• Anonym (Lite rädd..)

    Rädd för att öppna, vem är hon?

    Hej på er, 

    Tidigare idag har det ringt på två gånger utav en och samma person. En dam i drygt 50-60 års åldern, ser lite halvt sliten ut. Jag har ett titthål i dörren, har försökt, men känner inte alls igen henne.

    Nåväl, när hon ringt på dörren går jag lugnt och tyst fram, tittar igenom hålet, försöker se om det är någon som jag känner eller ej. Känner inte alls igen denna dam. Ser dock att hon står med en "padda" i händerna och tittar på den, samt ringer på om och om igen. Sen går hon när hon inser att "ingen är hemma". Drygt 2 timmar senare kommer hon tillbaka. Vad kan detta vara? Jag väntar inget besök eller någonting, så jag har ingen aning om vad detta kan betyda?

    Och nej jag tänker inte öppna, jag lider utav psykisk ohälsa och vill inte träffa någon alls när jag är hemma. Sen tycker jag det är obehagligt dessutom.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Rädd för att öppna, vem är hon?
  • Anonym (Hwj)

    Säkert radiotjänst för o se om du bet tv avgift? Dom ringer ofta på konstiga tider

  • Anonym (?)

    Tror inte att någon av oss kan svara på vem hon är. Hur skulle vi?

  • Anonym (Lite rädd..)
    Anonym (?) skrev 2016-05-25 21:36:26 följande:

    Tror inte att någon av oss kan svara på vem hon är. Hur skulle vi?


    Bad inte er att veta vem hon är, utan bara vad det kan betyda.
  • Harmagedon

    Massor av försäljare springer runt med iPad för att kunna visa sina erbjudanden och teckna avtal bums. Tex comHem, försäkringsbolag, försäljare av säkerhetsdörrar. De brukar sätta upp lappar eller dela ut i brevlådorna att de kommer vara i ditt område en viss period men inte alla gör så.

  • Anonym (x)
    Anonym (Lite rädd..) skrev 2016-05-25 21:40:08 följande:
    Bad inte er att veta vem hon är, utan bara vad det kan betyda.
    Jo, du frågade vem hon var. Det är ju bara att läsa din rubrik. Men vi kan ju omöjligt veta vem hon är eller vad det betyder att hon ringer på din dörr.
  • Vanja

    Jehovas vittnen! Säkert, Dom brukar vara påstridiga, ringer på tills man öppnar. Sist en sån var här fick jag se en film på paddan.. :)

  • taquine
    Vanja skrev 2016-05-25 21:45:11 följande:

    Jehovas vittnen! Säkert, Dom brukar vara påstridiga, ringer på tills man öppnar. Sist en sån var här fick jag se en film på paddan.. :)


    Brukar inte de alltid gå två ? 

    Ts , det är säkert någon försäljare , skit i att öppna om du inte vill men du hade säkert blivit av med personen ifråga för gott  om du bara sa "Nej tack inte intresserad"
    Goodness me
  • Gunilla1957

    Jag gissar att hon går runt och gör en undersökning, och för in svaren på paddan.

  • Vanja
    taquine skrev 2016-05-25 22:08:41 följande:

    Brukar inte de alltid gå två ? 

    Ts , det är säkert någon försäljare , skit i att öppna om du inte vill men du hade säkert blivit av med personen ifråga för gott  om du bara sa "Nej tack inte intresserad"


    Hos mig är den en dam som kommer, ibland har hon nån med sig men många gånger kommer hon själv.
  • taquine
    Blomma73 skrev 2016-05-25 22:51:30 följande:

    Bor du i hyreslägenhet kan det vara någon från hyresgästföreningen.


    Om så skulle vara tycker man ju att personen  kan skriva ett brev och stoppa i brevinkastet , om det skulle vara så viktigt...

     
    Goodness me
  • Blomma73

    De brukar ju dels vilja värva medlemmar, vilket görs lättare muntligt. Och dels De ha en dialog kring om man har några tankar om huset man bor i och dess hyresvärd

  • Anonym (Padda)

    Skyller på att jag är trött men tänkte först va fan är de för psykfall som springer runt o ringer på hos folk med en PADDA! Men kom på ganska fort att aaaa du menar en iPad haha

  • Anonym (Avon)

    Det var en kvinna här i förrgår och ringde på fyra gånger, hon ville sälja smink från avon. Öppnade enbart fjärde gången för att hon inte slutade ringa. Brukar resonera så att är det någonting viktigt lämnar personen en lapp, avi eller brev. Oroa dig inte TS!

Svar på tråden Rädd för att öppna, vem är hon?