• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • Bergis
    KillBill skrev 2017-02-12 10:50:58 följande:

    Detta.


    Märklig analys.

    Den stora majoriteten av M-väljarna finns kvar. Ja, några procent blev sura. Fast den stora majoriteten får som de vill.
  • Bergis
    Bergis skrev 2017-02-12 11:11:55 följande:

    Märklig analys.

    Den stora majoriteten av M-väljarna finns kvar. Ja, några procent blev sura. Fast den stora majoriteten får som de vill.


    Dessutom har ju dessa sprungit till Annie.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-12 11:05:01 följande:

    Den faktiska frågan har ställts och väljare till fyra Allianspartier har svarat. I flera undersökningar med samma resultat. Stödet inom M för detta är kompakt.

    Ditt motstånd mot dessa fakta är att en anna nudersökning visar att M tappat några procentenheter i en allmän undersäkning.

    Inte för en sekund tänker du på att samma undersökning återigen kan visa på det som står ovan: att moderatväljarna är nöjda med AKB:s val och stannar kvar inom M.

    Vid det här laget har jag så många gånger förklarat att när det gäller känsliga ämnen (som samarbete med SD) fungerar webbaserade undersäkningar bäst att du inte kan ha missat detta faktum och därmed alltså medvetet sprider falsk propaganda kring dem.


    Efter moderaternas kollaps i flera stora opinionsundersökningar har flera tunga moderatpolitiker gått ut och kritiserat partiledningens flört med SD. Jag tror att många M-väljare som nu har sett resultatet av att M öppnat upp för ett samarbete med SD tänker om. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Bergis skrev 2017-02-12 11:11:55 följande:
    Märklig analys.

    Den stora majoriteten av M-väljarna finns kvar. Ja, några procent blev sura. Fast den stora majoriteten får som de vill.

    I flera opinionsundersökningar är förtroendet för Annie Lööf mycket större än för AKB. Inom kort så är C och M jämnstora och kort därefter blir C större än M. Detta kommer få moderaterna att ompröva strategin att samarbeta med ett rasistiskt, kvinnofientligt och homofobt parti.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Bergis
    nihka skrev 2017-02-12 10:50:26 följande:

    -,,-

    Inte röstar. Röstade. Kommer inte att ske igen. Jag röstade på Moderaterna.

    .


    Jag känner till att det finns oklara människor som röstar lite hur som helst. Om du nu röstade på M visar det att du varit ideologiskt vilsen. För dina åsikter är långt ifrån moderata även om nu Reinfeldt kan ha fått dig att inbilla dig det.
  • Bergis
    KillBill skrev 2017-02-12 11:35:08 följande:

    I flera opinionsundersökningar är förtroendet för Annie Lööf mycket större än för AKB. Inom kort så är C och M jämnstora och kort därefter blir C större än M.


    Det kan du ju inbilla dig. Att du och andra vänsterfolk nu är arga och livrädda visar att det här är helrätt. Det märks väldigt tydligt att det är ditt hjärta som talar i dina inlägg. För om du nu verkligen trott att detta vore dåligt för Moderaterna hade du varit helnöjd.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-02-12 11:05:01 följande:

    Inte för en sekund tänker du på att samma undersökning återigen kan visa på det som står ovan: att moderatväljarna är nöjda med AKB:s val och stannar kvar inom M.


    Tja, några procent hit eller dit gör väl ingen skillnad för AKB.

    Om M förlorar 6% nu och ytterligare 6% när samarbetet inleds och fortskrider så har hon ett parti som stöds av 12% av väljarna, men hon har följt vad majoriteten av dessa väljare vill. Och desto fler som droppar av desto närmare kommer hon 100% stöd för sitt samarbete med SD. Det ser ljust ut för M
  • Intenuigen
    KillBill skrev 2017-02-12 10:50:58 följande:

    Detta.

    För övrigt så borde ingen lita på resultaten av opinionsundersökningar som är baserade på självrekryterande paneler. 

     


    Att några Mp are har bytt och en undersökning i "rätt" områden säger inte ett skit. Lika sant som att det va 90% säkert att Hillery skulle vinna eller att England helt säkert skulle stanna i EU. Lär du dig ingenting om fake-news och propaganda ?
  • nihka
    Bergis skrev 2017-02-12 11:45:18 följande:
    Jag känner till att det finns oklara människor som röstar lite hur som helst. Om du nu röstade på M visar det att du varit ideologiskt vilsen. För dina åsikter är långt ifrån moderata även om nu Reinfeldt kan ha fått dig att inbilla dig det.
    "Oklara människor??? Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Seså. Hoppa iväg nu och hitta lite fler kommunister. Du vet det finns en bakom varje buske

    Du har ingen aning om vad jag har för åsikter om något förutom möjligen min inställning till främlingsfientliga och rasistiska SD.
  • nihka
    Bergis skrev 2017-02-12 11:11:55 följande:
    Märklig analys.

    Den stora majoriteten av M-väljarna finns kvar. Ja, några procent blev sura. Fast den stora majoriteten får som de vill.
    Jaja. Alla de "sura" kan ju vända sig någon annanstans. Vem bryr sig om "några procent" liksom

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten