• smulan81

    IVF falun, någon mera?

    Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

  • Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • Antidote14


    Här är min dotter som kom till värden i början av året med hjälp av ivf kliniken i Falun. Helt underbart att det fungerade. Önskar alla lycka till!
  • eelinh
    Antidote14 skrev 2018-02-28 16:16:36 följande:

    Här är min dotter som kom till värden i början av året med hjälp av ivf kliniken i Falun. Helt underbart att det fungerade. Önskar alla lycka till!


    Vilken sötnos, grattis :)
  • prickblomma81

    Då kom den officiella testdagen! Störde mig lite på att man fick 0 instruktion till testet, blev lite nojig att två streck inte betydde gravid utan att man kanske skulle få plus på detta men har fått positivt på flera andra test så antar att detta också är det :) Nu längtar jag tills nästa milstolpe, ultraljudet <3

  • prickblomma81
    prickblomma81 skrev 2018-03-12 11:05:47 följande:

    Då kom den officiella testdagen! Störde mig lite på att man fick 0 instruktion till testet, blev lite nojig att två streck inte betydde gravid utan att man kanske skulle få plus på detta men har fått positivt på flera andra test så antar att detta också är det :) Nu längtar jag tills nästa milstolpe, ultraljudet <3


    Skulle ju vara bild också ;)

  • Lillflickan

    Grattis! Härligt!

    Dåligt att inte få instruktioner. Jag använde aldrig testet de skickade med för jag hade ett kvar sen förra gången. Skönt att jag tog det i stället så jag slapp den förvirringen.

    Segt mellan milstolparna. Hoppas du har massa kul att göra så det går fort till ultraljudet.

    Själv väntar jag på RUL i v20 i början av april. Känns oändligt långt bort. Känns som om jag varit gravid i ett år. Vill ha det överstökat så jag får reda på att allt är som det ska.

  • EndoS
    prickblomma81 skrev 2018-03-12 11:05:47 följande:

    Då kom den officiella testdagen! Störde mig lite på att man fick 0 instruktion till testet, blev lite nojig att två streck inte betydde gravid utan att man kanske skulle få plus på detta men har fått positivt på flera andra test så antar att detta också är det :) Nu längtar jag tills nästa milstolpe, ultraljudet <3


    Men vad underligt! Vi fick både muntlig och skriftlig information om hur skulle göra med testet. De poängterade särskilt att det inte blir ett plus, utan "bara" två streck om det är positivt... Kanske var någon som var ny på jobbet :)

    Hur som helst, grattis! :)
    Diagnostiserad med endometrios 2017, IVF påbörjad 2018.
  • prickblomma81
    EndoS skrev 2018-03-12 12:21:10 följande:

    Men vad underligt! Vi fick både muntlig och skriftlig information om hur skulle göra med testet. De poängterade särskilt att det inte blir ett plus, utan "bara" två streck om det är positivt... Kanske var någon som var ny på jobbet :)

    Hur som helst, grattis! :)


    Jaha! Nä, vi fick bara papper där det stod när testdagen var, inget om själva testet. Reagerade inte på det då för kunde inte tro att det skulle bli nån issue, tog för givet att det skulle stå nåt i förpackningen :) Men det var ju inte hela världen förstås!

    Tack så jättemkt! <3
  • prickblomma81

    [quote=78544117][quote-nick]Lillflickan

    [quote=78544117][quote-nick]Lillflickan skrev 2018-03-12 11:17:18 följande:[/quote-nick]Grattis! Härligt!

    Dåligt att inte få instruktioner. Jag använde aldrig testet de skickade med för jag hade ett kvar sen förra gången. Skönt att jag tog det i stället så jag slapp den förvirringen.

    Segt mellan milstolparna. Hoppas du har massa kul att göra så det går fort till ultraljudet.

    Själv väntar jag på RUL i v20 i början av april. Känns oändligt långt bort. Känns som om jag varit gravid i ett år. Vill ha det överstökat så jag får reda på att allt är som det ska.[/

    Fick ultraljud på dag 7+0 vilket blir skärtorsdagen så det känns ganska snart faktiskt :) Och början av april är ju också snart även om det kanske inte känns så.. har ni gjort kub? För då gör man ett i v12-13 också va?

Svar på tråden IVF falun, någon mera?