• OrchidLily

    ÄL feb och BIM mars -2017

    Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

    Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

    ÄL runt 22 feb.

    Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

    Berätta gärna vilka ni är.

    Kram

  • Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Anonym (Nån som vet)

    [quote=77438068][quote-nick]mickipicki skrev 2017-02-22 20:07:28 följande:[/quote-nick]Anonym:

    Såg att du inte fått svar och tyvärr vet inte jag heller. Så länge du inte blöder fortfarande och ÄL test är + så har JAG haft sex ikväll.

    Gissar på att det var mig du svarade :) tack för svar!

    Det är ju inte helt positivt men rätt starkt. Så konstigt för enligt mina beräkningar borde det va ca 10 dagar kvar till äl eller nåt. Men kroppen kanske har blivit lite knasig efter MF.

    Vi kör på varannan dag nu ungefär :D

  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-22 20:12:34 följande:

    Känner mig som en slug räv här :)

    Iom att min sambo har bett om att inte veta när jag har äl, då han får prestationsångest, så sitter jag här i soffan med nyligen positivt äl-test och vet att vi förhoppningsvis kommer ligga om några timmar ( ta i trä om ingen åker på akut magsjuka eller nåt) hehe.

    Kanske att han känner på sig nåt för han står och fixar en ljuvligt doftande fiskgryta här och hällde nyss upp ett glas vin till mig.

    I kväll blir det bebis ( fan gud, hjälp till lite nurå!!) hoppas jag :)


    Hehe. Låter som en finfin plan! Och åh vad trevligt med fiskgryta. Själv sitter jag och funderar på exakt hur chokladsugen jag är, tillräckligt för att masa mig till butiken..?
  • Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-22 20:12:34 följande:

    Känner mig som en slug räv här :)

    Iom att min sambo har bett om att inte veta när jag har äl, då han får prestationsångest, så sitter jag här i soffan med nyligen positivt äl-test och vet att vi förhoppningsvis kommer ligga om några timmar ( ta i trä om ingen åker på akut magsjuka eller nåt) hehe.

    Kanske att han känner på sig nåt för han står och fixar en ljuvligt doftande fiskgryta här och hällde nyss upp ett glas vin till mig.

    I kväll blir det bebis ( fan gud, hjälp till lite nurå!!) hoppas jag :)


    Haha perfekt ju! Håller tummarna ;)
  • Anonym ((Första försöket))
    mickipicki skrev 2017-02-22 20:51:23 följande:

    Mimipug:

    Gör det! Jag har tryckt immig choklad! O mår nu illa...


    Haha bra reklam för choklad! ^^
  • mumsan30

    Hej på er! Har legat helt avdäckad i en veckas tid med den värsta influensan nånsin. Men skönt att det är över nu då jag har äl i dagarna. Exakt när vet jag inte men vi kör på.. hoppas att det ger resultat denna gång! :)

    Då börjar snart den där eviga väntan igen......

  • Lillafisfia

    Göteborgare här! ÄL beräkna på lördag! Ska inte köra med test denna månaden utan bara ligga på och inte stressa över eventuellt positiva test!

  • Milou3

    Stackars sambo : /

    Och stackars mig för jag fick kämpa lite ;) Han fick typ början till migrän i går kväll men jag gav mig inte och jag tror han fattade galoppen så vi fick till det ändå :)

    Vaknade med rejäl kramp vid ländryggen och temp på 36.5 så tror ägget (hoppas jag) lossar i dag. Spännande att se om tempen går upp i morgon bitti! Mitt första seriösa tempförsök här denna cykel.

    Visst är det så att tempen går upp strax efter ägglossning?

  • Anonym (Längtan)

    Hej!

    Har inte riktigt koll på när min ägglossning är så jag och min sambo har kört på ganska bra. Men enligt kalendern så skulle jag ha ägglossning i mån eller tis. Samtidigt som jag hade genomskinliga flytningar för ca 5 dagar sen. Iallfall har vi haft regelbundet sex sen min mens slutade men han har bara kommit i mig 2 ggr(inte för att han inte vill men det har bara inte funkat. Han har vart nära men sen har vi kommit i otakt å så har de inte blivit nåt, får hoppas att föresatsen gjort sitt ????) En gång ca 2 dagar efter mens men det känns väl för tidigt?

    Och sen kom han i mig igår. Å det var ordentligt för oss båda. Så håller alla tummar för att det tagit sig. Har bim runt 4/3. Fyller snart år så bättre present hade jag inte kunnat få om det blev så.

    Önskar alla lycka till :)

  • Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-23 08:12:59 följande:

    Stackars sambo : /

    Och stackars mig för jag fick kämpa lite ;) Han fick typ början till migrän i går kväll men jag gav mig inte och jag tror han fattade galoppen så vi fick till det ändå :)

    Vaknade med rejäl kramp vid ländryggen och temp på 36.5 så tror ägget (hoppas jag) lossar i dag. Spännande att se om tempen går upp i morgon bitti! Mitt första seriösa tempförsök här denna cykel.

    Visst är det så att tempen går upp strax efter ägglossning?


    Jag har för mig att den går upp och stannar där fram till bim jo, så nu håller vi tummarna!

    Min temp gick från 36,2 till 36,7 i morse :)
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017