar olika på sorg och alla runt om reagerar också olika. Jag vet ju att de har tänkt på vad som skulle vara bäst för mig, men det kändes som de glömde vem jag är, att jag vill ha fullt upp och jag mår bra av att får göra saker noga och direkt. Vi bokade in ett möte i veckan här framöver också, så det inte ska hända samma igen. Så jobbigt när man känt sig okej och sedan utan förvarning slår sorgen tillbaka med dubbel kraft!

    Längtar till gravstenen är på plats nu också när vädret börjar bli bättre. Kommer bli så fint! Hans farmor och farfar hade varit där i helgen och fixat med nytt ris och lite violer <3

    Hur är det med dig?
  • skiz
    ALSI skrev 2016-03-17 17:01:56 följande:
    Det gick väl okej med chefen. Lyckades få fram vad jag ville iaf, vilket hon inte kunde ge mig, men jag har fått en annan extra uppgift iaf. Den här veckan har flutit på något bättre än förra... Men det är ju så där. Alla reagerar olika på sorg och alla runt om reagerar också olika. Jag vet ju att de har tänkt på vad som skulle vara bäst för mig, men det kändes som de glömde vem jag är, att jag vill ha fullt upp och jag mår bra av att får göra saker noga och direkt. Vi bokade in ett möte i veckan här framöver också, så det inte ska hända samma igen. Så jobbigt när man känt sig okej och sedan utan förvarning slår sorgen tillbaka med dubbel kraft!

    Längtar till gravstenen är på plats nu också när vädret börjar bli bättre. Kommer bli så fint! Hans farmor och farfar hade varit där i helgen och fixat med nytt ris och lite violer <3

    Hur är det med dig?

    Tråkigt att de inte kan ge dig det som du önskar - och verkligen behöver... Men bra att du fått lite mer att göra, bättre än ingenting alls!
    Jobbigt att det ersätter dig som person med sorg, du är ju fortfarande den du alltid varit i grunden, sen att mycket kring ens tankar/värderingar mm kan ändras när man upplevt det vi upplevt, men grunden finns ju kvar. Och för att kunna ha möjlighet att "hitta" tillbaka till den (eller en viss del) av den person man en gång var måste man få möjlighet att få arbeta på den nivån man gjort tidigare.. Hoppas de inser detta och har möjlighet att erbjuda dig det du behöver, snart!


    Hoppas värmen håller i sig nu, så ni kan få dit hans sten <3
    Vi väntar fortfarande på det första utkastet på våran sten.. det borde komma senast efter påsk.

    Det är bra med mig, vi har fullt upp då vi just nu renoverar vårat badrum..så det är lite kaosartat hemma ;)


    Har blivit sjukskriven på 25% fom denna vecka pga foglossning, huvudvärk/migrän osv. Hoppas att 25% räcker, för kommer inte klara av att gå hemma med mina tankar helt själv... 1 dag/vecka är extrem stor utmaning för mig, vet att så snart jag är ensam så kommer det som en känslostorm som inte går att stoppa och viss ångest kryper inom mig då... Så hoppas verkligen att jag klarar mig på 25% tills det börjar bli dags på allvar!

Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?