• OrchidLily

    ÄL feb och BIM mars -2017

    Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

    Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

    ÄL runt 22 feb.

    Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

    Berätta gärna vilka ni är.

    Kram

  • Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Caliz

    Hoppas in här, mensen kom idag.... ljusrosa på pappret nu i morse????
    Försök nr 3 att få nr 2. Har två missfall bakom oss föra året.
    Man blir så ledsen...

    Men bara att försöka igen...
    Så snart dax att kissa på ÄL stickor

  • FrökenE1985

    Hoppar in här jag med. Äl nu i dagarna och bim bör bli 10 mars enligt min vanliga cykel (27 dagar). Tempar och idag sjönk tempen vilket den brukar göra nån dag innan äl. Försök nummer 10 denna gång.

  • Nykär15
    Cissi86A skrev 2017-02-21 19:04:44 följande:

    Vill bara kasta in en flik här. Jag och min sambo har inte försökt ett år men utredning slutet av mars. Vi började försöka oktober.

    Jag går via privatist, iof anslutna till landstinget.

    Jag har däremot en sjukdomshistoria, så kommer att trycka på den. (Cancer, men friskförklarad)

    Jag är däremot livrädd inför denna undersökning.. tänk om vi tillhör % som är barnlösa par

    :(


    Ta inte ut nåt i förskott, se det som en möjlighet till bästa hjälpen och att få veta hur det faktiskt ligger till i kroppen. Lycka till!
  • Emmie79
    Mimipig skrev 2017-02-13 08:44:12 följande:

    Dessa hälsokostpreparat för ökad fertilitet man kan köpa och som flera av er använder - vågar man det? Jag får erkänna att jag är lite rädd för att mixtra med kroppen. Är jag bara feg? Hur resonerar ni? Jag skulle vilja ha lite mer forskning på preparaten innan, eller åtminstone att någon barnmorska sa att det var fritt fram eller effektivt. Jag är ju sugen på att prova.


    Jag skulle vilja fråga er andra om macapulver, är det någon som testat det?

    Sägs öka både lusten och fertiliteten hos både män och kvinnor (=höja spermiekvaliteten och göra ägglossningen mer regelbunden), så nu tvingar jag i min sambo (och mig själv) detta väldigt äckliga pulver dagligen och hoppas på resultat. Det är säkert bara båg men jag kände att jag ville GÖRA nånting, även om det bara är hittepå.

    Någon som testat?

    Vi äter även zink och folsyra båda två men där finns det mer medicinska belägg så vitt jag förstår.
  • Milou3
    Emmie79 skrev 2017-02-22 11:02:59 följande:

    Jag skulle vilja fråga er andra om macapulver, är det någon som testat det?

    Sägs öka både lusten och fertiliteten hos både män och kvinnor (=höja spermiekvaliteten och göra ägglossningen mer regelbunden), så nu tvingar jag i min sambo (och mig själv) detta väldigt äckliga pulver dagligen och hoppas på resultat. Det är säkert bara båg men jag kände att jag ville GÖRA nånting, även om det bara är hittepå.

    Någon som testat?

    Vi äter även zink och folsyra båda två men där finns det mer medicinska belägg så vitt jag förstår.


    Inte testat men avundsjuk på att du får i din man pulvret :)

    Min man vägrar tom zinktabletterna jag köpt till honom.

    Och fortsätter pimpla Coca-Cola :/

    Önskar det fanns en kräm med zink så hade jag kunnat smörja på i smyg :)
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-22 11:32:38 följande:
    Inte testat men avundsjuk på att du får i din man pulvret :)

    Min man vägrar tom zinktabletterna jag köpt till honom.

    Och fortsätter pimpla Coca-Cola :/

    Önskar det fanns en kräm med zink så hade jag kunnat smörja på i smyg :)
    Zinkpasta? Flört Nä förstår...min tar inte heller sina tabletter. Sen hade han iofs ett jättefint spemaprov att kontra med att han inte behöver...så jag har lagt ner det. Men han undviker för mycket koffein, varma bad, rövvärmen i bilen osv så han är ändå delaktig i att bättra på chanserna Glad 
  • Livethänder
    Nykär15 skrev 2017-02-22 12:35:47 följande:

    Zinkpasta?  Nä förstår...min tar inte heller sina tabletter. Sen hade han iofs ett jättefint spemaprov att kontra med att han inte behöver...så jag har lagt ner det. Men han undviker för mycket koffein, varma bad, rövvärmen i bilen osv så han är ändå delaktig i att bättra på chanserna  


    Spännande hur olika det kan vara, min kära sambo är den som påminner mig om tabletterna :)

    Förresten hur har ni gjort med sexandet?

    Vi har tidigare månader kört varje dag under äl-veckan men testar nu med varannan dag.

    Någon erfarenhet? :)
  • Nykär15
    Livethänder skrev 2017-02-22 12:43:36 följande:
    Spännande hur olika det kan vara, min kära sambo är den som påminner mig om tabletterna :)

    Förresten hur har ni gjort med sexandet?

    Vi har tidigare månader kört varje dag under äl-veckan men testar nu med varannan dag.

    Någon erfarenhet? :)

    Vi råkar älska sex båda två och har det dagligen vilket vi alltid haft..så gör inga förändringar vilket vi inte heller borde göra enligt läkaren. Hans spemaprov var jättebra så känner inte vi behöver tänka på det så mycket. 


    Jag har ju en knökfull dosett med allt jag ska ta och det är sambon som tar alla sprutor på mig då jag är spruträdd, så han är väldigt involverad i våra försök iaf.

  • Livethänder
    Nykär15 skrev 2017-02-22 12:55:27 följande:

    Vi råkar älska sex båda två och har det dagligen vilket vi alltid haft..så gör inga förändringar vilket vi inte heller borde göra enligt läkaren. Hans spemaprov var jättebra så känner inte vi behöver tänka på det så mycket. 

    Jag har ju en knökfull dosett med allt jag ska ta och det är sambon som tar alla sprutor på mig då jag är spruträdd, så han är väldigt involverad i våra försök iaf.


    Aha då förstår jag, vi gillar också sexet båda två och har inte känt av "tvångsligga" som vissa efter lång tids försök.

    Men har läst att det är bra att fylla på förrådet så att säga mellan gångerna ;)

    Vi har inte startat någon utredning än, men lyckas det inte nu så bokar vi tid i mars/april.

    Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017