• Anonym (Egalitarianen)

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-11-22 08:17:18 följande:

    Du kanske bara har ett osedvanligt feministiskt medvetet och könsrollsupplyst kvinnogäng? Det mesta sjuka är dock att vissa män finner framåtkvinnor oattraktiva. De säger att de vill själva ha "den jagande rollen", inte förpassa den till kvinnor.


    Ah det vet jag inte. De tjejer som ändrade personlighet inför män skulle jag säga var allt annat än upplysta feminister. Jag upplevde det som att deras stora mål i livet vara att alltid ha en pojkvän och de ansträngde sig definivt för att nå det målet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-11-22 08:23:04 följande:

    Fast jag hade blivit väldigt smickrad av tvåan med, och hade tackat ja till den inviten. Det är väldigt intressant varför män generellt oftare svarar ja på en ganska snabb "vill du knulla"-fråga jämfört med kvinnor.


    För det första tror jag få skulle gör det på riktigt.

    För det andra har det väl synen på män, kvinnor och sexualitet att göra. Jag tror du mer får tänka dig att en stor stark man skulle komma fram till dig och fråga om du ville knulla för att få något som ens liknar en jämförelse.
  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-11-22 08:27:04 följande:

    Får man förresten fråga om du blivit avvisad av en karl någon gång?


    Det är väl klart att det finns en otroligt massa män som inte vill ha mig.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-11-16 10:58:03 följande:

    Jag förespråkar ömsesidig kontakt dvs att både män och kvinnor får uteymme att visa vad de känner. Både män och kvinnor ska slippa ovälkomna sexuella påhopp. Att kvinnor ska börja bete sig som vissa män och inte alls läsa av mottagarens intresse (vilket så klarr många kvinnor redan gör genom att nypa främlingar i rumpan osv) låter inte som en bra lösning enligt mig. Bättre om både män och kvinnor slutar bete sig på det sättet.

    Det låter som om du tror att kvinnor skulle bli ledsna att slippa "sexuella inviter" från personer som de inte ens haft ögonkontakt med. Som om det vore nåt slags hot att sluta med det. Jag tycker att det vore en positiv utveckling.


    Men om de inte ens blev uppraggade av de män de attraheras av då? Utan får ta initiativet själv. Skulle du säga att det vore problematiskt?
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-11-16 12:18:34 följande:

    Som kagvhar skrivit tidigare

    1. Vi styrs mer av förväntningar på oss själva och på varandra beroende på kön än vad vi tror. Att göranågot som man är uppfostrad med/som sitter hårt i identiteten att man inte ska göra är svårt. Så om man är uppfostrad att man inte får ta för sig (och samhället också sigbalerar det) är det svårt tt göra det. Man kanske inte ens uppfattar att man kan. Och nej jag tycker inte att det är konstigt att visa män begår sexuella "påhopp" eftersom samhällets signaler länge varit att det är ok. Nu händer mycket på det området så förhoppningsvis kommer det ha minskat om 50 år.

    2. Jag håller inte med om bilden att kvinnor idag är passiva vad göller att skaffapartner. Däremot tar män pch kvinnor initiativ på olika sätt. Ofta handlar det ju om ett vöxelspel där både män och kvinnor visar varandra intresse. Att läsa av signaler måste ju alla göra när man skapar relationer oavsett kön och oavsett typ av relation. Det tycker jag är självklart. Jag tror inte heller att merparten av män som gör dessa "påhopp" gör det för att de är oförmögna att läsa av signaler. Jag tror att de medvetet skiter i det för att de kan, tycker det är kul och uppfattar sig ha rätt till det.

    3. Kvinnor slipper väl knappast sexuella påhopp för att de tar för sig själva. Snarare riskerar de att få fler. Så det sambandet förstår jag inte.


    Vill du påstå att en majoritet av alla kvinnor söker upp män själva?
  • Anonym (Egalitarianen)
    vigge skrev 2016-11-16 18:12:16 följande:

    Alltså... Hur orkar ni? Tänk vad många bra filmer ni hade kunnat se istället för att sitta här och tjattra som ett par nördar.


    Äsch, Clint Eastwood och Jack Nicholson och alla de där är ändå på dekis...
  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-11-23 18:39:49 följande:

    Men om de inte ens blev uppraggade av de män de attraheras av då? Utan får ta initiativet själv. Skulle du säga att det vore problematiskt?


    Omfolk helt slutade ta kontakt med varandra och levde helt isolerade från all annan mänsklig kontakt vore det problematiskt ja.

    Om intresserade män/kvinnor säger "hej" istället för att nypa nån i rumpan är inte problematiskt.

    Jag tror jag har skrivit tidigare i tråden att jag skulle önska det vore lite lättare att ta kontakt med varandra rent generellt i Sverige. Varje person som tvingas leva i ofrivillig ensamhet (och nu avser jag inte bara eller ens främst kärleksrelationer) är förstås ett misslyckande för samhället.

    Självklart anser jag att både män och kvinnor ska känna sig fria att ta kontakt med nya människor, jag anser att folk har för lite kontaktytor snarare än tvärtom.

    Jag tycker inte att det är provlematiskt att vara sig attraktiva eller oattraktiva personer söker kontakt - däremot är det problematiskt när människor tar sig friheter över andra människor, förminskar den till sexuella objekt och på andra sätt beter sig oförskämt.

    Så fick jag välja mellan att nån kommer fram och tex tafsar på mig och att ingen nånsin kommer fram skulle jag tusen ggr hellre välja alternativ två.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Cecese skrev 2016-11-16 23:16:24 följande:

    Visst får du det  


    Jag tycker att det är oschyst mot hans fru. Men det är ju bara min åsikt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-11-23 18:44:04 följande:

    Vill du påstå att en majoritet av alla kvinnor söker upp män själva?


    Jag kan fördtås bara svara utifrån mina egna erfarenheter och jag känner inte en enda kvinna som aldrig nånsin tagit kontakt med en person av motsatt kön.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Smecker skrev 2016-11-18 16:23:37 följande:

    Uppfattar som en, skrev Anonym (ankare). Hur män är är irrelevant, det är hur de uppfattas som spelar roll.


    Och där tror jag återigen inte att de skulle uppfattas som en 70-årig alkis. Män är i själva verket ganska trevliga varelser.
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden