• Linutis

    Sex och graviditet

    Hej. Är jag ensam om det här?....

    Sen månad 3,5 har jag och sambon inte haft sex, är i månad 6 nu...han säger att jag vill inte "skada" barnet på det sättet vi har sex,ställning osv osv...kan man ta det lugnt då? Nej tydligen inte.... Han ser mig som omtålig nu. Han vill ha sex igen efter förlossning....o med det måste man vänta ett tag igen innan man kör igång liksom...och det vill säga i september oktober..... Jag är så frustrerad....vill skrika, gråta, har en dildo men det är fan inte alltid kul...

    Har ni varit med om liknande? Jag vill inte vara en tjatig jävel för att få till de...vad gjorde ni?

  • Svar på tråden Sex och graviditet
  • Anonym (Di)

    Hej
    Min gubbe e likadan, är v16 15+6, och han vågar inte "ta i" som han brukar, vi hade ett väldigt bra sexliv innan, några gånger i veckan, sedan han fick veta att jag var gravid så har vi haft sex 2 gånger och som sagt han vågar inte ta i som han gjorde innan. så det känns lite "onödigt", det e skönt men inte lika skönt som jag vet att det kan vara.
    Vi hade många missfall innan vi lyckades denna gången och han säger att han är rädd att sexet ska leda till missfall igen, vi snackade med barnmorskan sist vi var där men det lugnade honom inte.  
    Kanske hjälper det din gubbe? att höra från läkare eller barnmorskan att det e ok, så länge det är skönt för er

  • AnniAy

    Har 3 barn så alltså har jag gått igenom 3 graviditeter med sex. Det skadar definitivt inte barnet. Googla bara och visa honom resultaten.

  • Linutis
    Linutis skrev 2016-04-28 22:53:10 följande:

    Hej. Är jag ensam om det här?....

    Sen månad 3,5 har jag och sambon inte haft sex, är i månad 6 nu...han säger att jag vill inte "skada" barnet på det sättet vi har sex,ställning osv osv...kan man ta det lugnt då? Nej tydligen inte.... Han ser mig som omtålig nu. Han vill ha sex igen efter förlossning....o med det måste man vänta ett tag igen innan man kör igång liksom...och det vill säga i september oktober..... Jag är så frustrerad....vill skrika, gråta, har en dildo men det är fan inte alltid kul...

    Har ni varit med om liknande? Jag vill inte vara en tjatig jävel för att få till de...vad gjorde ni?


    Och sen att bara vänta och försöka ha sex får mig att verkligen börja tveka på om jag verkligen vill ha sex. Går så pass länge utan. Kommer vi ens kunna ha sex efter förlossningen o så då man kan ha igen? Kommer jag ens vilja? Efter så många månader? Varför tänker jag så nu? Det är ju klart jag ska vilja men nu börjar jag ifrågasätta mig själv...jag börjar typ överanalysera, kommer sexet funka ingen efter så pass lång tid utan med varandra....
  • Linutis
    AnniAy skrev 2016-04-28 23:12:03 följande:

    Har 3 barn så alltså har jag gått igenom 3 graviditeter med sex. Det skadar definitivt inte barnet. Googla bara och visa honom resultaten.


    Jag har sagt och visat men det hjälper tydligen inte.. :-/ jag är så förtvivlad att jag faktiskt kan gråta ibland. Vissa dagar. Bara sådär.
  • Anonym (gottegris)

    Löjligt. Jag knullade min fru hårt och rejält bakifrån dagen innan förlossning med vårt första barn. Med det andra hade hon ingen lust.

  • Misscaswell

    Min var likadan, tyckte att jag hade blivit lite för "helig" liksom och att det kändes läskigt under sexet att det fanns en bebis i min kropp. Jag hade lust som vanligt och var jättefrustrerad. Till sist hittade vi någon kompromiss där han, om än mer sällan än vanligt, kunde tänka sig oralsex och vissa ställningar där han inte lunde känna magen. Man får ju respektera dem också! Hade känts fel att ha sex mot hans vilja. Kan ni också komma fram till någonkompromisslösning?

  • Linutis
    Misscaswell skrev 2016-04-29 08:00:55 följande:

    Min var likadan, tyckte att jag hade blivit lite för "helig" liksom och att det kändes läskigt under sexet att det fanns en bebis i min kropp. Jag hade lust som vanligt och var jättefrustrerad. Till sist hittade vi någon kompromiss där han, om än mer sällan än vanligt, kunde tänka sig oralsex och vissa ställningar där han inte lunde känna magen. Man får ju respektera dem också! Hade känts fel att ha sex mot hans vilja. Kan ni också komma fram till någonkompromisslösning?


    Aaa okej! Jag får prata med han om kompromiss....som sagt jag vill ju inte eller man vill ju inte tvinga till sex
  • Förstårdig

    Samma problem här. Han slutadr visa sexuellt intresse ca v. 15. Nu i vecka 30.

    Är så frustrerad. Och kåt. Och ledsen.....

    Samt arg! Vet inte varför. Men tänker: när du vill igen om 6månader, tror du verkligen att JAG kommer vilja då!!? Fan heller! Då ska du få smaka på din egen medicin. Fattar att den tankebanan inte tar en till nåt gott, men vet inte vad jag ska göra av saknaden. Fattar nu hur viktigt sex är för ens förhållande!

    Tänker på de nån sa här i tråden om kompromiss. Undrar om jag kommer kunna slappna av i oralsex om jag vet att han egentligen inte vill. Men kanske kan va värt ett försök?

    Just nu kollar jag asmycket på porr för att jag vet inte vad jag annars ska göra av sexlusten....

    Gillar iaf tanken att respektera att han inte vill. Kanske inte ta det personligen. Att se det som hans rätt att inte vilja. Skönt iaf att han inte är den som går in på sektionen på porrsidan som heter "pregnant women"....den fetischen verkar ju inte helt sund. ????

  • Linutis
    Förstårdig skrev 2016-12-10 16:40:04 följande:

    Samma problem här. Han slutadr visa sexuellt intresse ca v. 15. Nu i vecka 30.

    Är så frustrerad. Och kåt. Och ledsen.....

    Samt arg! Vet inte varför. Men tänker: när du vill igen om 6månader, tror du verkligen att JAG kommer vilja då!!? Fan heller! Då ska du få smaka på din egen medicin. Fattar att den tankebanan inte tar en till nåt gott, men vet inte vad jag ska göra av saknaden. Fattar nu hur viktigt sex är för ens förhållande!

    Tänker på de nån sa här i tråden om kompromiss. Undrar om jag kommer kunna slappna av i oralsex om jag vet att han egentligen inte vill. Men kanske kan va värt ett försök?

    Just nu kollar jag asmycket på porr för att jag vet inte vad jag annars ska göra av sexlusten....

    Gillar iaf tanken att respektera att han inte vill. Kanske inte ta det personligen. Att se det som hans rätt att inte vilja. Skönt iaf att han inte är den som går in på sektionen på porrsidan som heter "pregnant women"....den fetischen verkar ju inte helt sund. ????


    Åh vad vi kan lida tsm..sonen är nu snart 4 månader OCH JAG O KILLEN HAR INTE HAFT SEX ÄN!!!! kollade också ett tag för sen försvann lusten men kom tbx typ 1 mån efter förlossningen...Nej hahahha "pregnant woman " att tjejer ställer upp på sånt o filmar o lägger ut på sidor...tänk om barnet får se de senare i livet...respektlöst o smutsigt.

    Typ...Nej fy
Svar på tråden Sex och graviditet