• längtarefternr2

    Vi som vill plussa i Juli 2017

    Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

    Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

    Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

    Vore roligt om någon vill följas åt :)

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Kokarororo

    Jag hoppat också in här nu. Tänkte att jag kan ju också vara medge eftersom jag också hoppas på ett plus. Jag har dock inte läst att någon annan hoppas som mig på att få plussa först om ett par veckor? Väntar mensen om en vecka ungefär, den 17 Juli.

    Inbillar mig en del symptom tror jag. Men det jag kände igår kväll var ingen inbillning, kände det även lite dagen innan men desto mer nu. Det "högg" i magen, några cm nedanför naveln. Det kändes inte som andra vanliga "ont i magen"-smärtor och inte som någon mensvärk heller. Vad det kan ha varit vet jag men man tänker ju ifall det kan ha varit ett ägg som fäste.. Hade äl kring 1 juli.

    Jag fortsätter hoppas en vecka, vågar inte tro någon, men hoppas. :)

  • Kokarororo

    Oj, såg att jag att skrev att kag testar om rtt par veckor. Skev tidsuppfattning här... ;) Kommer nog testa mig på fredag med ett test som visar tidigt, om symptom fortsätter.

  • längtarefternr2

    Fortfarande ingen mens, 2 dagar över tiden idag, 5 graviditets test är på väg hem till mej, kanske kommer redan idag så får testa till kvällen om mensen inte dykt upp under dagen. Livmodertappen är fortfarande stängd, tycker den sitter högt upp oxå. Inga andra tecken på att mensen tänker komma, spännande men vill snart ha ett svar, känns som en evighet det här ^^,

    Hur går det för alla andra?

    Och hur mår ni som plussat? :D

  • Stenbock7

    Jag fick en ljusrosa blödning idag på morgonen, BIM-2. Testade negativt i fredags så får hoppas på bättre tur nästa gång! Men konstigt att få mens tidigare, det brukar jag inte :(

    Hoppas det går vägen för er andra - annars håller vi ihop igen <3

  • Hanna01

    Gjorde ett cb early i morse som visade helt blankt... man ska ju kunna ta det 6 dagar innan och idag är det 4 dagar kvar...

  • längtarefternr2
    Stenbock7 skrev 2017-07-10 09:20:46 följande:

    Jag fick en ljusrosa blödning idag på morgonen, BIM-2. Testade negativt i fredags så får hoppas på bättre tur nästa gång! Men konstigt att få mens tidigare, det brukar jag inte :(

    Hoppas det går vägen för er andra - annars håller vi ihop igen <3


    Okej, man kan ju få en blödning då man ska ha sin mens egentligen, så hoppas mensen inte kommer :) håller tummarna att det visar sig ett plus på stickan sen :) <3

    Absolut gör vi det :D
  • längtarefternr2
    Hanna01 skrev 2017-07-10 09:23:23 följande:

    Gjorde ett cb early i morse som visade helt blankt... man ska ju kunna ta det 6 dagar innan och idag är det 4 dagar kvar...


    Tog oxå ett sånt, tyckte ja kunde ana ett ytterst litet svagt sträck men samtidigt inte :) det kan ju vara så att vi inte har tillräckligt med hormoner ännu, prova efter bim istället, vet att det är svårt men försök, jag håller tummarna för dej :) <3
  • elil87
    becca90 skrev 2017-07-10 10:03:29 följande:

    Äl + 6 här. Någon mer som ligger till samma ungefär?? :)


    Äl + 6 här med :)
  • becca90
    elil87 skrev 2017-07-10 10:19:14 följande:

    Äl + 6 här med :)


    Oh, känner du något??
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017