• Anonym (H)

    Bryr mig inte om min väns bebis

    Min bästa vän har nyligen fått barn sedan några veckor tillbaka. Jag har fortfarande inte hälsat på pga en resa som kom ivägen, sedan har jag jobbat och haft lite annat för mig men tanken är att jag ska hälsa på snart. Min vän har nu börjat skicka massa bilder på sitt barn utan vidare anledningar och jag kan inte rå för det men jag känner bara att jag inte bryr mig om barnet på det sättet och jag tycker inte det är sådär superkul att få bebisbilder. Jag är mitt uppe i jobb, resor och annat man gör på sommaren så våra liv är väldigt olika. Men jag vet inte om hon tror att jag tycker det är lika kul som henne, att hon och hennes man fått barn? Det blir lite krystade svar "guuuuud vad sööt", men samtidigt kan jag inte sluta tänka på om jag behöva stå ut med att få statusuppdatering varje vecka nu fram över? De enda barn jag bryr mig väldigt mycket om som om de vore mina egna är mina syskonbarn, men tyvärr är det inte så med mina vänners barn.. Är jag ensam om att känna det såhär tro?

  • Svar på tråden Bryr mig inte om min väns bebis
  • Anonym (Ragna)

    Du är högst normal!! Hon beter sig underligt. Sådana bilder är för närmaste släkten. Om det är personliga mail. Är det något som dyker upp på Facebook eller så får du stå ut med det. Men du behöver väl inte kommentera? Du kan ju för att få fram ditt budskap t ex kontra med bilder på träd varje gång du får en bebisbild... Det får henne ju att tänka efter lite. Men det är inte snällt. Vad är ditt mål?

  • Anonym (K)
    Anonym (H) skrev 2016-06-27 19:01:49 följande:

    Så för att vara en bra vän måste jag visa en uppskattning till hennes bebis som hon förväntar sig när hon skickar alla bilder mm (dvs lika mycket som hon själv) för att jag ska räknas som en bra vän? Jag kan glädjas, men jag finner inget rogivande eller vidare intresse av andras barnmhelt enkelt.


    Hon förväntar sig väl att hennes vän ska dela hennes glädje och att din empati och omtycke ska sträcka sig liiite längre än till bara henne nu, barnet är en del av henne, hennes liv, om du inte ens kan förmå dig att skriva "söt" så kommer eran vänskap bli kortlivad

    En bra vän vill ta del av sina vänners liv
  • Anonym (H)

    Oj oj oj vilka upprörda kommentarer det strömmar in :) Jag skriver såklart inte illa saker tillbaka som vissa av er verkar tro, men istället för att skriva "<3 Guuuuud vad söt hen är, nuttenullgull, har hen bajsat som hen ska idag?" skriver jag kanske bara "Hihi, ser ut som hen har det bra :)" Osv. Men jag orkar snart inte hålla på och dalta och ha en mask på att jag ska behöva lådsas vara lika intresserad av bebisen hon min vän är och tror att jag också är.. Så roligt Tycker jag inte att det är och mitt liv kretsar inte kring hennes barnafödande.

    Snälla ni, läs lite innan ni hoppar på mig sådär.

  • Anonym (H)

    Jag får uppfattningen som att hon föväntar sig kommentarer i stil med de drömmande exemplena jag gav ovan från mig och andra, men det är ingen ärlig kommentar från mig helt enkelt och jag kan inte sitta och lådsas känner jag.

  • Anonym (Ragna)

    Men seriöst: att skriva " gulle" på alla vänners barnbilder, varav många stackars ungar exponeras 5 ggr per dag, av båda föräldrarna.... Det blir ett heltidsarbete! Tänk de tio närmaste, med i snitt 2 ungar var, 5 bilder.... 100 kommentarer per dag..., Vem orkar?

  • Mooomin
    Anonym (Ragna) skrev 2016-06-27 19:30:23 följande:

    Men seriöst: att skriva " gulle" på alla vänners barnbilder, varav många stackars ungar exponeras 5 ggr per dag, av båda föräldrarna.... Det blir ett heltidsarbete! Tänk de tio närmaste, med i snitt 2 ungar var, 5 bilder.... 100 kommentarer per dag..., Vem orkar?


    Du tror på fullaste allvar att vissa får ca 100st bilder om dagen per sms/mail?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Ragna) skrev 2016-06-27 19:30:23 följande:

    Men seriöst: att skriva " gulle" på alla vänners barnbilder, varav många stackars ungar exponeras 5 ggr per dag, av båda föräldrarna.... Det blir ett heltidsarbete! Tänk de tio närmaste, med i snitt 2 ungar var, 5 bilder.... 100 kommentarer per dag..., Vem orkar?


    Jag menade som svar på mms. I sociala media kan man avstå.
  • Jagarsasmart

    Vänta med att svara på några timmar. När du sedan svart så skriver du bara:

    "Gulligt! Se vad jag såg för vackert när jag var ute och sprang i eftermiddags!" och så skickar du en bild på ett träd, ett löv, en sten, eller nått annat.

  • Anonym (K)
    Anonym (H) skrev 2016-06-27 19:25:07 följande:

    Oj oj oj vilka upprörda kommentarer det strömmar in :) Jag skriver såklart inte illa saker tillbaka som vissa av er verkar tro, men istället för att skriva "<3 Guuuuud vad söt hen är, nuttenullgull, har hen bajsat som hen ska idag?" skriver jag kanske bara "Hihi, ser ut som hen har det bra :)" Osv. Men jag orkar snart inte hålla på och dalta och ha en mask på att jag ska behöva lådsas vara lika intresserad av bebisen hon min vän är och tror att jag också är.. Så roligt Tycker jag inte att det är och mitt liv kretsar inte kring hennes barnafödande.

    Snälla ni, läs lite innan ni hoppar på mig sådär.


    Ne allt och alla ska dalta med ditt ego

    Mask.. hur falsk får man vara!?

    Herregu hon fick barnet för några veckor sen och hon begär ju knappast att ditt LIV ska kretsa runt det! Hon vill, som en bra vän, dela sitt liv och sin glädje..

    Allt måste faktiskt inte smeka ditt ego och vara 100% roligt och intressant för just dig hela tiden..
Svar på tråden Bryr mig inte om min väns bebis