• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-08 18:48:38 följande:

    Återigen bakslag. Polypen är tillbaka. Den de sa att inte var en polyp och att vi skulle sluta oroa oss för. Ändå ville de göra ett kontrollerande ultraljud. Sagt och gjort. Nu är den där. Remiss skickad till kvinnokliniken för vidare utredning. Sen operation. Livet rasar igen.

    Att påbörja försök 4 efter sommaren blir det med andra ord inget av. Vi får se om vi ens kommer kunna göra fler försök. Just nu känns det som att allt hopp försvann. Ville bara skriva här och berätta. Kommer hålla mig ifrån FL nu ett tag. Kram till er alla kämpar!


    Jag är så ledsen och höra det. Så jävla orättvist livet är! Hör av dig sedan när du orkar och vill
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-06-08 18:48:38 följande:

    Återigen bakslag. Polypen är tillbaka. Den de sa att inte var en polyp och att vi skulle sluta oroa oss för. Ändå ville de göra ett kontrollerande ultraljud. Sagt och gjort. Nu är den där. Remiss skickad till kvinnokliniken för vidare utredning. Sen operation. Livet rasar igen.

    Att påbörja försök 4 efter sommaren blir det med andra ord inget av. Vi får se om vi ens kommer kunna göra fler försök. Just nu känns det som att allt hopp försvann. Ville bara skriva här och berätta. Kommer hålla mig ifrån FL nu ett tag. Kram till er alla kämpar!


    :( Livet är fan orättvist. Ta hand om er och kom tillbaka med nya tag. Lycka till med operationen. Varma kramar!
  • loppi

    Det blev negativt igen! 2 försök kvar.. men lutar nu åt äggdonation. Skall fråga om det vid nästa besök.

  • BK1986

    Hej på er kämpar. Jag har inte varit jätteaktiv på sistone. Men idag känns det äntligen så positivt. Gjorde äggplock igår. 15 ägg, 8 gick använda och av dem blev hela 4 befruktade! En jädra skräll som det har sett ut för oss vid tidigare IVF:er. Nu håller vi tummarna för återföring på torsdag. :) Stor kram till er alla!

  • mini72
    BK1986 skrev 2016-06-21 15:03:46 följande:

    Hej på er kämpar. Jag har inte varit jätteaktiv på sistone. Men idag känns det äntligen så positivt. Gjorde äggplock igår. 15 ägg, 8 gick använda och av dem blev hela 4 befruktade! En jädra skräll som det har sett ut för oss vid tidigare IVF:er. Nu håller vi tummarna för återföring på torsdag. :) Stor kram till er alla!


    Grattis! Sjukt bra resultat va?! Äntligen! :) Det låter ju som långa protokollet var din grej. Mitt tredje försök resulterade i tvärstopp, eller ja kliniken sa att vi avbryter, på trots av att jag hade en äggblåsa och den var på andra VUL 14mm. Enligt blodprovet som de läste av så var ägget omoget, men jag har erfart att mina blodprov hoppar hej vilt och efter en lång period med nedreglering så orkade jag helt enkelt inte kasta bort allt jag investerat i vårt tredje ivf - så jag och sambon kallar ett ägg för ett ägg och kör naturligt nu istället. Får se vart det kan leda? :)
  • BK1986
    mini72 skrev 2016-06-21 16:19:10 följande:

    Grattis! Sjukt bra resultat va?! Äntligen! :) Det låter ju som långa protokollet var din grej. Mitt tredje försök resulterade i tvärstopp, eller ja kliniken sa att vi avbryter, på trots av att jag hade en äggblåsa och den var på andra VUL 14mm. Enligt blodprovet som de läste av så var ägget omoget, men jag har erfart att mina blodprov hoppar hej vilt och efter en lång period med nedreglering så orkade jag helt enkelt inte kasta bort allt jag investerat i vårt tredje ivf - så jag och sambon kallar ett ägg för ett ägg och kör naturligt nu istället. Får se vart det kan leda? :)


    Tack! Ja för oss är det hur bra som helst. :)

    Åh! Då ska jag verkligen hålla tummarna för er. Räknas det som ett försök från kliniken eller blir det avbrutet?
  • mini72
    BK1986 skrev 2016-06-21 18:41:55 följande:

    Tack! Ja för oss är det hur bra som helst. :)

    Åh! Då ska jag verkligen hålla tummarna för er. Räknas det som ett försök från kliniken eller blir det avbrutet?


    Vi köpte en 3-pack med ivf, så då har man på min klinik lov att avbryta max 1 gång under alla de försöken. Vi har redan avbrutit 2a försöket en gång, så vi har i vart fall betalt för en gång till nu. De ska ringa mig på torsdag efter att de har evaluerat, så får vi veta vägen vidare.

    Verkar inte som jag lyckas producera ägg helt enkelt, och jag misstänker att min kropp har varit sån i mycket lång tid, utan att jag har varit under utredning för det tidigare. Det börjar luta åt äggdonation ifall vi inte klarar 4e försöket.

    Min 10-veckors kost plan har i vart fall fungerat strålande, sund och varierad kost har hjälpt mig tappa 6kg och min bmi har seglat ner till 24.1. Alltid något att vara glad för, men den här ivf-resan är sannerligen krokig! :)
  • BK1986
    mini72 skrev 2016-06-21 19:00:45 följande:

    Vi köpte en 3-pack med ivf, så då har man på min klinik lov att avbryta max 1 gång under alla de försöken. Vi har redan avbrutit 2a försöket en gång, så vi har i vart fall betalt för en gång till nu. De ska ringa mig på torsdag efter att de har evaluerat, så får vi veta vägen vidare.

    Verkar inte som jag lyckas producera ägg helt enkelt, och jag misstänker att min kropp har varit sån i mycket lång tid, utan att jag har varit under utredning för det tidigare. Det börjar luta åt äggdonation ifall vi inte klarar 4e försöket.

    Min 10-veckors kost plan har i vart fall fungerat strålande, sund och varierad kost har hjälpt mig tappa 6kg och min bmi har seglat ner till 24.1. Alltid något att vara glad för, men den här ivf-resan är sannerligen krokig! :)


    Okej. Vad skumt! Man kan ju inte rå för om det blir avbrutet.

    Läste om någon som åkte till Finland för äggdonation. Har för mig att det går fortare där än här i Sverige.

    Men till att börja med så hoppas vi på att detta försök får funka för er! :)

    Vad har du kört för kostplan? Jag ligger på typ 4 kg plus sedan vi påbörjade IVF. Har pendlat en del upp och ner men hormonerna är svåra att motarbeta. :/
  • mini72
    BK1986 skrev 2016-06-21 19:53:44 följande:

    Okej. Vad skumt! Man kan ju inte rå för om det blir avbrutet.

    Läste om någon som åkte till Finland för äggdonation. Har för mig att det går fortare där än här i Sverige.

    Men till att börja med så hoppas vi på att detta försök får funka för er! :)

    Vad har du kört för kostplan? Jag ligger på typ 4 kg plus sedan vi påbörjade IVF. Har pendlat en del upp och ner men hormonerna är svåra att motarbeta. :/


    Ja det känns såklart orättvist, men ivf är ju tydligen det...

    Mina resultat:

    IVF1, kort protokoll: 2 ägg av superkvalitét vid ET, 19 RD. Dålig blodcirkulation i livmodern.

    IVF2, kort protokoll: 1 omoget ägg och 1 tomt skal, avbruten behandling. Äter nu blodförtunnande medicin som ska hjälpa på blodcirkulationen.

    IVF3, långt protokoll: 1 äggblåsa som enligt blodprov innehöll 1 omoget ägg, avbruten behandling. Äter vid detta försök blodförtunnande, samt Melatonin som ska ge fina ägg. Har även startat kostplanen som ska balansera hormonerna. Blir extremt trött av Melatonin och nedreguleringen, och sen att resultatet uteblir känns ju bara botten.

    Vid första mötet med kliniken var de osäkra på om IVF var något för mig, på grund av att mina blodprov/hormoner spretade åt alla håll, och inte gick att tyda. Anledningen till att vi fortsatt behandlingen är resultatet på första försöket.

    Köpte en träningstidning i april "Kom i form", som innehöll en kostplan som passade mig, balansera hormonerna, dämpa stress och förbättra matsmältningen, varför inte liksom? Varje dag innehåller ny frukost, ny lunch och ny middag, massa variationer helt enkelt. Protein i alla måltider, öka mängden grönsaker och minska på köttet blev min melodi. 100g kycklingfilé är ju bara en halv kycklingfilé, så jag har helt enkelt delat och ändrat intaget. Dessutom har den enda mejeriprodukter varit naturell yoghurt. Potatis blev bytt ut till sötpotatis, och vanligt ris till brunt ris och stort sett glutenfritt. Kan inte säga annat än att det funkade för mig.

    Bor i Norge, så vi sneglar på Danmark när det gäller äggdonation. :)
  • celavie1

    Längesedan jag skrev här i tråden. Jag har slickat såren efter mitt missfall. Väntar på att riktiga mensen ska komma efter missfallet. Bortfalls blödningen höll på i 10 dagar och efter blödningen slut har det gått 33 dagar. Den borde ju komma nu. Någon som vet hur länge det kan ta?

    Under tiden har jag skickat mina papper till Falun så i augusti ska vi dit på ett besök och diskutera plan. De ska skicka recept på prasteron DHEA hormon jag ska ta under sommaren. Någon av er som har erfarenhet av det?

    Hur som helst så upplevde jag att bemötandet i Falun var underbart. Sån skillnad mot landstinget!

Svar på tråden IVF mars/april