• längtarefternr2

    Vi som vill plussa i Juli 2017

    Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

    Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

    Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

    Vore roligt om någon vill följas åt :)

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Isathe

    Hoppar in här, fast de känns lite hopplöst.....

    Jag har åkt bort men har med mig ägglossningstest över helgen för att ha koll. Enligt app ska jag ha ägglossning på söndag då jag är hemma sen em/kväll. Har den med dubbelindikator som blinkar när man är fertil och sen blir gubben fast när man har stegring. Gubben blinkade igår och brukar göra de någon dag så tänkte att slår den om och blir fast på lördag är de helt ok eftersom ägget släpper inom 12-48h och vi hinner då med en omgång i sänghalmen på söndag när jag kommer hem. Tror ni inte på FAN den där jävla gubben ÄR FAST redan idag. Så nu är den här ägglossningen körd känns det som. Däremot testar jag bara på morgonen så den kan ju slagit om redan under gårdagen.

    Vi hade lite mys sent onsdag natt iofs och kommer inte få till det förens söndag natt igen. Har även Ägglossningsvärk idag så hoppas ägget släppt idag, då finns de lite hopp. Eller kanske släpper imorgon och då hinner vi kanske på det ändå på söndag.

    Vad tror ni?

    Den lilla fördelen är att förra gången jag använde dessa så blev gubben aldrig fast utan blinkade i flera dagar tills ringen blev tom igen.

  • Evelinaidasofia

    Hej! Vi hoppas också på ett plus med nummer två! Men man vet ju aldrig! Hade sista mensen den 14/6! Hade ägglossning 27/28 där någonstans, men vettetusan ????

    ????????????????

  • längtarefternr2

    Kul att så många som skrivit :)

    Jag har fortfarande inga ägglossnings "smärtor" som ja brukar ha, däremot så har jag som mensvärk/molande träningsvärk typ och har 7 dagar kvar tills den är beräknad, men hoppas ju såklart den inte kommer, att det istället blir ett plus på stickan :)

    Måste bara kolla med er, jag hoppade stuttsmatta med barnen tidigare, är det nått man kanske ska undvika? Jag kom ju på det flera timmar efteråt att det kanske är dumt? :)

  • Stenbock7
    längtarefternr2 skrev 2017-07-01 00:33:51 följande:

    Kul att så många som skrivit :)

    Jag har fortfarande inga ägglossnings "smärtor" som ja brukar ha, däremot så har jag som mensvärk/molande träningsvärk typ och har 7 dagar kvar tills den är beräknad, men hoppas ju såklart den inte kommer, att det istället blir ett plus på stickan :)

    Måste bara kolla med er, jag hoppade stuttsmatta med barnen tidigare, är det nått man kanske ska undvika? Jag kom ju på det flera timmar efteråt att det kanske är dumt? :)


    Håller med, kul med så många sociala fina tjejer som delar samma funderingar :)

    Jag tror att du kan vara lugn efter studsmattehoppning, det ska ju ligga tryggt där inne. Om man bara har flytningar eller mens så kommer det ju inte ut allt om man hoppar <3

    Är det någon mer än jag som får dåligt samvete när man äter sånt man inte ska äta som gravid? I förrgår var jag ute och åt Tournedos, medium well. Dricker såklart ingen alkohol, men har även ätit Parma-skinka. Det måste väl vara okej innan man plussar?
  • Jess1233

    Jag och min sambo försöker att bli gravida.

    Jag har ätit ppiller i flera år nu och slutade för någon vecka sedan, har haft min första ägglossning förra veckan men när jag testade mig igår så hade jag även en till ägglossning vilket är lite konstigt? Har även gjort ett grav test vilket var negativt men väntar tills mensen kommer nästa vecka om (om den kommer) ????

    Hur långt tid tog det för dig att bli gravid?

  • Stenbock7
    Jess1233 skrev 2017-07-01 11:13:36 följande:

    Jag och min sambo försöker att bli gravida.

    Jag har ätit ppiller i flera år nu och slutade för någon vecka sedan, har haft min första ägglossning förra veckan men när jag testade mig igår så hade jag även en till ägglossning vilket är lite konstigt? Har även gjort ett grav test vilket var negativt men väntar tills mensen kommer nästa vecka om (om den kommer) ????

    Hur långt tid tog det för dig att bli gravid?


    Jag blev gravid direkt efter pillerstopp. Men fick ÄL mycket senare än "normalt", kanske 3-4 veckor efter pillermensens första dag. Tyvärr slutade det i MF i vecka 6 men nu hoppas jag att mensen uteblir i juli :)
  • längtarefternr2
    Stenbock7 skrev 2017-07-01 09:16:14 följande:

    Håller med, kul med så många sociala fina tjejer som delar samma funderingar :)

    Jag tror att du kan vara lugn efter studsmattehoppning, det ska ju ligga tryggt där inne. Om man bara har flytningar eller mens så kommer det ju inte ut allt om man hoppar <3

    Är det någon mer än jag som får dåligt samvete när man äter sånt man inte ska äta som gravid? I förrgår var jag ute och åt Tournedos, medium well. Dricker såklart ingen alkohol, men har även ätit Parma-skinka. Det måste väl vara okej innan man plussar?


    Ja jag hoppas det, har inte hänt nånting än heller åh det är ju roligt att kunna leka med barnen (ett bonus barn på 10, snart 11 år) samt min dotter som blir 4 till hösten :)

    Det borde ju inte vara någon fara, många som dricker/festar till det typ tills dom får ett positivt graviditets test :) så tror inte det heller är nån fara för dej, man borde ju kunna leva rätt "normalt" ändå tills man har plussat åh sen vara försiktig med sånt man inte ska äta under graviditeten :)
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017