• Anonym (Lina)

    Hur mycket ligga runt för att det ska anses vara ok? Får ångest varje gång

    Alltså jag är för att man ska få ligga med hur många man vill osv, men jag kan inte sluta tänka på det.. Nu har jag varit singel i ett år, började ha sex med andra efter 6 månader, så har levt "riktigt" singelliv i 6 månader nu. Jag har haft sex med 6 personer sedan dess, dvs i snitt en ny per månad, men ibland går det två månader mellan och en gång bara en vecka.

    Saken är att jag vill ha sex och närhet, men samtidigt känner jag ångest efteråt, och mycket funderingar om vad andra ska tycka. Vi är i 30-års åldern i mitt kompisgäng och alla har respektive. Jag skämms inför dem om jag varit ut med dem och de vet då om att jag gått hem med någon. Jag känner mig också tudelad dels att jag känner mig "smutsig" som lånar ut min kropp till en helt okänd, samtidigt som jag har ett behov av sex.

    Vad tycker ni? När anses man vara lösaktig och när skulle du tycka att en vän är det? Svara ärligt

  • Svar på tråden Hur mycket ligga runt för att det ska anses vara ok? Får ångest varje gång
  • Pussan
    Anonym (Lina) skrev 2016-08-15 21:42:45 följande:
    Tror du har delvis rätt, omgivningen gör mycket i min ångest, vad ska andra tycka. Men jag känner mig också ibland som utnyttjad av killen också. Eller ofta är de måna om att det ska vara bra för båda osv, men tycker fortfarande att det ofta handlar om hans njutning, och det är ganska våldsamt sex, vilket jag gillar iofs, tror jag..
    Men nog utnyttjar ni varandra?
    Vad andra ska tycka ska du däremot strunta i, det är ditt liv och riktiga vänner accepterar en som man är. 
  • Anonym (25)
    Anonym (Lina) skrev 2016-08-15 21:42:45 följande:
    Tror du har delvis rätt, omgivningen gör mycket i min ångest, vad ska andra tycka. Men jag känner mig också ibland som utnyttjad av killen också. Eller ofta är de måna om att det ska vara bra för båda osv, men tycker fortfarande att det ofta handlar om hans njutning, och det är ganska våldsamt sex, vilket jag gillar iofs, tror jag..

    Oj, vad träffar du för killar som bryr sig mest om sin njutning, och är våldsamma?


    Jag brukar få de flesta av mina ONS att få orgasm, och jag skulle aldrig vara våldsam, man vet ju inte om de gillar det eller inte. Så allt som inte hör till normen håller jag på tills jag lärt känna dom lite bättre... 


     

  • Anonym (Lina)

    Googlade ?hur slutar man ligga runt?? Och kom till min egen tråd som jag startade för över två år sedan. Sjukt. Det är samma läge nu, vilket jag aldrig trodde för två år sedan. Just nu har jag insett hur jäkla dåligt jag mår av detta. Vill träffa en kille som vill lära känna MIG och inte bara använda min kropp.. känns sjukt destruktivt.

  • Robert 832
    Anonym (Lina) skrev 2016-08-14 18:54:25 följande:

    Alltså jag är för att man ska få ligga med hur många man vill osv, men jag kan inte sluta tänka på det.. Nu har jag varit singel i ett år, började ha sex med andra efter 6 månader, så har levt "riktigt" singelliv i 6 månader nu. Jag har haft sex med 6 personer sedan dess, dvs i snitt en ny per månad, men ibland går det två månader mellan och en gång bara en vecka.

    Saken är att jag vill ha sex och närhet, men samtidigt känner jag ångest efteråt, och mycket funderingar om vad andra ska tycka. Vi är i 30-års åldern i mitt kompisgäng och alla har respektive. Jag skämms inför dem om jag varit ut med dem och de vet då om att jag gått hem med någon. Jag känner mig också tudelad dels att jag känner mig "smutsig" som lånar ut min kropp till en helt okänd, samtidigt som jag har ett behov av sex.

    Vad tycker ni? När anses man vara lösaktig och när skulle du tycka att en vän är det? Svara ärligt


    Lösaktig har inget att göra med antalet men hellre ifall sex blir så viktigt för en att man går isäng med vem som helst av ingen annan anledning än att ha sex.

    En av mina närmaste vänner kallar sig en stolt mansslampa för att han knullar runt men ingen ser honom så eftersom han bjuder på sig, är mån om andra, vill att de ska ha det bra och ställer upp för sina vänner när det krisar.

    Ser själv inget problem med hur många man går i säng med så länge man kan hävda att man tycker om den man gör det med.
  • felicityporter
    Anonym (Lina) skrev 2018-12-10 22:42:13 följande:

    Googlade ?hur slutar man ligga runt?? Och kom till min egen tråd som jag startade för över två år sedan. Sjukt. Det är samma läge nu, vilket jag aldrig trodde för två år sedan. Just nu har jag insett hur jäkla dåligt jag mår av detta. Vill träffa en kille som vill lära känna MIG och inte bara använda min kropp.. känns sjukt destruktivt.


    Åh, din stackare. Försök att sluta dricka om det är det som slutligen gör att du har svårt att stanna vid hångel (om du behöver närhet) och om det är en stor bidragande orsak att du har svårt att bryta detta destruktiva mönstret.

    Det är nog väldigt få människor som faktiskt mår bra av att ligga runt skulle jag tro, om man tittar på den - lilla - statistisk som finns i ämnet har en klar majoritet visat sig lida av ångest, bekräftelsebehov och mår inte bra av att det.
  • Anonym (Lina)
    felicityporter skrev 2018-12-10 22:55:50 följande:

    Åh, din stackare. Försök att sluta dricka om det är det som slutligen gör att du har svårt att stanna vid hångel (om du behöver närhet) och om det är en stor bidragande orsak att du har svårt att bryta detta destruktiva mönstret.

    Det är nog väldigt få människor som faktiskt mår bra av att ligga runt skulle jag tro, om man tittar på den - lilla - statistisk som finns i ämnet har en klar majoritet visat sig lida av ångest, bekräftelsebehov och mår inte bra av att det.


    Ja alkoholen har en stor bidragande faktor och jag överväger att sluta,, Jaså finns det såna undersökningar? Det förvånar mig inte., håller på stt bli tokig. Har ett sjukt bekräftelsebehov alltså, blir bara ledsen IM killen jag varit med inte hör av sig eller avvisar mig.
  • Anonym (Sandy.)

    Träffa en muslimsk man. De dricker inte alkohol.

  • Tom Araya
    Anonym (Lina) skrev 2016-08-14 18:54:25 följande:

    Alltså jag är för att man ska få ligga med hur många man vill osv, men jag kan inte sluta tänka på det.. Nu har jag varit singel i ett år, började ha sex med andra efter 6 månader, så har levt "riktigt" singelliv i 6 månader nu. Jag har haft sex med 6 personer sedan dess, dvs i snitt en ny per månad, men ibland går det två månader mellan och en gång bara en vecka.

    Saken är att jag vill ha sex och närhet, men samtidigt känner jag ångest efteråt, och mycket funderingar om vad andra ska tycka. Vi är i 30-års åldern i mitt kompisgäng och alla har respektive. Jag skämms inför dem om jag varit ut med dem och de vet då om att jag gått hem med någon. Jag känner mig också tudelad dels att jag känner mig "smutsig" som lånar ut min kropp till en helt okänd, samtidigt som jag har ett behov av sex.

    Vad tycker ni? När anses man vara lösaktig och när skulle du tycka att en vän är det? Svara ärligt


    Jag skiter i "lösaktighets"-begreppet, men att du har ångest låter inget bra.

    Vem behöver veta vem och hur många du ligger med?
    Är det vad du oroar dig över så är det ju bara sluta ragga på krog och fest där dina vänner är med och istället träffa killar på andra sätt.

    Om du inte vill eller är redo för ett förhållande ska du kanske fundera över att träffa någon som åtmistone är en fast partner för sex och närhet.


  • Tom Araya
    Anonym (Sandy.) skrev 2018-12-10 23:43:21 följande:

    Träffa en muslimsk man. De dricker inte alkohol.


    Muslimska män, om de nu till punkt och pricka ska följa alla påbud av sin religion, ska inte enskilt umgås med vuxna kvinnor som inte är hans mamma, fru eller syster och definitivt inte ha sex utanför äktenskap.

    Nu följer inte alla muslimska män alla regler slaviskt och därför finns också muslimska män som dricker alkohol och kollar på porr.
  • Norrland 2
    Anonym (Lina) skrev 2018-12-10 23:01:48 följande:

    Ja alkoholen har en stor bidragande faktor och jag överväger att sluta,, Jaså finns det såna undersökningar? Det förvånar mig inte., håller på stt bli tokig. Har ett sjukt bekräftelsebehov alltså, blir bara ledsen IM killen jag varit med inte hör av sig eller avvisar mig.


    Klart det är härligt att få bekräftelse på att han är intresserad av mig och få känslan av att det är mig han vill ha ! Sen är kanske lätt så man går ut ungefär samma människor och ställen och efter tag är det inte så mycket nytt folk man mötter! Har skälv inte varit singel så länge och inte heller än riktigt behov av träffa någon ! Är mer den där lugna typen som inte hastar fram riktigt Haha men vi måste ju va ungefär samma ålder så vi få kanske skriva lite med varandra få se om vi skulle gilla och tycka om varandra
Svar på tråden Hur mycket ligga runt för att det ska anses vara ok? Får ångest varje gång