• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Löparnörden

    Tack för alla lyckönskningar :)

    Tulpa menar att jag enligt min gravid app imorgon går in i vecka 9 eller 8 +0 korrekt sagt. När jag fyllde i uppgifter i gravid appen valde jag sista mensens första dag men man kanske räknar lite annorlunda vid fet.

    Får maila Riga igen och fråga om de verkligen räknat rätt för det är ju väldigt tidig nedtrappning.

  • Micro

    Löpsrnördem: Grattis! Här kan du räkna ut bf m ivf o dagar på embryo, fick länken av Redan47, www.babymed.com/pregnancy-due-date-calculator

    För mig är d Första dagen m medicin inför första syskonförsöket, vilken hemsk huvudvärk:( Känner mig redan lite nervös, vet inte varför men allt blev plötsligt verkligt. Trodde att d skulle kännas lugnare denna gång men nej.

    Fortsatt glad påsk allihop!

  • Löparnörden

    Tack Micro för länken,

    Lycka till med ditt syskonförsök.

    Nu fick jag till det bättre med bf datum.

    Enligt uträkning på den är jag idag i v 7 +5 så jag är visst 2 dagar kortare gången än om man räknar efter sista mensens. Stämmer ju exakt med dig Tulpa.

    Så mycket enklare när jag gick i Huddinge med dottern och slapp räkna på sånt själv utan fick det beräknat där.

  • Micro

    Lite lustig Riga föreslog dag för fet på min sons ett års dag:) blir nog ngn dag längre fram pga jobbet mm.

  • TyckOmMig

    Tjejer behöver lite hjälp tips-inför mitt syskonförsök nu i april idag mitt på dagen kom mensen två dagar tidigare än jag räknat med och antar att koordinatorn inte svarar idag men visst är det på cd 1 man börjar med progynonet?Mitt FET blir nog redan den 13/4 nu.

  • TyckOmMig

    Hur pass viktigt är VUL dag 10-12?
    Min gyn är på kurs när jag mest behöver tid nu tycker dag 10 känns tidigt och räknas mens start mitt på dagen som dag 1?Hade inbokad tid men nu får jag boka om...suck.

  • Savasana

    Man börjar med Progynon på cd 2 eller 3. Min koordinator på AVA brukar svara även om det är helg.

    Mensstart mitt på dagen räknas definitivt som cd 1.

  • TyckOmMig
    Savasana skrev 2016-03-26 16:10:07 följande:

    Man börjar med Progynon på cd 2 eller 3. Min koordinator på AVA brukar svara även om det är helg.

    Mensstart mitt på dagen räknas definitivt som cd 1.


    Tack för svar-fick svar från Veronika trots helgdag så skönt.
    Men progynon 2 tabl morgon och kväll...
    Så retfullt nu i efterhand att jag inte har kvar mina anteckningar från ET 2013 och FET 2014...
    Här i Sverige kör man ju 1 tabl morgon 2 kvällen...
  • Anonym (Längtar)

    Uff ruvardag 7 och har haft fullt upp med mina gäster vilket jag inte har hunnit att känna efter så mycket. Är piggare än vanligt. Kan det vara pga cortisone? Har aldrig käkat det förr. Det som mest känns är mina bröst som ömmar väldigt mycket framför allt när man släpper de fri innan läggdags. Är svullen i magen också. Ibland känns det lite som stick magen men vet inte om det är mensvärk eftersom jag tillhör inte de som får mensvärk utan blir bara frusen innan den ska komma....

    Bappen hur går det för dig?..kram

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016