• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • KillBill
    Agaton skrev 2017-03-12 17:06:55 följande:
    Jaså, är det därför jag plockar ogräs i trädgården på exakt samma ställe år efter år?????
    Precis, du är slarvig och en del av ogäset inkl rötter ligger kvar någonstans där i myllan. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Dorian Ertymexx
    Agaton skrev 2017-03-12 13:26:56 följande:
    Absolut, om detta skulle föra Sverige ur avgrunden. Det är märkligt att Sverige - efter 250 år av fred och frihet - har så svårt att identifiera de grundläggande formerna för samhällsbygge.
    Riiight. Det är därför SD blankvägrar att prata med något av partierna ens.

    Det hela är en massiv dubbelmoral - SD vill snyfta sig till ett påtvingat samarbete med vissa partier, men vill samtidigt frysa ut andra partier. Sanningen är att inget parti är tvunget att samarbeta med något annat parti. Inte ens SD.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2017-03-12 13:06:07 följande:
    "rötter i"? Låter ju som att de lagt av med det...
    Hahaha! Sant.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2017-03-12 17:45:26 följande:
    SD vill snyfta sig till ett påtvingat samarbete med vissa partier, men vill samtidigt frysa ut andra partier. Sanningen är att inget parti är tvunget att samarbeta med något annat parti. Inte ens SD.
    Sant igen!
  • Agaton
    Dorian Ertymexx skrev 2017-03-12 17:45:26 följande:
    Riiight. Det är därför SD blankvägrar att prata med något av partierna ens.

    Det hela är en massiv dubbelmoral - SD vill snyfta sig till ett påtvingat samarbete med vissa partier, men vill samtidigt frysa ut andra partier. Sanningen är att inget parti är tvunget att samarbeta med något annat parti. Inte ens SD.
    Oj, jag som hade för mig att det var precis tvärtom, att det var SD som inte blev inbjudna när övriga partier hade överläggningar över parti- och blockgränserna. Vi har sett detta nu 10-tals gånger, men det har alltså inte hänt. Hur var det nu med judarna, har det inte heller hänt? Tacksam för korrekt information.
  • Dorian Ertymexx
    Agaton skrev 2017-03-12 20:05:18 följande:
    Oj, jag som hade för mig att det var precis tvärtom, att det var SD som inte blev inbjudna när övriga partier hade överläggningar över parti- och blockgränserna. Vi har sett detta nu 10-tals gånger, men det har alltså inte hänt. Hur var det nu med judarna, har det inte heller hänt? Tacksam för korrekt information.
    Har jag sagt att detta inte hänt? Kan inte se att jag skrivit att det inte skulle ha hänt. Det som däremot OCKSÅ har hänt är att SD aktivt mobbat och pratat varmt för att frysa ut MP - och det samtidigt som de fäller krokodiltårar om att ingen vill leka med dem. Det passar sig inte att kalla sig mobbad samtidigt som man själv mobbar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nattuw
    Dorian Ertymexx skrev 2017-03-13 07:52:17 följande:
    Har jag sagt att detta inte hänt? Kan inte se att jag skrivit att det inte skulle ha hänt. Det som däremot OCKSÅ har hänt är att SD aktivt mobbat och pratat varmt för att frysa ut MP - och det samtidigt som de fäller krokodiltårar om att ingen vill leka med dem. Det passar sig inte att kalla sig mobbad samtidigt som man själv mobbar.
    Så enligt dig vill MP egentligen samarbeta med SD men SD har sagt nej. Tja jag antar de har en del gemensamt.
  • nihka
    nattuw skrev 2017-03-13 09:23:17 följande:
    Så enligt dig vill MP egentligen samarbeta med SD men SD har sagt nej. Tja jag antar de har en del gemensamt.
    Det ser du väl att han inte skrivit. Ingen av dem vill ha något med den andre att göra. Gott så, men SD gnäller så inåt helvete när någon som de vill samarbeta med inte vill samarbeta med dem. De har ju inte fattat att samarbete måste viljas från båda håll för att det ska bli något.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-10 07:11:10 följande:

    Vad gormarmar du om? Ylva  Johansson pudlade och bad om ursäkt direkt efter intervjun. Jag tycker att det är bra att vi har politiker som erkänner när de gör fel och ber om ursäkt. Detta är något som exempelvis Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson fortfarande INTE har gjort.


    Nä, det krävdes reaktioner på hennes lögner på sociala medier innan hon motviligt gick ut och skulle "pudla" ...

    ... vilket hon då gjorde med ännu en lögn.

    Hon låtsades om att hon talat om anmälda sexbrott ("det var bara en olyckligt vald siffra som iofs var korrekt emn kunde tolkas fel") medan hon i själva verket talade om att antalet sexbrott gått ned och ned och ned ...

    Morgan Johansson har ännu inte begärt rättelse på hennes lögner i BBC. Märkligt va?

    Däremot var han snabb med att kräva rättelse när SD skrev en faktamässigt korrekt artikel i WSJ.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-11 22:02:04 följande:

    Man häpnar över svajigheten inom moderaterna


    Vilket också är den rimliga kritik man kan ha på ledningen i M. Och som M-toppar runt om i landet också har gett uttryck för.

    Hur man fört fram denna policyjustering gentemot SD.

    Velandet.

    Vad är formellt sett tillåtet? Vad är formellt sett INTE tillåtet?

    Likaså att andra frågor hamnat i bakgrunden.

    Tydligare besked efterfrågas.

    http://www.metro.se/artikel/moderater-kr%C3%A4ver-tydligare-partiledare-xt
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten