• Anonym (Vad göra)

    Systerns bröllop - varken kan eller vill gå

    Sambons syster ska gifta sig med en man som hon kännt i ett halvår. Vi har träffat honom tre gånger. Bröllopet är 5 timmar bort och på en vardag. Vi sa tidigt att det måste vara på en helg eftersom man måste räkna med att komma dit en dag tidigare och helst åka dagen efter bröllopet, speciellt med tanke på att det kan bli struligt att resa med trötta barn. Jag har varit mammaledig och har fått nytt jobb och kan inte ta ledigt i de 2-3 dagar som krävs för resa och bröllop. Vi måste också ta in på hotell minst 2 nätter, något som vi absolut inte har råd med då vi har en extremt tight budget. Sambon är verkligen inte sugen på att gå på bröllopet då han tycker att det hela är väldigt idiotiskt redan från början, och nu när vi egentligen inte kan så har vi ännu ett skäl till att inte gå. Hur ska vi göra?! Systern kommer aldrig att förlåta min sambo och kommer aldrig mer vilja prata med honom..

  • Svar på tråden Systerns bröllop - varken kan eller vill gå
  • Carambolan

    Är ni säkra på att de verkligen vill ha er där då? De kanske har lagt det på en vardag för att hålla det litet och privat, och bjuder er bara för att man "måste" bjuda sin bror?

  • Anonym (Vad göra)

    Det skulle va konstigt om hon ville ha oss där. Bröllopet är stort också. Men man vet aldrig? Det kanske är nåt sånt konstigt dom fått för sig?! Men hon tjatar på oss jämnt att vi ska komma och hälsa på så vi tror verkligen inte att det är nåt sånt :/

  • Anonym (Vad göra)
    Anonym (Vad göra) skrev 2017-03-28 17:03:20 följande:

    Det skulle va konstigt om hon ville ha oss där. Bröllopet är stort också. Men man vet aldrig? Det kanske är nåt sånt konstigt dom fått för sig?! Men hon tjatar på oss jämnt att vi ska komma och hälsa på så vi tror verkligen inte att det är nåt sånt :/


    Det skulle va konstigt om hon inte ville ha oss där* ska det självklart stå ;)
  • Carambolan

    Ok! En variant då kanske är att sambon åker ensam och du hänvisar till att du inte kan få ledigt och stannar hemma med barnen. Då kanske han lite lättare kan övernatta hos systern (eller annan släkting) istället för på hotell, och kanske inte behöver lika mycket resmarginal som om ni åker hela familjen.

  • Anonym (Vad göra)

    Vi har funderat på om han ska åka själv med barnen men det tycker han är för jobbigt.. han är pappaledig så om han lämnar barnen hemma har vi ingen som kan passa den yngsta när jag jobbar. Kanske han kan åka själv med den lilla.

    Hon bor ensam där, resten av släkten bor här, samt att hon har massa pälsdjur och han är så allergisk så han inte kan andas om han är i ett rum där det varit pälsdjur :( därför skulle vi bo på hotell.

  • Anonym (...)

    Med tanke på hur dumt det är planerat så tycker inte jag att hon kan räkna med att alla kan ta ledigt den dagen för att gå på hennes bröllop. Om jag inte väldigt gärna hade velat gå på det bröllopet så hade jag utan tvekan stannat hemma.

  • Dixie

    Väljer man att ha sitt bröllop på en vardag får man räkna med att inte så många kan komma!

  • Anonym (Vad göra)

    Ja lite så tänkte jag också.. är man så dum så man planerar ett bröllop på en vardag, där alla gäster måste resa minst 5 timmar, får man skylla sig själv.

  • Anonym (Linda)

    Tycker det är jättetaskigt och konstigt att inte vilja gå på sin systers bröllop. Klart ni kan ta ledigt för en sådan sak som händer en gång i livet. Ni kan inte ha någon bra relation till henne om ni tänker sådär!

Svar på tråden Systerns bröllop - varken kan eller vill gå