• Anonym (Kvinna 1)

    Swingland Danmark

    Vilka har besökt Swingland i Danmark?
    Jag och min man var där för två år sedan, nyfikna men utan krav på att vara aktiva.
    Ville uppleva och se om det var något för oss men vi gick mest runt och kände in atmosfären. Kommer åka tillbaka, eventuellt i sommar igen. Vad tyckte ni som varit där?

    Har någon varit på Swingersklubb i England, vi är där några veckor varje sommar och undrar om någon kan rekommendera en bra klubb? Spelar ingen roll var eftersom vi alltid hyr bil

  • Svar på tråden Swingland Danmark
  • Anonym (Swinger)

    Swingland är en av våra favoritklubbar. Oftast trevliga besökare som gärna umgås och har trevligt helt utan krav på sexuella aktiviteter. Det är en klubb där man träffad och har trevligt och har sex med varandra eller med andra helt efter vad man själv vill och inte vill. Man har också ett bra kvotteringssystem och släpper in singelkillar i förhållande till hur många par och tjejer det är på klubben. Funger riktigt bra, klubben ligger lite ocentralt så det är oftast bara trevliga och seriösa singelkillar som tar sig omaket att åka ut till Ishöj de desperata stannar i Centrum och går på Cityswingers eller XX Dark. Vi brukar bo på hotell i Ishöj och sedan åka i till Centrum för det vanliga turistandet. Bra mycket smidigare än att göra tvärtom då klubben som sagt ligget lite ocentralt. En lite kul grej i samnanhanget är att det finns hotell i Ishöj som ger rabbatt på övernattning om man besöker klubben.Ett tecken på att man i Danmark är lite vidsyntare är att ingen höjer ett ögonbryn på hotellet när man säger att man vill ha rabbaterat pris enligt avtalet med Swingland.

  • Anonym (Kvinna 1)
    Anonym (Swinger) skrev 2016-02-10 11:06:47 följande:

    Swingland är en av våra favoritklubbar. Oftast trevliga besökare som gärna umgås och har trevligt helt utan krav på sexuella aktiviteter. Det är en klubb där man träffad och har trevligt och har sex med varandra eller med andra helt efter vad man själv vill och inte vill. Man har också ett bra kvotteringssystem och släpper in singelkillar i förhållande till hur många par och tjejer det är på klubben. Funger riktigt bra, klubben ligger lite ocentralt så det är oftast bara trevliga och seriösa singelkillar som tar sig omaket att åka ut till Ishöj de desperata stannar i Centrum och går på Cityswingers eller XX Dark. Vi brukar bo på hotell i Ishöj och sedan åka i till Centrum för det vanliga turistandet. Bra mycket smidigare än att göra tvärtom då klubben som sagt ligget lite ocentralt. En lite kul grej i samnanhanget är att det finns hotell i Ishöj som ger rabbatt på övernattning om man besöker klubben.Ett tecken på att man i Danmark är lite vidsyntare är att ingen höjer ett ögonbryn på hotellet när man säger att man vill ha rabbaterat pris enligt avtalet med Swingland.


    Tack för svar, nu har jag massor av frågor
    När vi var där så bodde vi på Taastruo Park Hotel, det var inte så långt att åka - vi tog bilen till Swingland men nästa gång ska vi nog åka taxi. Vilket hotell är det i Ishöj som har rabatt?, brukar ni ta bilen eller tar ni taxi. Vad kostar i såfall det?

    Nästa gång vi besöker Swingland så antar jag att vi måste vara medlemmar eftersom vi varit där förut? Vi har en profil på hemsidan sedan innan vi besökte Swingland.

    Vi besökte Swingland när det var parkväll, men det finns ju även mixkvällarna - vilken av kvällarna tycker ni är bäst?

    Vilken tid tycker ni är bäst att komma dit?
    Vi kom ganska sent ... omkring 23.00 sist och då var det fullt "drag" men i omklädningsrummet så var flera par redan på väg där ifrån och det såg inte ut som om de bara hade varit där och tittat och duscharna gick för fullt.

    Har du något annat bra att tipsa om eller som man ska tänka på? Vet att man inte ska gå in i rum med "stängda" dörrar ... men i övrigt?' Ska man komma överens med andra redan i "chill-out rummen eller kan man fråga bli tillfråga i övriga utrymmen?

    De där handdukarna man får låna var inte särskilt stora, får man ta med egna in i lokalerna?

    Får man ta med sig olja?

    Jag squirtar till och från, vad gäller i sådana situationer? Får man bara ha sex i vissa rum då. Visserligen skulle jag ju aldrig ha sex i rum med "känsligt" material men i övrigt? (Därav min tidigare fråga om större handdukar bl.a.)

    Skriv gärna mera om Swingland, tips och annat man ska tänka på

  • Anonym (Swinger)

    På Swingland är det Danskt gemyt som gäller besöker man klubben så som vi gör någon gång per år går det bra att låsa provmedlemskap för kvällen. Kan inte tänka mig att det är något problem att ta med egen handduk och jag som blir rätt varm får alltid en extra handuk om man frågar lite snällt. Vi har bara testat mixkvällar och det har alltid fungerat bra tack vare kvoteringen av singelkillar. Vi kommer oftast rätt tidigt och softar i baren och lär kanna folk. Swingers är oftast rätt bra på att tolka signaler så det mesta löser sig om man bara känner in och inte tränger sig på hur som hälst. Det absolut viktigaste är att man kan läsa sin partner för det är två helt skilda saker att fantisera om sex med flera eller att byta partner mot att uppleva det IRL ett gott råd är att dels prata med varandra om vad man och inte vill uppleva och sedan hela tiden ha ögonkontakt och läsa av varandra. Har för mig att hotellet hetet Zleep. Det finns en länk på klubbens hemsida och även ett kundnummer man kan knappa in om man bokar online.Första gången vi besökte klubben åkte vi bil från centrum men nu bor vi i Ishöj och tar pendeltåg in till centrum för turistande och sedan en promenad ellet taxi mellan klubben och hotellet beroende på väder och dagsform.

  • Man64u

    Swingland låter verkligen bra som första klubb att ta med frun til.

    Kansk nämnt ovan men vad är det för dresskod?

  • Anonym (Halvdan)

    Nu har jag inte varit på just den klubben, men normalt är att man är naken förutom en (ofta för liten, som nämnts) handduk runt midjan.

    Tjejer kan "klä" upp sig med några tjusiga smycken. 

  • Anonym (Swinger)
    Anonym (Halvdan) skrev 2016-02-11 07:03:32 följande:

    Nu har jag inte varit på just den klubben, men normalt är att man är naken förutom en (ofta för liten, som nämnts) handduk runt midjan.

    Tjejer kan "klä" upp sig med några tjusiga smycken. 


    Vet bara om en klubb där det är krav på att vara naken och det är Cityswingers i Köpenhamn, på andra klubbar fungerar det utmärkt att ha lite kläder på sig men gärna då lite snyggt och sexigt. Som kille blir det dock ofta just en handuk runt midjan. Min flickvän går docj aldrig runt helt helt naken utan gärna i sexiga underkläder och ofta oockså i någon läcker liten klännining eller något i lack ellet läder. På vissa klubbar har man också en trevlig regel att man inte är naken i baren. Som med det mästa är det sunt förnuft och respekt för varandra som gäller. Det är således inte populärt att som singelkille gå runt påklädd och flukta på nakna tjejer och par.
  • Anonym (Swinger)
    Man64u skrev 2016-02-10 23:17:42 följande:

    Swingland låter verkligen bra som första klubb att ta med frun til.

    Kansk nämnt ovan men vad är det för dresskod?


    Swingland är en bra första klubb och gärna på en vardag när det inte är så mycket folk och kom tidigt så har tjejen i baren tid och möjlighet att visa runt på klubben och ge lite information om vilka regler som gäller i de olika rummen.

    Amante i Göteborg är dock min personliga favorit att ha som första klubb. En lite familjär klubb där man känner sig välkommen. Ett annat bra tips är att börja med en fest på Lustkammaren. Tjejer har oftast en högre tröskel en killar när det gället att gå in på en klubb och det har Adam och Eva i Norrköping löst med något som heter klubb Eva som är ett gäng lite erfarnare tjejer som fixar pubträffar eller små fester och liknande på klubben enbart för tjejer som ett sätt att mjukstarta kvällen på klubben och vi killar får komma lite senare.
  • Man64u
    Anonym (Swinger) skrev 2016-02-11 07:42:38 följande:
    Swingland är en bra första klubb och gärna på en vardag när det inte är så mycket folk och kom tidigt så har tjejen i baren tid och möjlighet att visa runt på klubben och ge lite information om vilka regler som gäller i de olika rummen.

    Amante i Göteborg är dock min personliga favorit att ha som första klubb. En lite familjär klubb där man känner sig välkommen. Ett annat bra tips är att börja med en fest på Lustkammaren. Tjejer har oftast en högre tröskel en killar när det gället att gå in på en klubb och det har Adam och Eva i Norrköping löst med något som heter klubb Eva som är ett gäng lite erfarnare tjejer som fixar pubträffar eller små fester och liknande på klubben enbart för tjejer som ett sätt att mjukstarta kvällen på klubben och vi killar får komma lite senare.
    Amante låter förstås trevligt med :)
    Vilka har den klubben eller rättare sagt vad är det för "typ" av männsikor som kommer, ålder mm.
    Stämningen familjär, kan du beskriva lite till, låter spännande o trevligt
  • Anonym (Kvinna 1)
    Anonym (Swinger) skrev 2016-02-10 18:55:00 följande:

    På Swingland är det Danskt gemyt som gäller besöker man klubben så som vi gör någon gång per år går det bra att låsa provmedlemskap för kvällen. Kan inte tänka mig att det är något problem att ta med egen handduk och jag som blir rätt varm får alltid en extra handuk om man frågar lite snällt. Vi har bara testat mixkvällar och det har alltid fungerat bra tack vare kvoteringen av singelkillar. Vi kommer oftast rätt tidigt och softar i baren och lär kanna folk. Swingers är oftast rätt bra på att tolka signaler så det mesta löser sig om man bara känner in och inte tränger sig på hur som hälst. Det absolut viktigaste är att man kan läsa sin partner för det är två helt skilda saker att fantisera om sex med flera eller att byta partner mot att uppleva det IRL ett gott råd är att dels prata med varandra om vad man och inte vill uppleva och sedan hela tiden ha ögonkontakt och läsa av varandra. Har för mig att hotellet hetet Zleep. Det finns en länk på klubbens hemsida och även ett kundnummer man kan knappa in om man bokar online.Första gången vi besökte klubben åkte vi bil från centrum men nu bor vi i Ishöj och tar pendeltåg in till centrum för turistande och sedan en promenad ellet taxi mellan klubben och hotellet beroende på väder och dagsform.


    Tack så mycket för att du gav dig tid att svara. Det uppskattas!
  • Anonym (Kvinna 1)
    Anonym (Swinger) skrev 2016-02-10 18:55:00 följande:

    På Swingland är det Danskt gemyt som gäller besöker man klubben så som vi gör någon gång per år går det bra att låsa provmedlemskap för kvällen. Kan inte tänka mig att det är något problem att ta med egen handduk och jag som blir rätt varm får alltid en extra handuk om man frågar lite snällt. Vi har bara testat mixkvällar och det har alltid fungerat bra tack vare kvoteringen av singelkillar. Vi kommer oftast rätt tidigt och softar i baren och lär kanna folk. Swingers är oftast rätt bra på att tolka signaler så det mesta löser sig om man bara känner in och inte tränger sig på hur som hälst. Det absolut viktigaste är att man kan läsa sin partner för det är två helt skilda saker att fantisera om sex med flera eller att byta partner mot att uppleva det IRL ett gott råd är att dels prata med varandra om vad man och inte vill uppleva och sedan hela tiden ha ögonkontakt och läsa av varandra. Har för mig att hotellet hetet Zleep. Det finns en länk på klubbens hemsida och även ett kundnummer man kan knappa in om man bokar online.Första gången vi besökte klubben åkte vi bil från centrum men nu bor vi i Ishöj och tar pendeltåg in till centrum för turistande och sedan en promenad ellet taxi mellan klubben och hotellet beroende på väder och dagsform.


    Tack så mycket för att du gav dig tid att svara. Det uppskattas!
Svar på tråden Swingland Danmark