• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • xxx4

    Håller också mina tummar för att ni ska lyckas nu med en/två Serumbabies. Så bra att Peny ändrar o fixar så att din livmoder var mycket friskare. Topp m 11 mm slemhinna. Härligt också med två topp blastosar på ruvning o fyra i frysen. Nu ska det banne mig fästa! Kram


    NinaCamilla skrev 2016-01-23 18:55:40 följande:

    Tackar alla för lyckoönskningar! Det behövs den här gången. Det som är gjort annorlunda den här gången är att jag var 5 mån nedreglerad pga endometrios och myomer. Det hjälpte otrolig mycket på min livmoder. Mycket friskare! Jag har gjort flertal hysteroskopier men det är stark ingrepp i livmoder och kan bli ärr så att Serum ordnade nedreglering. Serum kör intralipider en vecka innan insättning, vid insättning och efter det varje annan dag. Det verkar vara mer standard nuförtiden. Jag hoppas på att nån fäster sig nu. Men vi har 4 st blastos i frysen om det skulle behövas. Slemhinnan var 11 mm. Status ruvardag 1.


  • xxx4

    Plus är plus om än svagt o indikerar hcg. Många som lyckats har haft svaga plus tidigt. Då är det bara att hålla tummar för stegring. Heja heja!


    Mooki skrev 2016-01-24 11:08:44 följande:

    Savasana: Stort tack för input, jätteintressant info du gav:)! Sambon såg också ett plus på stickan, om än väldigt svagt. Jag vill våga hoppas, men känner mig så himla omtumlad. Verkar som att många fått starkt plus med blastocyst redan ruvardag 6. Men jag vet att det är väldigt individuellt och ett svagt plus är i alla fall mycket bättre än inget plus:). Kommer nog att testa om några dagar igen och försöker tänka att även om det bara är en kemisk graviditet som inte leder till något är det i alla fall ett framsteg som innebär att äggdonation kan funka för oss.


  • längtar74

    Mooki, tjoho! Håller med - ett plus är ett plus! Tummar hålls för fortsatt stegring!

    Wish - välkommen in i värmen. Här är du i gott sällskap. Beroende på hur resan fram till beslutet om ÄD sett ut så kan känslorna vara blandade, men när man äntligen får vara med om den fantastiska känslan med ett plus, sedan ett sprattlande litet liv därinne, och slutligen ett barn fullt av vilja och livsglädje, då bleknar allt och ersätts av kärlek och tacksamhet.

  • Wish

    Savasana: okej. Antar att man ska ha något preventivmedel med typ östrogen då? Jag gick på minipiller innan och då kan ju mensen utebli så dom ska jag väl inte ta? Jag ska maila samordnaren också så klart. Men vi hade väl hoppats på att få komma igång snart nog.

    Längtar74: Tack för välkomnandet. Det värmer. Med känslorna som går upp och ner nu känner jag att jag behöver stöd. Det är nog som du säger. Men vägen dit. Hur orkar man? Jag fick tillgång till katalogen i fredags. Och då kom allting över mig igen. Men för det mesta går det bra.

  • Mooki

    Tack för alla lyckönskningar! Hoppas verkligen att detta plus växer sig starkare. Kommer nog vänta tills på tisdag med att testa igen. Kram till er alla.

  • trex2013
    Mooki skrev 2016-01-24 14:42:34 följande:

    Tack för alla lyckönskningar! Hoppas verkligen att detta plus växer sig starkare. Kommer nog vänta tills på tisdag med att testa igen. Kram till er alla.


    härliga nyheter! =) grattis!
  • Tulpa

    Grattis Mooki, verkar väldigt lovande!

    Flera av er verkar ta kortison (Prednisolon). Av vilken anledning har ni fått det utskrivet? Har läst lite i Aten-tråden men inte helt förstått när det kan vara aktuellt. Vet dock att en tjej, som verkade kunnig, ansåg att man alltid borde få kortison som stödmedicin. Själv äter jag Levaxin pga något förhöjda sköldkörtelvärden och har IBS (eller åtminstone symptom), något som jag förstått kan indikera immunologiska problem. Många i Aten-tråden verkar dock ha överaktivt immunförsvar, något jag inte kan ha eftersom jag jämt är småförkyld... Har frågat AVA, men de vill inte lägga till det. Varför inte bara ösa på med stödmediciner? Kan det verkligen försämra chanserna undrar man...

  • NinaCamilla

    Mooki: Låter lovande! När jag plussade fick jag ocå svag streck i början men tog sedan blodprov som visade Hcg stigningen. Håller tummar att du banar vägen för alla andra ruvare i tråden. Har du några symptom? Förstås kan det vara progesteron oxå men nyfiken...

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016