• Sthlmsthlm

    Vi som är gravida efter ÄD 2017

    Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

    Hoppas jag får sällskap!

  • Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • UndrandeSökare

    Hej Micro - Jag läste att du fått ett barn och sen har problem med syskonförsöken. Jag tänkte angående medicinering, tar du något mer förutom östrogen och Lutinus och Trombyl? Har du tagit immunprover? För en del kvinnor går det bra med första graviditeten, men sen taggar immunförsvaret upp, och då kan det behövas mediciner som håller nere immunförsvaret för att lyckas med graviditeten t ex kortisontabletter eller Intralipiddropp.

    Kolla gärna med din klinik om du kan få ta prover där annars är det många som vänt sig till Penny på Serum eller Dr D på Life Clinic (båda klinikerna ligger i Aten).

    Lycka till !

  • elvira74
    Gulsippa400 skrev 2017-02-08 15:59:31 följande:

    Tack! :) De hade vuxit som de ska men den ena är fortfarande mindre och i nuläget kan det gå lite hur som helst. Nästa gång kommer läkaren kunna se bättre.


    Måste vara jobbigt att gå och vänta. Håller alla tummar och tår att allt går bra. På onsdag är det dags för mitt nästa ultraljud, men denna gången är jag inte så nervös.
  • Micro
    UndrandeSökare skrev 2017-02-08 16:55:17 följande:

    Hej Micro - Jag läste att du fått ett barn och sen har problem med syskonförsöken. Jag tänkte angående medicinering, tar du något mer förutom östrogen och Lutinus och Trombyl? Har du tagit immunprover? För en del kvinnor går det bra med första graviditeten, men sen taggar immunförsvaret upp, och då kan det behövas mediciner som håller nere immunförsvaret för att lyckas med graviditeten t ex kortisontabletter eller Intralipiddropp.

    Kolla gärna med din klinik om du kan få ta prover där annars är det många som vänt sig till Penny på Serum eller Dr D på Life Clinic (båda klinikerna ligger i Aten).

    Lycka till !


    Tusen tack för tips allt som kan hjälpa är värdefullt. Tar även prednisolon men bara 10 mg. Inget dropp. Vad är det för prover som tas i Aten? Måste man åka dit för att ta dessa?
  • UndrandeSökare
    Micro skrev 2017-02-09 16:36:42 följande:
    Tusen tack för tips allt som kan hjälpa är värdefullt. Tar även prednisolon men bara 10 mg. Inget dropp. Vad är det för prover som tas i Aten? Måste man åka dit för att ta dessa?
    Hej Micro !
    Jag är bara glad om jag kan hjälpa till
    Båda klinikerna gör immunologiska utredningar, mitt förslag är att du kontaktar båda klinikerna och kollar vad de kan erbjuda just dig.
    De tar jättemånga prover men bland annat tar de prover för Tnf-alfa, Nk-celler och en massa annat. De behandlar bland annat sina patienter med Trombyl, Fragmin, Prednisolon, Intralipid dropp, men även andra mediciner som Neupogen, Humira etc ifall det behövs. Allt beroende på hur aggressivt kvinnans immunförsvar är.

    Penny är chef på Serum och här hittar du Serums hemsida, www.ivfserum.com/
    och här är deras mailadress: info@ivfserum.com

    Dr Dimitris Papanikolaou (eller Dr D som han ofta kallas här på Familjeliv)
    driver Life Clinic, här är hemsidan för den kliniken: www.lifeclinic.gr/index.html
    Dr Ds mailadress är lifeclinic@gmail.com

    Lycka till !
  • Micro
    UndrandeSökare skrev 2017-02-09 20:39:26 följande:
    Hej Micro !
    Jag är bara glad om jag kan hjälpa till
    Båda klinikerna gör immunologiska utredningar, mitt förslag är att du kontaktar båda klinikerna och kollar vad de kan erbjuda just dig.
    De tar jättemånga prover men bland annat tar de prover för Tnf-alfa, Nk-celler och en massa annat. De behandlar bland annat sina patienter med Trombyl, Fragmin, Prednisolon, Intralipid dropp, men även andra mediciner som Neupogen, Humira etc ifall det behövs. Allt beroende på hur aggressivt kvinnans immunförsvar är.

    Penny är chef på Serum och här hittar du Serums hemsida, www.ivfserum.com/
    och här är deras mailadress: info@ivfserum.com

    Dr Dimitris Papanikolaou (eller Dr D som han ofta kallas här på Familjeliv)
    driver Life Clinic, här är hemsidan för den kliniken: www.lifeclinic.gr/index.html
    Dr Ds mailadress är lifeclinic@gmail.com

    Lycka till !
    Tack<3
  • Sthlmsthlm

    Hur går det för er? 
    Vi ligger ju väldigt lika så jag gissar att ni också är inne i "mellanveckor". Allt känns bra, oron har avtagit, jag börjar känna mig gravid på riktigt. Liten putmage som inte går att dra in. Har liksom landat i att jag är gravid.

    Dessutom är idag den första dagen utan lutinus sedan typ 19 november. OH HAPPY DAY! Så jäkla skönt, har varit så less på skiten. Nu kanske man kan få lite av sitt sexliv tillbaks (känns som jag helt fallit av vagnen - hjälp!). 

  • dreamz
    Sthlmsthlm skrev 2017-02-14 16:49:21 följande:

    Hur går det för er? 

    Vi ligger ju väldigt lika så jag gissar att ni också är inne i "mellanveckor". Allt känns bra, oron har avtagit, jag börjar känna mig gravid på riktigt. Liten putmage som inte går att dra in. Har liksom landat i att jag är gravid.

    Dessutom är idag den första dagen utan lutinus sedan typ 19 november. OH HAPPY DAY! Så jäkla skönt, har varit så less på skiten. Nu kanske man kan få lite av sitt sexliv tillbaks (känns som jag helt fallit av vagnen - hjälp!). 


    Härligt med putmage!

    Själv har jag oxå fått mage.. en stooor mage.. fast en ännu större röv! *skratt*

    Är i V 20+1 idag och har avverkat 50% så nu e de bara 50% kvar ! Weeeee!

    Känner dock inte bebis än då jag har moderkakan i framvägg så längtar tills den dagen jag kan känna! <3

    Sexlivet här har varit bra tills nu då min sambo tycker det känns konstigt eftersom pyret växer...

    Vilken vecka är du i?

    Kram!
  • UndrandeSökare

    Micro - Kolla upp om du kan få göra PGS på dina embryon i fortsättningen föreslår jag (alltså innan man sätter in dem) då tar man reda på vilka embryon som är normala kromosommässigt, och då sätter de bara in de normala. De onormala resulerar ändå bara i missfall. Då slipper man iallafall missfall av den orsaken.

  • thejar
    Sthlmsthlm skrev 2017-02-14 16:49:21 följande:

    Hur går det för er? 
    Vi ligger ju väldigt lika så jag gissar att ni också är inne i "mellanveckor". Allt känns bra, oron har avtagit, jag börjar känna mig gravid på riktigt. Liten putmage som inte går att dra in. Har liksom landat i att jag är gravid.

    Dessutom är idag den första dagen utan lutinus sedan typ 19 november. OH HAPPY DAY! Så jäkla skönt, har varit så less på skiten. Nu kanske man kan få lite av sitt sexliv tillbaks (känns som jag helt fallit av vagnen - hjälp!). 


    Åh vad härligt med putmage :)
    För att inte tala om att sluta med Lutinus!

    Själv går jag in i vecka 12 idag, men är lite orolig då jag inte känner mig gravid alls längre.. Magen har gått tillbaka lite, jag har gått ner ett kilo och inga andra direkta känningar.. men det är väl så här det är.
    Ska på KUB 28 feb, länge att vänta men ändå något att se fram emot Glad
    Jag trappar ner mina utrogestan from imorgon, ska bli underbart! Utrogestan är inte lika kladdiga som Lutinus, men dock kladdiga.
  • vickan12

    Hej på er kära FL vänner!
    Jag är i v 12+0 imorgon, sista dagen med alla mediciner förutom Crinone som jag ska fortsätta att ta 1 om dagen till v 30-32.
    Känns skönt att slippa medicinerna men samtidigt läskigt, tänk om allt släpper nu?!? Tänk lm min kropp inte klarar sig utan alla dessa hormoner.

    KUB UL på tisdag, jättenervös inför det.
    Ja jag är nog en orolig själ av mig, men både jag o min sambo är nog glada varannan dag o lite oroliga dom övriga dagarna.. Kanske blir bättre sen efter KUB om allt är bra.

    Tycker knte jag har så mkt symtom nu förutom att jag har börjat må illa nu, är inte det lite sent? Sen har jag lite känningar, inte värk men känns lite i typ vänster äggstock. Ja man blir inte klok på det här .. allt analyserande. Kram på er alla!

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017