• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-09 09:05:15 följande:
    Ja så är det sagt ja. Detta avtal finns inte längre. Vi var bland de sista som fick detta innan de slutade med det.

    Jag vet inte hur jag ska förklara på ett bra sätt för jag vet knappt vad som gäller, det enda jag vet är att det är sagt att i aug måste vi ha gjort klart alla 3 försök.
    Kolla upp det där igen. För det är ju orimligt. Sjukvården vet ju själva hur lång tid ett försök tar. Man följer ju kroppen. Det är ju knappast så att man kan genomföra det snabbare än kroppen tillåter.
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-05-09 09:05:15 följande:
    Ja så är det sagt ja. Detta avtal finns inte längre. Vi var bland de sista som fick detta innan de slutade med det.

    Jag vet inte hur jag ska förklara på ett bra sätt för jag vet knappt vad som gäller, det enda jag vet är att det är sagt att i aug måste vi ha gjort klart alla 3 försök.
    Ok! Det låter inte klokt! Hoppas verkligen de tänker till nu för er del!
  • BK1986

    Hej alla kämpar. Jag har haft en liten paus från tråden då jag behövt tid att läka samt att vår relation tagit en rejäl smäll i allt detta med IVF:andet.

    Nu är vi dock igång igen och jag sprayar Suprecur för fullt. Vi får se hur aktiv jag kommer vara här på familjeliv. Måste försöka ha fokus på mig själv just nu.

    Grattis till er som fått plus!

    Stor varm kram till alla er som kämpar och som fått minus. Livet kan vara orimligt hårt. <3

  • Lsaep

    [quote=76611370][quote-nick]BK1986 skrev 2016-05-10 11:45:59 följande:[/quote-nick]Hej alla kämpar. Jag har haft en liten paus från tråden då jag behövt tid att läka samt att vår relation tagit en rejäl smäll i allt detta med IVF:andet.

    Nu är vi dock igång igen och jag sprayar Suprecur för fullt. Vi får se hur aktiv jag kommer vara här på familjeliv. Måste försöka ha fokus på mig själv just nu.

    Grattis till er som fått plus!

    Stor varm kram till alla er som kämpar och som fått minus. Livet kan vara orimligt hårt. <3[/

    Välkommen tillbaka.

    Ja, den här ivf-karusellen tar ju nästan död på all livslust. Inget känns meningsfullt just nu och man får verkligen kämpa i relationen.

    Jag håller tummarna för att det går vägen denna gången.

    Kram

  • Lsaep

    [quote=76604460][quote-nick]Mama5 skrev 2016-05-07 23:16:21 följande:[/quote-nick]Hej på er!

    Jag är på RD 9 och fick tillbakas 2st 2dagar och har testdag den 18/5

    Mitt 3,e försök men bara denna gång fick jag något åter, det blir mitt sista försök då jag passerat 43år nu..

    Väntan är olidlig[/

    Hej Mama5!

    Jag har också testdag den 18/5, jag fick tillbaka 2 st dgr precis som du.

    Hur går ruvandet för dig?

    För mig är det verkligen upp och ner, börjar känna mensvärk emellanåt och då känns det hopplöst. Jag har haft mensvärk de tre andra gångerna jag ruvat och då har mensen kommit precis som vanligt. Så det är väldigt svårt att tänka att det skulle kunna gå vägen.

    Tiden går verkligen sakta nu...

    Håller tummarna för oss!

    Kram

  • Mama5

    Men så roligt Lsaep att du med har den 18:e som test dag.

    För mig pendlar det mellan hopp och förtvivlan, kroppen säger att mensen ska komma men ännu inget, har dock tjuvtestat och fått minus... Men en hel vecka kvar innan testdagens, kan det möjligtvis bli pluss ändå ?

    Ja visst håller jag tummarna hårt hårt och önskar å hoppas att en liten håller på slå rot där inne <3

  • Lsaep

    Mama5; Jag tror inte att du behöver vara orolig om du fick minus en hel vecka innan testdag. Det tar ju några dagar efter att det fäst innan kroppen börjar producera graviditetshormon och sedan tar det ytterligare några dagar innan nivåerna i kroppen är så höga så de ger utslag på test.

    Jag skulle gärna vilja tjuvtesta på söndag morgon för att slippa få oväntad blödning på jobbet på mån el tisdag som vid mina tidigare ruvningar. Men min man vägrar tjuvtesta så jag får hålla mig...

  • Nicka
    Mama5 skrev 2016-05-13 01:50:51 följande:

    Fredagen den 13:e å jag har börjat blöda.... Så typiskt !!


    Neej :(
    Hoppas för dej att de bara är en ofarlig blödning!
Svar på tråden IVF mars/april