• Johannus

    Farmen

    Hej alla "Farmen" tittare! Nu börjar det efterlängtade programmet om 15 minuter.

    Här kan vi diskutera om deltagarna och farmen livet.
    Hoppas vi får lika trevligt som vi hade när vi diskuterade BFS.

  • Svar på tråden Farmen
  • Johannus
    Treansresa skrev 2017-02-07 22:44:03 följande:
    Jo det är verkligen en salig blandning av människor. Började kolla då linnea är från samma by som jag så vet vem hon är (även fast jag är äldre haha)

    Jag hade inte klarat farmen det är ja säker på! Är livrädd för djur hahaha.

    Hoppas de blir lite mer fart här i Tråden:)
    Linnea är väl från Norrbotten eller var det Norrland?

    Jag är också äldre och kommer från Norrbotten. Bor dock numera i södra Sverige.
    Jag skulle nog kunna klara Farmen då vi hade kor, kalvar, gris, lamm, katt och hund när jag växte upp. Har mjölkat kor, men om jag skulle orka i dag med kronisk värk vet jag inte.

    Tråden har som tystnat ner eftersom.....Varför vet jag inte....Jag med hoppas att tråden tar fart igen.
  • Treansresa
    Johannus skrev 2017-02-07 22:54:20 följande:

    Linnea är väl från Norrbotten eller var det Norrland?

    Jag är också äldre och kommer från Norrbotten. Bor dock numera i södra Sverige.

    Jag skulle nog kunna klara Farmen då vi hade kor, kalvar, gris, lamm, katt och hund när jag växte upp. Har mjölkat kor, men om jag skulle orka i dag med kronisk värk vet jag inte.

    Tråden har som tystnat ner eftersom.....Varför vet jag inte....Jag med hoppas att tråden tar fart igen.


    Haha du har så rätt. Bara ja som är van o skriva Norrland här för o inte avslöja allt. Norrbotten o gällivare är de

    Du har gjort tvärtom mig. Jag kommer från södra Sverige men bor nu i norr:) vad roligt med massa djur! De är så söta på avstånd! Jobbigt med kronisk värk i händerna:(

    Jag älskar o skriva/diskutera och har för mycket frihet så nu ser vi till att få igång tråden!

    Vad tycker du om torpet?
  • Johannus
    Treansresa skrev 2017-02-07 23:01:42 följande:
    Haha du har så rätt. Bara ja som är van o skriva Norrland här för o inte avslöja allt. Norrbotten o gällivare är de smile1.gif

    Du har gjort tvärtom mig. Jag kommer från södra Sverige men bor nu i norr:) vad roligt med massa djur! De är så söta på avstånd! Jobbigt med kronisk värk i händerna:(

    Jag älskar o skriva/diskutera och har för mycket frihet så nu ser vi till att få igång tråden!

    Vad tycker du om torpet?
    Jag är född och uppväxt ungefär 30 mil nedan för Torneälven från Gällivare sett. Eller söder om Gällivare.

    Jag har kronisk värk i hela kroppen (fibromyalgi) sen över 40 år tillbaka.

    Gillar också att skriva och diskutera dock jobbar jag som assistent på dagarna så det att vara vid datan efter 20.00 på kvällarna.

    Har som ingen uppfattning om torpet ännu. Vet inte vad dom utslagna deltagarna gör om dagarna, men däremot vet jag inte om jag vill ha dem tillbaka heller.
  • Linnis92
    Johannus skrev 2017-02-07 22:35:50 följande:

    Det visades från morgondagens avsnitt en snutt och där var 2 killar som inte varit med tidigare.

    Torparna ska nog kämpa om en plats tillbaka.


    Ja de ska kämpa om en plats tillbaka och dom två killarna du såg var med i tidigare säsonger men har dessvärre redan åkt ut igen - allt detta går att se på webben. :)
  • Johannus
    Linnis92 skrev 2017-02-08 01:47:29 följande:
    Ja de ska kämpa om en plats tillbaka och dom två killarna du såg var med i tidigare säsonger men har dessvärre redan åkt ut igen - allt detta går att se på webben. :)
    Ok tack för informationen. Som jag skrev tidigare så var dem/killarna på nåt sätt bekanta.
  • Linnis92
    Johannus skrev 2017-02-08 02:09:32 följande:

    Ok tack för informationen. Som jag skrev tidigare så var dem/killarna på nåt sätt bekanta.


    De kämparna som är i torpet nu är Linnea, Bettan och Sara-Marie från förra året -hon som kallades häxan och fick en sugga döpt efter sig :)
  • Linnis92
    Treansresa skrev 2017-02-07 22:44:03 följande:

    Jo det är verkligen en salig blandning av människor. Började kolla då linnea är från samma by som jag så vet vem hon är (även fast jag är äldre haha)

    Jag hade inte klarat farmen det är ja säker på! Är livrädd för djur hahaha.

    Hoppas de blir lite mer fart här i Tråden:)


    Är Linnea verkligen så "jag vet inte vilket ord jag ska använda" - på "riktigt" också?
  • Johannus
    Linnis92 skrev 2017-02-08 20:48:32 följande:
    Tycker kommande förstekämpeval ska bli väldigt spännande..
    Ja det kommer verkligen bli spännande vem som blir förstekämpe. Jag skulle hoppas att det är Alexander eftersom han är mer lat än alla andra.
  • Linnis92
    Johannus skrev 2017-02-08 21:00:28 följande:

    Ja det kommer verkligen bli spännande vem som blir förstekämpe. Jag skulle hoppas att det är Alexander eftersom han är mer lat än alla andra.


    Mmm dags att de fimpar honom nu. Han är pinsam..