• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Mooki

    NinaCamilla: Jag håller verkligen tummarna för 9:e gången gillt:)! Hoppas hoppas det går vägen, det är din tur nu.

    Ronon/Savasana: Intressant info om slemhinnan! Ronon, om ni bestämmer er för att göra ERA tycker jag att du ska kräva att ni gör det i stimulerad cykel, om det inte är tänkt att ni ska prova naturlig cykel framöver. Avråder dock starkt från detta, som Savasana säger kan Pergotime ge förtunnad slemhinna, det hände ju mig.

    Att jag inte tror det har gått vägen: delvis bara en dålig känsla rent generellt. "Varför ska det lyckas nu när det inte gjort det tidigare?". Så gå tankarna. Sedan vet jag med säkerhet att i alla fall ett embryo inte fäst. Fick lite rosa på pappret och rostfärgat slem häromdagen. Jag får alltid någon form av  blödning när embryona ger upp, oavsett om det är IVF eller äggdonation. Men det sattes ju in 2 embryon, så det behöver inte vara kört.

  • NinaCamilla

    Tackar alla för lyckoönskningar! Det behövs den här gången. Det som är gjort annorlunda den här gången är att jag var 5 mån nedreglerad pga endometrios och myomer. Det hjälpte otrolig mycket på min livmoder. Mycket friskare! Jag har gjort flertal hysteroskopier men det är stark ingrepp i livmoder och kan bli ärr så att Serum ordnade nedreglering. Serum kör intralipider en vecka innan insättning, vid insättning och efter det varje annan dag. Det verkar vara mer standard nuförtiden. Jag hoppas på att nån fäster sig nu. Men vi har 4 st blastos i frysen om det skulle behövas. Slemhinnan var 11 mm. Status ruvardag 1.

  • längtar74
    NinaCamilla skrev 2016-01-23 16:03:12 följande:

    Här är en ruvare till från Serum. 2 toppen blastos boar nu och hoppas på att 9 ggn gillt!


    Heja! Håller tummarna för fullt!
  • längtar74
    Milla2016 skrev 2016-01-23 18:30:04 följande:

    Nu börjar vi vara en hel del i tråden, skulle vi behöva en lista där man fyller i var man är i processen? Eller blir det bara bökigt? Typ UNDER BEHANDLING, RUVARE o dit alla ska till slut GRAVIDA?


    Jag håller med - jag tycker att det vore bra med lista!
  • Wish

    Hej. Jag är ny här och står inför min första äggdonation. Det är så klart mycket tankar och funderingar inför detta....

    Jag och min sambo har en del mailatkontakt med en klinik utomlands där de pga av min oregelbundna mens vill att jag ska börja ta anticonception. Är det någon som kan hjälpa mig att förstå detta? P-piller eller vad? Som sagt detta är helt nytt, så jag har förstått att jag har en hel del att lära mig.

  • Mooki

    Tjuvtestat, behöver input!: Är på ruvardag 10 idag. Kunde inte hålla mig i morse och tog ett gravtest, Clearblue, inte den varianten som visar i vilken vecka du är utan ett enklare test. I det stora fönstret ska det bli endast ett streck om du inte är gravid, samt ett plus (kryssformat), 2 streck, om du är gravid. Instruktionen visar 3 bilder på plus som ska indikera att du är gravid, från svagt till starkt plus. Jag fick faktiskt 2 streck på stickan (!!!) men det andra strecket är så himla svagt, svagare än det svagaste på deras bild. Vågar jag hoppas? Borde inte strecket ha varit starkare med en blastocyst på ruvardag 10? Någon som har erfarenhet att dela med sig?

  • Savasana

    Wihooo, jag vågar mig på ett litet grattis Mooki! Du är bara på dag 9 efter återföring och enligt schemat nedanför är det först idag som hcg-halten är tillräckligt hög för att man ska kunna upptäcka en graviditet så det är klart att det bara blir svagt streck på testet.

    5-dagars

    One The blastocyst begins to hatch out of its shell

    Two The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

    Three The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

    Four Implantation continues

    Five Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

    Six Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

    Seven Fetal development continues and hCG continues to be secreted

    Eight Fetal development continues and hCG continues to be secreted

    Nine Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

  • Savasana
    Wish skrev 2016-01-23 23:38:15 följande:

    Hej. Jag är ny här och står inför min första äggdonation. Det är så klart mycket tankar och funderingar inför detta....

    Jag och min sambo har en del mailatkontakt med en klinik utomlands där de pga av min oregelbundna mens vill att jag ska börja ta anticonception. Är det någon som kan hjälpa mig att förstå detta? P-piller eller vad? Som sagt detta är helt nytt, så jag har förstått att jag har en hel del att lära mig.


    Välkommen hit! Jag tog också p-piller en cykel innan nedregleringen för min mens var superoregelbunden efter jag slutade med amningen. P-pillerna gör att man nollställer kroppen, typ trycker på reset.
  • ronon

    Mooki! Hurra och grattis!!!

    Styrkan på strecket är nog svårt att jämföra med en bild. De gånger jag fått plus har de varit nästan osynliga i början men sedan blivit tydligare (mörkare) för varje dag.

  • Mooki

    Savasana: Stort tack för input, jätteintressant info du gav:)! Sambon såg också ett plus på stickan, om än väldigt svagt. Jag vill våga hoppas, men känner mig så himla omtumlad. Verkar som att många fått starkt plus med blastocyst redan ruvardag 6. Men jag vet att det är väldigt individuellt och ett svagt plus är i alla fall mycket bättre än inget plus:). Kommer nog att testa om några dagar igen och försöker tänka att även om det bara är en kemisk graviditet som inte leder till något är det i alla fall ett framsteg som innebär att äggdonation kan funka för oss.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016