• längtarefternr2

    Vi som vill plussa i Juli 2017

    Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

    Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

    Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

    Vore roligt om någon vill följas åt :)

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • mammatillengrabb

    Misstänker att jag räknat fel på min äl, missade p-piller innan jag slutade med dom och fick då blödning i en vecka, sedan när jag hade slutat med pillren så kom en till blödning efter ca 1 vecka. Tänkte då att det var min mens men så kände jag av ägglossning i förrgår kväll o har haft som "mensvärk" efter detta. Hade räknat med att få äl den 7e men nästan helt hundra på att den varit redan!

  • bebis2018
    Love-V1 skrev 2017-07-02 11:26:08 följande:
    Försökte ni länge med nr 1 ?
    vi har inga barn så detta är försöket till första barnet... det är väl därför man blir så knäckt nu gång på gång!
  • bebis2018
    Jellosun skrev 2017-07-02 10:54:28 följande:
    Hoppar in en snabbis. Fullt frisk kvinna på 37 här.

    Vår första tog sju månader minus plus men då var vi ändå nykära och pökade på duktigt.

    Vår andra (plussade förra veckan) tog också lång tid men vi har inte försökt matcha ägglossningar osv.

    Jag käkade folsyra i över ett år, tog uppehåll i två veckor för jag tänkte att kroppen kanske blivit lite immun och kunde behöva en paus. Då satt det sig.

    Det är kanske bara spök grej att det skulle funka.

    Men! Ville bara uppmuntra med att slappna av, jag höll på att ge upp, tänkte att det inte skulle hända men det kommer det göra! Det Vet ju inte jag för dig/ er men det är vad jag tror. Jag tror även att man ska slappna av och ta det som det kommer. Svårt men nog hälsosamt.

    Jag ville inte göra det till en grej men gjorde det ändå i smyg, timade vårt sex när jag kände ägglossning men kunde även skippa sex om man var trött osv. Även om man blev lite irriterad över att man "missade " en chans.

    Men så du fick mens nu, det gör inget. Man är ju mottaglig både innan och efter mens och som jag, jag hade min sista mens 31 maj och var då helt ovetandes i process att bli gravid. Jag blev lika besviken över den mensen men lika överraskad när jag visade positiv förra veckan.

    Man vet aldrig. Bäst att njuta av livet och ha så mycket sex som man vill och kan så kommer det.

    Jag följer tråden ett tag och hejar på er=) men eftersom jag redan plussat har jag inte velat tränga mig på.

    Lycka till!!
    Jag är väl rädd för att jag är för gammal och har en enorm panik inombords. (Jag är 32 o blir 33). Lämnade en destruktiv relation förra året och lever nu med världens goaste man och vi vill så gärna skaffa barn. Ingen av oss har barn så detta är ju försöket till första! Och man blir lika besviken varje gång mensen dyker upp! Käkar med folsyra och har stenkoll på ägglossningen med hjälp av tester... men bara på det igen! tror som du säger att man ska slappna av och inte göra en stor sak av det!
  • Cecini87

    Hej alla!

    Här är också en som hoppas på plus i sommar.

    Vi prickade äl. testade med CB dubbel indikator test. Nu sitter man med en molvärk och man hoppas så. bim är den 13 juli. någon som har erfarenhet utav molvärk så här? det sticker till och jag försöker att inte tänka på det!

  • Jellosun
    bebis2018 skrev 2017-07-02 13:45:31 följande:

    Jag är väl rädd för att jag är för gammal och har en enorm panik inombords. (Jag är 32 o blir 33). Lämnade en destruktiv relation förra året och lever nu med världens goaste man och vi vill så gärna skaffa barn. Ingen av oss har barn så detta är ju försöket till första! Och man blir lika besviken varje gång mensen dyker upp! Käkar med folsyra och har stenkoll på ägglossningen med hjälp av tester... men bara på det igen! tror som du säger att man ska slappna av och inte göra en stor sak av det!


    Ja, jag förstår. Speciellt åldersnojan=) herrehu, jag närmar mig 40 och väntar tvåan( som förhoppningsvis vill stanna med oss ) vill inte ens räkna på hur gammal jag är när barnen fyller 18 osv.

    MEN! Inte då ska vi gå runt och ålders noja. Det är vad man gör det till. För som dig har jag haft det mycket tufft tidigare och se nu. Vad vi har.

    Bara det är värt att varva ner och försöka njuta av tanken på hur underbart det kommer bli när det väl sätter sig.

    Men ni ska göra det på det sätt som känns rätt för er.

    Undvik stress iaf! Det är viktigt.
  • längtarefternr2
    bebis2018 skrev 2017-07-02 10:41:38 följande:

    och där kom mensen! helt gråtfärdig! har försökt i tre månader nu... tänk om det skulle visa sig att man har svårt för att bli gravid? :(


    Nej vad tråkigt, men det jag läst så kan det ta upp till 1 år för en fullt frisk kvinna att bli gravid, jag vet att det inte är nån tröst men jag hoppas du snart får ditt plus :)
  • längtarefternr2
    Love-V1 skrev 2017-07-02 11:28:52 följande:

    Såg att vi har bim samtidigt! Känner du av något so far ? Åh man vill så gärna ha de där plusset denna månad !!!!


    Men gud vad spännande :D

    Nä ja känner inte av nånting än, inte ens ägglossnings "tecken" som ja brukar ha en vecka före mens, brukar få så sjukt ömma bröst åh ont nere i magen men inget alls nu. Har haft lite molande värk nere i magen några dagar, det kommer åh går. Denna vecka kommer kännas som en evighet ;) måste ju absolut hålla kontakten här, vore ju roligt om vi plussa samtidigt ju :D
  • Love-V1
    längtarefternr2 skrev 2017-07-02 16:56:16 följande:

    Men gud vad spännande :D

    Nä ja känner inte av nånting än, inte ens ägglossnings "tecken" som ja brukar ha en vecka före mens, brukar få så sjukt ömma bröst åh ont nere i magen men inget alls nu. Har haft lite molande värk nere i magen några dagar, det kommer åh går. Denna vecka kommer kännas som en evighet ;) måste ju absolut hålla kontakten här, vore ju roligt om vi plussa samtidigt ju :D


    Ja verkligen !! Ja har inte heller känt av något , förra månaden trodde ja det tog sig då jag hade molande värk o var extremt trött men de va inget. Skoja inte man räknar ner dagarna. Körde du med äl stickor eller app ? När tror du att du hade ägglossning ?
  • längtarefternr2
    Love-V1 skrev 2017-07-02 17:09:45 följande:

    Ja verkligen !! Ja har inte heller känt av något , förra månaden trodde ja det tog sig då jag hade molande värk o var extremt trött men de va inget. Skoja inte man räknar ner dagarna. Körde du med äl stickor eller app ? När tror du att du hade ägglossning ?


    Ja jag trodde oxå ja blev gravid förra månaden, hade en liiten blödning typ 7 dagar efter min ägglossning men det måste ha varit nå annat, kanske ägglossnings blödning eller nått för mensen kom ju som den skulle. Men upptäckte nu att min ägglossning är lite senare än vad som apparna räknar ut. Denna månad testa ja med ägglossnings stickor och fick min ägglossning den 27 juni, enligt appen skulle ja ha den 24 juni. Åh har väl länge misstänkt att appen har haft fel så nu har ja rättat till de ^^ räknade ut lutealfasen som va på 11 dagar. Körde båda denna månad, både test och appar ;)

    Haha ja bra nog att man räknar ner dagarna ^^,
  • längtarefternr2
    Pistagenöten skrev 2017-07-02 11:41:13 följande:

    Hej! Vad kul att följas åt! Håller tummarna för alla :) Hakar på denna tråd då vi också planerat att skaffa barn framöver. Har köpt hem ägglossningstest från graviditetskollen och testade första igår och andra idag, förväntar mig ingen ägglossning dessa dagar och vad jah förstår är testet även negativt men tycker att det kommer upp ett svagt streck där det inte ska vara ett sträck? Någon som varit med om liknande? Eller ska det bli så? Bifogar en bild.


    Jag har använt mej av liknande ägglossnings test och även läst på nätet om dom, är det ett svagt sträck på ägglossnings testet så är det tyvärr negativt. Det är inte alls som graviditets test, där är ju ett svagt sträck ett plus. Men inte på ägglossnings test, där ska det vara 2 lika starka sträck eller så ska det andra sträcket vara starkare än kontroll stället :) bara fortsätta testa tills du får ett positivt test på ägglossningen :D

    Hoppas du förstår och hoppas du hinner plussa nu i juli :D
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017