• Anonym (Hans)

    Risker med en trekant

    Hej!

    Jag har ett litet dilemma. Jag och min frus sexliv är väl lite händelselöst numera efter att ha varit gifta i många år. Eller det är väl mest från min frus sida som ett begär efter ett mer intressant sexliv finns. Hon har föreslagit en trekant med någon annan för att krydda upp det hela, och hon är verkligen intresserad av detta. 

    Det skulle innebära att vi provade med en annan man för hennes del och en annan kvinna för min del. Egentligen så är jag inte så intresserad av detta, men jag är rädd att vårt äktenskap kan gå ännu mera utför om jag inte går med på det här, och jag vill ju såklart att vårt äktenskap kan räddas. 

    Jag undrar ni som varit med om en trekant, och varit skeptiska till det innan, hur bra har det fungerat? Jag är rädd för att jag ska bli svartsjuk, eller att jag ska tro att hon blir mer intresserad av den mannen som vi har trekant med efteråt. 

    Vidare undrar jag om det är bättre att ha en trekant med någon vi känner väl, eller är det bättre med någon helt okänd?

    Med Vänliga Hälsningar
    Hans
  • Svar på tråden Risker med en trekant
  • Anonym (Hans)
    Anonym (Sad) skrev 2016-08-23 10:34:20 följande:

    Du verkar inte gilla iden med trekant så vad du än gör, var inte med på det.

    Finns det någon speciell hon tänker på ? kanske kan vara en "ursäkt" för att få ligga med den personen.

    Har du också klart för dej hur du skulle reagera när du ser henne med en annan, ligga med honom  ge oralsex m.m.?

    Tänk om hon blir förälskad i honom.

    Kan bli så att du äcklas av henne efteråt och inte vill vara med henne.
    Ni har varit  ihop i många år antar att det finns barn med i bilden.

    Innan ni gör något, gå igenom alla eventualiteter som kan ske


    Ja hon har nämnt en man som hon och jag känner lite grann, men det var bara en gång hon nämnde det. Tror du hon vill ha trekant bara för att få vara med just den här mannen?
  • Anonym (Hans)
    Anonym (Tjej) skrev 2016-08-23 15:37:22 följande:

    Jösses, kan man vara för trött för sex? Det finns ju ingen bättre avslappning.

    Jag tar sex framför soffhäng vilken dag som helst.

    Jag förstår henne verkligen. Inte att hon vill ha trekant, men att hon vill liva upp det. Snacka om att inte känna sig sedd.

    Men gör det inte. Det räcker nog om du hittar på något annat. En timme på tu man hand räcker till mycket, och det kan man väl klämma in hur ofta som helst.

    Hon känner såklart att du inte tycker att hon är viktig och vill bli bekräftad med sex. Precis som jag, faktiskt.

    Ge henne lite mer av dig. Inte fler.


    Jag har aldrig haft sånt stort intresse för just fysisk sex. Man är ju olika. Därmed inte sagt att jag inte gillar sexuella tankar, fantastier och beröring. Men min fru vill ha lite tuffare sex än vad jag vill. Så där kolliderar vi lite. Jag kan väl ibland tycka att ha just fysisk sex många gånger känns lite jobbigt och en ansträngning från min sida. 
  • Anonym (milla)
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-23 16:13:53 följande:

    Jag har aldrig haft sånt stort intresse för just fysisk sex. Man är ju olika. Därmed inte sagt att jag inte gillar sexuella tankar, fantastier och beröring. Men min fru vill ha lite tuffare sex än vad jag vill. Så där kolliderar vi lite. Jag kan väl ibland tycka att ha just fysisk sex många gånger känns lite jobbigt och en ansträngning från min sida. 


    Men er lösning är ju upplagt för katastrof.

    Har ni nånsin sex som du gillar? För det är ju inte konstigt om du också tappar sexlusten om du inte får det sex du vill ha.
  • Anonym (Sad)
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-23 16:11:34 följande:
    Ja hon har nämnt en man som hon och jag känner lite grann, men det var bara en gång hon nämnde det. Tror du hon vill ha trekant bara för att få vara med just den här mannen?
    Det behöver det inte vara, men självklart vill hon säkert att den hon ska ha sex med är attraktiv.

    Antar att hon vet om att du är osäker, men vill köra ändå?

    Det lite som att du blir in målad i ett hörn och inte har något annat alternativ
  • Anonym (Hans)
    Anonym (milla) skrev 2016-08-23 16:16:52 följande:
    Men er lösning är ju upplagt för katastrof.

    Har ni nånsin sex som du gillar? För det är ju inte konstigt om du också tappar sexlusten om du inte får det sex du vill ha.
    Ja om jag inte kan hantera mina känslor i en trekant så är det en katastrof. Det jag tänkte var att om det är en sådan stark längtan efter en trekant som min fru har så kanske det kan vara värt det. 

    Javisst det har vi ju. Jag gillar sex ibland, men det är inte lika ofta som min fru, och jag gillar lite mer romantik och känslor. Jag är väl en lite mjukare man än de flesta andra tror jag. 
  • Tecum
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-23 16:11:34 följande:
    Ja hon har nämnt en man som hon och jag känner lite grann, men det var bara en gång hon nämnde det. Tror du hon vill ha trekant bara för att få vara med just den här mannen?
    Att hon redan spanat in någon låter inte bra, det är ungefär som att hon vill vara otrogen med ditt tillstånd. Och vad hjälper det om hon blir mer pigg på sex efter trekanten, det är ju du som har för lite lust och då du är så tveksam till trekant lär du inte gå igång på det. Om du vill rädda äktenskapet är det bättre om du blir aktivare i sovrummet, både mer varierat och oftare.

    Det lär knappast bli någon trekant med en tjej, de är inte lätta att hitta. Det blir ditt jobb att ordna henne och du har inte rätta drivet  för det. 
    Läs boken "Swing" av Bengt Ohlsson, du kan nog känna igen dig i den manlige huvudkaraktären.

    Har du funderat på öppet förhållande, att din fru får ha en älskare då och då? Då slipper du anstränga dig samtidigt som hon både får ha kakan och äta den.
  • Anonym (Hans)
    Anonym (Sad) skrev 2016-08-23 16:23:06 följande:
    Det behöver det inte vara, men självklart vill hon säkert att den hon ska ha sex med är attraktiv.

    Antar att hon vet om att du är osäker, men vill köra ändå?

    Det lite som att du blir in målad i ett hörn och inte har något annat alternativ
    Hon nämnde ju bara honom en gång, så det behöver ju inte betyda något alls.

    Jag vet inte, såvida jag inte kommer på något annat som hon vill göra i stället. Jag är ju nöjd med vårt sexliv som vi har det, men inte hon så... nåt får väl ändras på.
  • Anonym (milla)
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-23 19:22:45 följande:

    Hon nämnde ju bara honom en gång, så det behöver ju inte betyda något alls.

    Jag vet inte, såvida jag inte kommer på något annat som hon vill göra i stället. Jag är ju nöjd med vårt sexliv som vi har det, men inte hon så... nåt får väl ändras på.


    Är du verkligen nöjd?
  • Anonym (Hans)
    Tecum skrev 2016-08-23 17:44:13 följande:
    Att hon redan spanat in någon låter inte bra, det är ungefär som att hon vill vara otrogen med ditt tillstånd. Och vad hjälper det om hon blir mer pigg på sex efter trekanten, det är ju du som har för lite lust och då du är så tveksam till trekant lär du inte gå igång på det. Om du vill rädda äktenskapet är det bättre om du blir aktivare i sovrummet, både mer varierat och oftare.

    Det lär knappast bli någon trekant med en tjej, de är inte lätta att hitta. Det blir ditt jobb att ordna henne och du har inte rätta drivet  för det. 
    Läs boken "Swing" av Bengt Ohlsson, du kan nog känna igen dig i den manlige huvudkaraktären.

    Har du funderat på öppet förhållande, att din fru får ha en älskare då och då? Då slipper du anstränga dig samtidigt som hon både får ha kakan och äta den.
    Hon har ju bara nämnt denne mannen en gång angående trekanten så det behöver inte betyda något. 

    Jo jag tror också det blir svårt att hitta någon för mig, om en inte går till nån kontaktannonssida eller så. 

    Öppet förhållande? Nej det har jag aldrig tänkt på. Det låter inget som skulle passa mig direkt. Hur skulle det fungera egentligen?
  • Anonym (Hans)
    Anonym (milla) skrev 2016-08-23 19:32:32 följande:
    Är du verkligen nöjd?
    Jag är inte nöjd med att min fru inte är nöjd med vårt sexliv, men själv känner jag inte att behovet av att ändra vårt sexliv.
  • Anonym (g)

    Först och främst ska du absolut inte göra något du inte vill! 


    Men vad känner du för att kanske träffa ett par istället? Då kan ni ju välja om ni vill hålla på med dom eller ha sex med era partners fast i samma rum tex (väldigt vanligt). På det sättet behöver du inte oroa dig på samma sätt som om det bara skulle vara en ensam kille.

    Och ta absolut INTE någon som ni känner/ är bekant med om ni bestämmer er för att prova med fler. 

    Men återigen, gör inget du inte vill. Det måste finnas andra sätt ni kan liva upp sexlivet på som går hem hos båda. Leksaker? Sex på någon annan plats än hemma i sängen? Rollspel? Du kanske kan binda fast henne (behöver inte vara hårt) och sätta ögonbindel och sedan tillfredsställa henne som du vill - då behöver det ju inte vara hårt sex om du känner dig obekväm med det

  • Anonym (Hans)
    Anonym (g) skrev 2016-08-23 21:17:57 följande:

    Först och främst ska du absolut inte göra något du inte vill! 


    Men vad känner du för att kanske träffa ett par istället? Då kan ni ju välja om ni vill hålla på med dom eller ha sex med era partners fast i samma rum tex (väldigt vanligt). På det sättet behöver du inte oroa dig på samma sätt som om det bara skulle vara en ensam kille.

    Och ta absolut INTE någon som ni känner/ är bekant med om ni bestämmer er för att prova med fler. 

    Men återigen, gör inget du inte vill. Det måste finnas andra sätt ni kan liva upp sexlivet på som går hem hos båda. Leksaker? Sex på någon annan plats än hemma i sängen? Rollspel? Du kanske kan binda fast henne (behöver inte vara hårt) och sätta ögonbindel och sedan tillfredsställa henne som du vill - då behöver det ju inte vara hårt sex om du känner dig obekväm med det


    Ok tack för svaret. Ja jag får försöka hitta något alternativ och får väl anstränga mig själv lite så gott det går på den fronten. Ett annat par vore bättre, för då skulle det kännas säkrare och då blir det ju n"jämnt" så att säga.
  • Tecum
    Anonym (Sunnan) skrev 2016-08-23 08:34:47 följande:
    Jag tror inte att lösningen är trekant för er. Testa att jobba mindre först. Jag läste ett tips för ett tag sedan att man skulle boka in tid för¨närhet och erotik. Låter knäppt och jag har inte testat, men man ska alltså boka in en tid i veckan då man slutar lite tidigare från jobbet, tar det lite lugnt och bara ägnar sig åt varandra. Erotiken stressas lätt bort annars. Om du är för stressad för sex i vanliga fall blir det inte bättre med trekant.
    Det är jättebra att "boka tid" för sex, det är perfekt i ett parförhållande där man har svårt att hinna. Dels blir det av, dels har man något att se fram emot och bygger upp en förväntan.
    Det är som med otrohetssex, det är så hett just för att parterna måste planera in träffarna och förväntan byggs upp.
  • Anonym (milla)
    Tecum skrev 2016-08-23 21:56:04 följande:

    Det är jättebra att "boka tid" för sex, det är perfekt i ett parförhållande där man har svårt att hinna. Dels blir det av, dels har man något att se fram emot och bygger upp en förväntan.

    Det är som med otrohetssex, det är så hett just för att parterna måste planera in träffarna och förväntan byggs upp.


    Men en grej med otrohet är ju också att det är nytt, spännande och förbjudet.

    De skulle kanske införliva såna element i sitt sexliv. Fast å andra sidan är ju ts nöjd med det de har.
  • Anonym (Hans)
    Anonym (milla) skrev 2016-08-23 21:59:06 följande:
    Men en grej med otrohet är ju också att det är nytt, spännande och förbjudet.

    De skulle kanske införliva såna element i sitt sexliv. Fast å andra sidan är ju ts nöjd med det de har.
    Hur då menar du? Införa otrohet? Jag vill absolut inte att min fru är otrogen. 
  • Anonym (milla)
    Anonym (Hans) skrev 2016-08-23 22:05:39 följande:

    Hur då menar du? Införa otrohet? Jag vill absolut inte att min fru är otrogen. 


    Nej men man kan ju införa elemant av nyhet, spänning och förbjudet i sitt gemensamma sexliv om man vill.
  • Anonym (Hans)
    Anonym (milla) skrev 2016-08-24 00:00:46 följande:
    Nej men man kan ju införa elemant av nyhet, spänning och förbjudet i sitt gemensamma sexliv om man vill.
    Aha jag förstår. Typ som ett litet spel? 

    Tack för all hjälp! Jag kanske återkommer med hur det gått.
Svar på tråden Risker med en trekant