• Anonym (Lina)

    Hur mycket ligga runt för att det ska anses vara ok? Får ångest varje gång

    Alltså jag är för att man ska få ligga med hur många man vill osv, men jag kan inte sluta tänka på det.. Nu har jag varit singel i ett år, började ha sex med andra efter 6 månader, så har levt "riktigt" singelliv i 6 månader nu. Jag har haft sex med 6 personer sedan dess, dvs i snitt en ny per månad, men ibland går det två månader mellan och en gång bara en vecka.

    Saken är att jag vill ha sex och närhet, men samtidigt känner jag ångest efteråt, och mycket funderingar om vad andra ska tycka. Vi är i 30-års åldern i mitt kompisgäng och alla har respektive. Jag skämms inför dem om jag varit ut med dem och de vet då om att jag gått hem med någon. Jag känner mig också tudelad dels att jag känner mig "smutsig" som lånar ut min kropp till en helt okänd, samtidigt som jag har ett behov av sex.

    Vad tycker ni? När anses man vara lösaktig och när skulle du tycka att en vän är det? Svara ärligt

  • Svar på tråden Hur mycket ligga runt för att det ska anses vara ok? Får ångest varje gång
  • Pussan
    Anonym (Lina) skrev 2016-08-14 19:08:32 följande:
    Fast jag vill verkligen inte att mina vänner ska tycka att det är fel.. Att det visar på en osäkerhet och dåligt självförtroende för att jag behöver bekräftelse. Har försökt att inte ligga med folk ett tag, min kompis säger att när hon var singel så kunde hon nöja sig med lite hångel och inte gick vidare till sex alla gånger. Jag skulle gärna vilja det, men när alkoholen finns i kroppen är det lätt att gå hela vägen
    Tvärtom visar det på en säkerhet, du gör vad du vill och känner för. Det är kanske din kompis som är osäker?
  • Anonym (sluta dricka)

    Om du gör saker som du får ångest av så sluta med det. Sluta drick och gå hem med killar. Om du mår bra av det så fine, men du mår ju uppenbarligen inte bra av det. Använd din egen hand när du kommer hem istället. Är det närhet du vill ha, så får du inte det via sex. Killarna vill ha en f***a och du ställer upp?

  • Anonym (Snyggare än snyggast.)
    Anonym (Lina) skrev 2016-08-14 18:54:25 följande:

    Alltså jag är för att man ska få ligga med hur många man vill osv, men jag kan inte sluta tänka på det.. Nu har jag varit singel i ett år, började ha sex med andra efter 6 månader, så har levt "riktigt" singelliv i 6 månader nu. Jag har haft sex med 6 personer sedan dess, dvs i snitt en ny per månad, men ibland går det två månader mellan och en gång bara en vecka.

    Saken är att jag vill ha sex och närhet, men samtidigt känner jag ångest efteråt, och mycket funderingar om vad andra ska tycka. Vi är i 30-års åldern i mitt kompisgäng och alla har respektive. Jag skämms inför dem om jag varit ut med dem och de vet då om att jag gått hem med någon. Jag känner mig också tudelad dels att jag känner mig "smutsig" som lånar ut min kropp till en helt okänd, samtidigt som jag har ett behov av sex.

    Vad tycker ni? När anses man vara lösaktig och när skulle du tycka att en vän är det? Svara ärligt


    Min vän var i samma sits som dig och efter fem år med det mönstret och hopp efter kärleken så orkade hon inte längre. Hon avslutade allt genom att bli påkörd av ett tåg så jag måste bara skriva att gör inte så mycket av det som får dig att känna ångest.

    Annars är risken stor nog att du mår tillräckligt dåligt för att ta en sån hänsynslöst beslut som min vän.
  • Anonym (sluta dricka)
    Dasenhard skrev 2016-08-15 14:09:38 följande:
    Ligg på så mycket du orkar.....
    ... trots att hon får ångest av det?
  • Dasenhard
    Anonym (sluta dricka) skrev 2016-08-15 14:19:29 följande:

    ... trots att hon får ångest av det?


    Ja man kan faktiskt knulla även fast man får

    ångest av det
  • Anonym (sluta dricka)
    Dasenhard skrev 2016-08-15 14:27:48 följande:
    Ja man kan faktiskt knulla även fast man får
    ångest av det
    Visst kan man det. Om man vill må dåligt. Hon har ju ångest varje gång efteråt. Då är det ju ganska onödigt att leka madrass.
  • Neonu
    Anonym (sluta dricka) skrev 2016-08-15 14:31:43 följande:

    Visst kan man det. Om man vill må dåligt. Hon har ju ångest varje gång efteråt. Då är det ju ganska onödigt att leka madrass.


    Anledningen till att hon får ångest är folk som du som använder uttryck som "leka madrass". Jag knullar vem jag vill, när jag vill och jag har ingen ångest alls eller känner mig som en madrass. Jag fattar inte, är du avundsjuk eller vad är det frågan om? Varför använda nedvärderande ord samt "sluta dricka och gå hem med killar". Dummaste jag hört. Sluta ha ångest för något som är HELT OKEJ ÅR 2016! Knulla är inte fult!
  • Anonym (Lina)
    Neonu skrev 2016-08-15 18:41:02 följande:

    Anledningen till att hon får ångest är folk som du som använder uttryck som "leka madrass". Jag knullar vem jag vill, när jag vill och jag har ingen ångest alls eller känner mig som en madrass. Jag fattar inte, är du avundsjuk eller vad är det frågan om? Varför använda nedvärderande ord samt "sluta dricka och gå hem med killar". Dummaste jag hört. Sluta ha ångest för något som är HELT OKEJ ÅR 2016! Knulla är inte fult!


    Tror du har delvis rätt, omgivningen gör mycket i min ångest, vad ska andra tycka. Men jag känner mig också ibland som utnyttjad av killen också. Eller ofta är de måna om att det ska vara bra för båda osv, men tycker fortfarande att det ofta handlar om hans njutning, och det är ganska våldsamt sex, vilket jag gillar iofs, tror jag..
  • Anonym (pojken82)

    Hej Lina,

    kvinnor som tar för sig och ligger runt är bland det mest fantastiska som finns! Jag kan förstå hur du tänker och känner angående de möjliga kommentarer andra bidrar med, men strunta i det, strunta i vad ditt kompisgäng kan tänkas tycka när du lämnar krogen eller festen med ännu en ny man! Så till nästa fredag, se framemot att få följa med en främmande kille till hans lägenhet och knulla hårt och länge, och om du har lust gör det samma sak igen på lördag men med en annan! Du lever bara en gång!

Svar på tråden Hur mycket ligga runt för att det ska anses vara ok? Får ångest varje gång