• Freya18

    BIM 20-31 Mars!

    Startar en tråd för oss med BIM i slutet av mars! :D

    Här kan vi stötta och peppa varandra, få svar på våra frågor och funderingar, inspireras av andras motivation och inte minst glädjas åt eventuella graviditeter!

    Välkomna!

  • Svar på tråden BIM 20-31 Mars!
  • baby2017
    yallayalla skrev 2017-03-12 11:38:10 följande:
    Åå, spännande! Känns som dagarna helt plötsligt går väääääldigt sakta! Jag är på Äl+5 idag & BIM - 10... Jag tänkte göra ett test på ÄL +9 och ett på BIM om inte mensen kommer. Fast har iofs 5 test hemma så kanske blir ett till.. Haha test mani!

    När hade du ÄL?
    Haha ja jag håller med :)
    Jag har ett test hemma och tänkte att jag skulle hålla mig ifrån att testa till BIM-1 men får se hur det går.  

    Jag hade ÄL den 6/3 och vi myste till flera gånger så jag håller tummarna. Vi har dessutom testat Bisolvon, ingen aning om det funkar men det var värt ett försök tänkte vi :) 
  • kabe1211

    Jag är väldigt ny i allt det här, första försöket med första barnet, hade enligt NC ÄL i torsdags men har sedan förra söndagen haft ont i nedre delen av magen på höger sida. Trodde det skulle försvinna efter ÄL men det blir bara värre. Jag får ondare och ondare ju längre dagen går, blir även lite illamående på eftermiddagarna. Någon som känner igen sig?

  • Freya18
    Jsv17 skrev 2017-03-11 22:32:37 följande:
    Precis så känner jag också att jag vill nog ge det lite tid utan något, vill inte mixtra med kroppen när jag inte vet vad jag gör

    Idag kom äntligen smileyn så då släpper nog ägget imorn! Då blir min BIM förskjuten några dagar, från 23:e till någonstans runt 25:e-26:e är som sagt osäker på min lutealfas efter ägglossningstestandet verkar den någon dag eller två kortare än normalt så vi får se, förhoppningsvis får jag ingen mens
    Ååh, vad härligt med glad gubbe! Fick du en blinkande eller fast? :)
  • Freya18
    oONinniOo skrev 2017-03-11 15:13:00 följande:
    Jag brukar alltid få rejäl molvärk samma dag som testet blir positivt. Men det kanske blir som du säger, att den dyker upp sen. Eller bara fortsätter vara mild.
    Fick du mera molvärk idag eller har det varit lugnt? Fast du inte har fått så molande känslor som du brukar ha, så är det ändå inge tvivel om att äl-testet var positivt. Syns så himla tydligt (visst är det kontrollstreck till vänster och teststreck till höger på din bild?).
  • Freya18
    baby2017 skrev 2017-03-12 10:43:18 följande:

    Nu börjar dagarna med vänta, BIM -6 och det börjar klia i testfingrarna och som vanligt börjar alla typer av symptom dyka upp :) Har mått ganska illa senaste dagarna och tycker mig se tydligare blodådror på brösten. 

    Hur har ni andra det? Några symptom? Någon som börjar testa?


    Här är man endast på ÄL+4. Igår fick jag ont i svanken, Ingen aning om varför. Idag har jag haft småkramper i livmodern och höger äggstock. Kommer och går sådär. Roligt och analysera det minsta lilla för det ger mig hopp i denna stora längtan! Dock är det typ en vecka kvar innan man eventuellt får riktiga symptom.
    Under tiden analyserar jag det minsta lilla och låtsas som att ägget fäster snart. Tyst
  • Estor

    Å idag kom det en smile, så lättad. Varit bort rest i veckan men har nu anlänt hem till gubben så lägligt!

  • Jsv17
    Freya18 skrev 2017-03-12 16:53:24 följande:

    Ååh, vad härligt med glad gubbe! Fick du en blinkande eller fast? :)


    En fast, jag kör den varianten som bara har antingen glad gubbe eller en ring, då jag tycker det räcker att just hitta ägglossning, då vi ju ändå kör varannan dag metoden

    Ja så imorn är man på ÄL +1 och så börjar "analysera mera" dagarna haha Ska verkligen försöka bara slappna av nu och inte tänka för mycket, tiden går så lååååångsamt om man känner efter för mycket

    Hur går det för dig?
  • Freya18
    Estor skrev 2017-03-12 17:29:58 följande:

    Å idag kom det en smile, så lättad. Varit bort rest i veckan men har nu anlänt hem till gubben så lägligt!


    Det blev ju väldigt lägligt. :) Lycka till!
  • Freya18
    Jsv17 skrev 2017-03-12 17:47:24 följande:
    En fast, jag kör den varianten som bara har antingen glad gubbe eller en ring, då jag tycker det räcker att just hitta ägglossning, då vi ju ändå kör varannan dag metoden

    Ja så imorn är man på ÄL +1 och så börjar "analysera mera" dagarna haha Ska verkligen försöka bara slappna av nu och inte tänka för mycket, tiden går så lååååångsamt om man känner efter för mycket

    Hur går det för dig?
    Den jag körde med hade en tom ring först som sedan blev till en blinkande smiley och därefter till fast smiley.
    Så den du kör med har inga blinkande gubbar? Den går direkt till fast? Är lite nyfiken bara, för jag tycker att dom digitala är så himla bra. Glad

    Jag måste nog medge att jag har börjat analysera lite grann idag, fast jag bara är på ÄL+4. På dagen fick jag lite småkramper, men ingenting efter middagen. Börjar tro att det vara bara en väldigt hungrig mage som bråkade.. haha.
  • oONinniOo
    Freya18 skrev 2017-03-12 16:57:33 följande:

    Fick du mera molvärk idag eller har det varit lugnt? Fast du inte har fått så molande känslor som du brukar ha, så är det ändå inge tvivel om att äl-testet var positivt. Syns så himla tydligt (visst är det kontrollstreck till vänster och teststreck till höger på din bild?).


    Jag fick mer, men den kändes annorlunda. Den brukar så gott som alltid sitta på höger sida, men nu var det mer på vänster sida och i mitten. Ja, testet är utan tvekan positivt. Stämmer att det är kontrollstrecket till vänster och teststrecket till höger. Idag visade det negativt, så nu har det väl släppt. Även molvärken har lugnat sig.
Svar på tråden BIM 20-31 Mars!